opa heeft griep *hoelang besmettelijk*

Discussie in 'Gezondheid' gestart door piri piri, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Hij heeft t ergste gehad maar nog flink verkouden. Natuurlijk willen we geen onnodig risico nemen.
    Maar wat is wijsheid ?

2. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Niemand ?

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik weet niet hoelang het besmettelijk is maar weet wel dat de ziekte al enkele dagen besmettelijk is voordat je ziek bent, dus als je je opa 1-3 dagen hebt gezien voordat hij de griep kreeg kan je ook al besmet worden

4. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Uh.. ik heb opa al 4 weken niet gezien..n hij woont niet om de hoek, maar wil graag zijn kleindochter weer es zien... Maar wil ons ook niet aansteken vandaar..

5. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ja besmetting is meestal voordat de persoon zelf ziek is. En handen wassen is nooit verkeerd :)

6. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Gewoon gaan.
    Griep virus zit overal. Grotere kans dat je het in de HEMA oploopt dan bij je opa zeg maar.
    Vaak is de besmetting enkele dagen voor het onstaan van de klachten en eerste dagen.
    Goed handen wassen is altijd goed.

Veel plezier

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goed handen wassen, niet niezen richting het kind en verder niets aan het handje. Opa lekker laten komen

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Is het niet dat als je ziek bent, je die week van te voren al bent aangestoken?

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

denk het ook, kan nu geen kwaad meer denk ik, je wordt ziek omdat je lichaam zich verzet tegen de ziekte en microben dus het meeste is er al uit volgens mij

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja zo zat het toch?:D

Deel Deze Pagina