Heel veel sterkte meid. En wat de vrouw van je opa betreft. Dat is heel vervelend natuurlijk. Maar het is wel zijn vrouw dus die kun je moeilijk buiten spel zetten. Probeer zoveel mogelijk om alles met haar samen te doen en te regelen. Zij ontkomt ook niet aan jullie en dat weet ze denk ik ook wel. Dus jullie moeten het nog even met elkaar vol houden.
Heel veel sterkte en hopelijk kan je vader vader nog afscheid nemen voor hij overlijdt. En je doet het echt prima zo, heel knap dat je de vrouw van je opa zo respecteert en haar de ruimte geeft om als contactpersoon te fungeren in dit alles. Dit lijkt me niet makkelijk gezien jullie band maar wel het beste wat je kunt doen. Digi knuffel en hopelijk gaat het overlijden voor je opa zonder onrust en pijn maar rustig in zijn slaap of zo
Ik ben net thuis uit het ziekenhuis. Zijn vrouw was al naar huis. Dus heb even met hem alleen gezeten. Wel heel fijn. Heb bij hem gezeten tot hij sliep. Nog gevraagd aan de verpleging hoe het er nu precies voor staat. Dat hij dood gaat is zeker. Maar wanneer kunnen ze nietn zeggen. Zijn darmen willen niet goed op gang komen en hijbjeeft nu ook een stoma. Hij zei: ik ga dood. Waarop ik vroeg of hij nog wilde leven. Hij schudde zijn hoofd. Ik aan de verpleging gevraagd of ze hem konden helpen. Maar omdat het een christelijk ziekenhuis is doen ze niet aan euthanasie. Het is dus een kwestie van comfortabel houden en wachten tot hij sterft.. dat kan uren zijn. Maar ook dagen of een paar weken..
Vannacht tot 2 uur bij mijn opa gezeten. Mijn vader had vertraging en was pas om half 2 in het ziekenhuis. Hij en mijn moeder zijn de rest van de nacht gebleven. Mijn vader is sochtends naar dr arts gegaan en gevraagd om palliatieve sedatie. Ik ben vanmorgen nog geweest toen hij nog "wakker" was. Sedatie is toen ik wegging toegediend en hij is een half uur daarna overleden. Toen hij was overleden ben ik nog bij hem geweest. Zijn hand vast gehouden en over zijn hoofd geaaid. Het is goed zo. Hij is weer 'thuis' bij mijn Oma. Mijn lieve lieve, altijd sterke opa heeft rust gevonden.
Gecondoleerd. Je mag trots zijn op de zorg die je je opa hebt gegeven. Heel veel sterkte de komende tijd.
Gecondoleerd en heel veel sterkte. Fijne dat je je opa nog zo hebt bij kunnen staan. Mooie gedachte dat hij weer bij je oma is.