Opa ligt op sterven....

Discussie in 'De lounge' gestart door Misa Misa, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Hallo,

Even van me afschrijven hoor..Mijn man is er niet en ik heb zojuist gehoord dat mijn opa nog maximaal 6 weken te leven heeft. Waarschijnlijk nog veel korter dan dat.
    Ik zag het wel aankomen hoor, maar als het dan echt uitgesproken wordt, is het toch wel even moeilijk.

Hij is 78 en lijdt al een paar jaar aan de ziekte van sarcoïdose, hierdoor werken zijn nieren en lever nog maar voor een paar procent. De laatste weken ging het ineens heel snel. Vorig weekend ben ik daar geweest en echt heel erg geschrokken. Ik herkende hem bijna niet meer. Hij krijgt nu een hele hoge dosis morfine.

Maar goed, ook al zie je het aankomen, is het toch altijd moeilijk. Ik ben in ieder geval blij dat hij mijn zoontje nog heeft leren kennen en ik ben dankbaar voor alle leuke jaren die ik samen met hem heb gehad.

Heel veel liefs
    Misa Misa

2. Seth

Seth Niet meer actief

Heel veel sterkte.... want ook al is iemand "ouder"... en zag je het aankomen.. het verlies is er niet minder door....

Probeer inderdaad meer terug te kijken op de mooie momenten die jullie samen hebben gehad...

knuffel..

3. Aura

Aura Niet meer actief

oh meis wat erg, geniet nog even van elkaar de laatste weken hoe moeilijk het ook is....
    Veel sterkte in deze moeilijke tijd.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Heel veel sterkte.

5. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Jeetje wat erg! Mijn oma is een paar maanden terug helaas overleden en hoorde van te voren ook dat ze nog maar kort had...Vreselijk! Je hebt nog wel de kans om afscheid te nemen, hoe moeilijk dat ook is(en dat is het, maar ik kijk er met een goed gevoel over terug dat we in de weken dat ze overleed nog hebben kunnen praten etc!) Heel veel sterkte!

6. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Heel veel sterkte .....en wat je zelf al zegt...wat fijn dat hij je zoontje nog heeft mogen leren kennen!

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    HEEL veel sterkte voor je gezin en familie in deze droevige tijd!

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ook al zag je het aankomen, het is altijd onverwacht...
    Veel sterkte meid!

10. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Oohh meid, dikke knuffel.

Moet nu zo ontzettend aan mijn lieve opa denken.
    Die is een paar maanden geleden overleden. Ook wij wisten het kort van te voren en hebben afscheid kunnen nemen.
    Elke avond ben ik naar het ziekenhuis gegaan, het werd steeds moeilijker voor ons allemaal.. 5 dagen later overleed hij. Maar nu achteraf ben ik heel dankbaar dat ik afscheid heb kunnen nemen. Ik heb hem alles gezegt wat ik zeggen wilde, en ook heeft hij afscheid kunnen nemen van mijn zoontje.

heel veel sterkte in de komende periode!

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ach, wat triest :(, heel veel sterkte!

12. MamaSonja

MamaSonja Bekend lid

2 aug 2009
    762
    0
    0
    Heel veel sterkte!

13. Heel veel sterkte!!

14. schatje1

schatje1 Niet meer actief

moeilijk zijn deze dingen altijd..
    Je kan je nooit voorbereiden hierop.. wil je toch heel veel sterkte wensen voor deze moeilijke tijd..

Helaas is mijn oma nu ook terminaal ziek dus weet wel wat je doormaakt :(

kusjes

15. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Heel veel sterkte de komende tijd. Gelukkig heb je mooie herinneringen aan hem.
    Geef je maar goed over aan je gevoel. En als je wilt huilen ook doen hoor. Klinkt heel raar maar het help wel in het verwerken.

16. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Heel veel sterkte!!:(

17. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Sterkte ermee.. !! ik weet hoe het is..
    wel fijn dat hij je zoontje nog heeft kunnen meemaken..

allebei mijn opa's zijn overleden in mijn zwangerschap..
    1 opa heel plotseling ongeveer 6 weken voor de geboorte van mijn dochtertje, en de andere opa 3 weken ervoor (hij heeft 2,5 maanden int ziekenhuis gelegen).. ze hebben beiden mijn dochtertje nooit leren kennen..

18. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat naar, dikke knuffel van mij.. Enne, ik zit nu midden in zo'n zelfde soort situatie, mijn man zijn neef is terminaal ziek. Maar ook al weten wij zijn familie van tevoren dat het niet meer goed komt, het blijft verschrikkelijk om hem zo te zien lijden. Of je nou iemand verliest na een slepend ziekbed of dat iemand plotseling overlijdt, het blijft moeilijk en ik zie die 2 dingen ook los van elkaar. Ik wens jou en je familie heel veel sterkte.
    Dikke knuffel,

19. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

veel sterkte

20. mutselfrutsel

mutselfrutsel Actief lid

22 aug 2009
    109
    0
    0
    ik wil je even heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

Deel Deze Pagina