Lastig. Ze speelt mooi weer tegenover ons, maar ze rolde zo hard met haar ogen dat ik voor 99% zeker weet dat ze er woorden over hebben gehad.
Mn schoonouders kwamen ook niet op dochter haar 4e verjaardag! Ook geen kaart, telefoontje, Appje of smsje! Ik was ZO boos! Na 5 dagen(!) kwam er een kaart in de post en na 6 weken kwamen ze nog eens een dagje langs met een kadootje... Ik was BOOS!
Dit is ook echt zwaar asociaal! Mijn moeder komt wel gewoon, dus kaart/cadeau etc is er allemaal. Gaat me meer om zijn aso-houding.
Erg jammer dat je vader daar voor kiest, boven zijn kleinkind. Hopelijk ziet hij eens in wat hij moet missen hierdoor. Hier denken (schoon)ouders wel erg om verjaardagen. Schoonouders zitten heel erg veel in het buitenland, maar zorgen met verjaardag van hun kleinzoon dat ze terug zijn. Dat ze voor de rest ruim de helft van zijn leven al gemist hebben is hun verlies.
ik vind het altijd zo naar en raar om te lezen, dat er daadwerkelijk opa's zijn en oma's natuurlijk die hun kleinkinderen opzij zetten voor iets totaal onbenulligs, gelukkig heb ik daar geen last van onze ouders zijn er gewoon altijd en ik besef me maar weer eens hoeveel geluk wij hebben hiermee ik zou het wél tegen je vader zeggen, maar zou er niet al te grote drama van maken, ik ga ervan uit dat er véél meer mensen komen op de verjaardag en dat moet gewoon een fantastische dag gaan worden met of zonder opa, ik hoop dat je zoontje lekker kan genieten van de mensen die wél komen en de bergen cadeau's die hij zal krijgen komt je moeder overigens wel of die ook niet ?
Ik zou het heel vervelend vinden en dit zou ik ook echt uitspreken. Is er nou iets dringends, bijvoorbeeld een begrafenis, dan snap ik het. Mijn schoonvader kwam maar een uurtje op onze bruiloft want hij had nog een feestje op de voetbalclub, hij heeft niet eens meegegeten. Needless to say, daar hebben we dus ook geen contact meer mee.
Mijn ouders komen gewoon als ze kunnen. Ze werken nog allebei en mn vader is soms de hele week van huis en zit dan aan de andere kant van het land. Mijn moeder werkt in de horeca en kan dus vaak ook niet, al wil die nog wel gewoon vrij nemen. Tja ik kan er eigenlijk niet zo'n probleem van maken. Ik meld wel altijd wanneer we de kaarsjes gaan uitblazen en als ze daar niet bij kunnen zijn is dat hun verlies. Mijn opa en oma waren ook altijd op vakantie op mijn verjaardag, ik wist niet beter als kind zijnde. Maar voor een vergadering van een hobby waar je eigenlijk niet zo veel mee doet? Dat zou mij ook in het verkeerde keelgat schieten. Mijn ouders zijn verder trouwens hele betrokken grootouders, maar wonen 150km verderop en hebben ook een eigen leven.
Ik vind het ook bizar. Ik zou toch echt aan hem vragen hoe hij zijn kleinkind van 2 dit gaat uitleggen. Super vervelend. Ik zou het in ieder geval niet zo laten.. Wel fijn dat oma zo leuk is!
Ik zou ook zwaar balen. Helaas is het herkenbaar. Twee jaar geleden was mijn schoonvader geblesseerd aan zijn been en kwam hij niet naar de verjaardag van mijn dochter, mar ging drie dagen later wel naar een voetbalwedstrijd van Ajax in de arena en dat terwijl hij in de bovenste ring zit en dat dus eigenlijk ook geen doen was met zijn blessure. Verder is mijn oudste dochter jarig op de zelfde dag als de broer van mijn schoonvader. Als die het op dezelfde dag viert, gaan ze daar heen ipv naar de verjaardag van mijn dochter:x. Maar dat was al zo ten tijden van de bevalling. Ik lag te bevallen en zij gingen een weekendje weg naar de andere kant van Nederland, omdat die broer jarig was en dus zijn verjaardag vierde met een weekendje weg. Ik ben er nu aan gewend dat zij de dingen dus zo aanpakken, maar vind het niet leuk en kan me gewoon niet voorstellen dat een kind dan niet voor gaat. Maarja, gelukkig zelf een moeder/oma die haar drie kleindochters wel op de eerste plaats zet. Dus nee, geen tips, wel herkenning.helaas.
Hier ook een vader die nooit komt. Hij houd niet van verjaardagen is zijn antwoord en hoe de kinderen dat vinden kan hem niet zoveel schelen geloof ik...
Ik zou het ook zeker niet leuk vinden.. Maar goed, zijn verlies denk ik dan.. Hier kwamen de oom en tante van mijn dochtertje ook niet naar haar 1e verjaardag, ze moesten net die week op vakantie, nou prima toch.. Zijn daarna ook nooit langs geweest met een cadeautje o.i.d... Ach, weet je, voor ons hebben hun verjaardagen dus ook weinig prioriteit..
Wat zijn sommige ouders/opa's en oma's toch "triest" eigenlijk. Wat dat betreft zijn wij erg blij dat dit bij ons niet het geval is. Mijn schoonouders wonen ook op 2 uur rijden afstand maar vroegen weken geleden al of we mischien wisten welk weekend we het vieren want dan konden ze dingen regelen met het werk. Overigens zijn er bij ons wel familieleden die alle verjaardagen van ons meisje gemist hebben dit heeft wel mijn man erg gekwetst. Wij doen het bewust in het weekend en niet op de doordeweekse verjaardag zelf de meeste moeten namelijk van ver komen.
Uhm gaat het toevallig over a.s. Zondag. Dan weet ik over welke autoclub het gaat. Bij ons is het zo dat wij naar bepaalde evenementen gaan en dat weet de familie. Mochten we een verjaardag hebben op die dag dan gaan we toch naar het evenement. Dat zijn er 3 in een jaar die we niet missen. Mijn man gaat ook altijd naar de jaarvergadering en het is wel eens voorgevallen dat dat gelijk viel met de verjaardag van mijn vader of zusje. Daar word nooit moeilijk over gedaan. Bij ons is de instelling dat als je lid bent van een club of vereniging dan moet je er ook tijd in steken. De club kan nou eenmaal geen rekening houden met verjaardagen van leden.
Hoi TS, ik snap wel dat het je raakt en dat zou ik ook hebben. Maar komt oma wel (ook namens opa) en neemt ze een kadootje mee? Ik denk dat je kleine er dan helemaal niet mee zit. Eigenlijk past het wel een beetje in de rol die opa zich heeft aangemeten als ik het zo lees: Hij geniet op een afstandje mee, maar om nou echt op te passen, of een vergadering te verzetten voor een verjaardag...
Ik zou het jammer vinden, als ouders zijnde vind je de verjaardag van je kind natuurlijk belangrijker dan wat dan ook. Ik zou er alleen geen geode van maken of vervelende gevoelens aan overhouden. Hij heeft geeft duidelijk een andere waarde aan de verjaardag, dat is natuurlijk zijn keuze.
Nee niet as zondag . Maar jij verkiest dus zelf ook een autoclub boven je kind? Vind ik heel raar! Maarre hij is puur lid hij doet niks dus ja zie niet de noodzaak van naar die vergadering gaan.
Ik snap dat ook nooit. Mijn vader is ook zo. Mijn ouders zijn toen ik nog heel klein was gescheiden. Hij keek nooit naar ons om, kwam met moeite op verjaardagen maar had dan geen kadootje want hij had nooit geld. Diverse kansen gegeven mijn hele leven. Ik kreeg een dochter en gaf hem de kans het bij haar anders te doen. Meneer keek niet op of om en had wederom nooit geld om te komen. Hij had haar in haar 1e jaar maar 2x gezien en wilde toen op haar verjaardag komen. Ja dus niet he? Als je geen moeite in je enigste kleinkind steekt, hoef je ook geen mooi weer en perfecte "opa" te komen spelen op haar 1e verjaardag. Uiteindelijk heb ik gebroken met mijn vader. Ik wilde mijn dochter het leed besparen wat hij ons heeft bezorgd. Wat jouw situatie betreft TS: hij kreeg van mij dus wel even mijn ongezouten mening en ik kwam dus niet op zijn verjaardag de week erna. Kinderachtig of niet, ik kan me echt geen voorstelling maken waarom een vergadering belangrijker is als de verjaardag van je kleinkind.
Ik vind het ook een beetje vreemd. Toen zoonlief 1 jaar werd hebben we ook familie e.d. uitgenodigd. Alleen mijn zusje en een nichtje van ons liggen elkaar totaal niet. Ik heb toen gezegd dat ik zoonlief zijn verjaardag op DIE dag vier en ik hoef geen mensen ervoor en/of erna te zien onder het mom van "die komt dus ik kom eerder/later" Je gedraagt je maar en anders schop ik je naar buiten en hoef ik je niet te zien. De dag is goed verlopen en het was een leuke dag hoor