Hier een zoon en dochter, en echt íedereen roept altijd dat dochter zo'n schatje is, wat een leuk kind om te zien, wat is ze schattig, wat lief, blablabla. Dat ís ze ook hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is echt niet altijd leuk voor de oudste, want die vind ik net zo geweldig leuk Ik ben dan ook altijd heel blij als mijn moeder zegt tegen mij (laat ze absoluut niet aan de kids merken):' Hij blijft een speciaal plekje in mijn hart hebben, hij maakte mij oma'. Dat vind ik geweldig, want het is voor hem echt niet leuk als iedereen altijd zijn zusje ziet, klein van stuk, rood haar, praat heel erg goed, dat spreekt mensen aan. Een lange knul van 5 is anders voor veel mensen. Behalve voor ons, want wij zijn net zo gek op hem als op zijn zusje
Hier werd door schoonvader vooraf best wel vaak gezegd dat het toch wel erg leuk zou zijn als het een meisje is (de jongens zijn in de meerderheid onder de kleinkinderen). 'k Heb toen ook gezegd dat een jongen ook meer dan welkom is. 'k Denk dat ik door hormonen ook wel wat overdreven reageerde, maar had echt het gevoel dat een jongen niet zo welkom zou zijn. Volgens ml zou dit echt wel bijtrekken als het een jongen zou zijn. Dat geloof ik ook wel, want schoonvader is ook met z'n kleinzooons heel leuk/lief. Maar goed ik ken jouw schoonouders niet, maar verwacht eerlijk gezegd dat het wel bijtrekt.