Toen die man de tatoeages liet zetten was hij er van bewust dat je daarmee mensen afschrikt. Dat kinderen erg bang worden als ze zo'n gezicht zien kan ik me heel goed voorstellen. Die man heeft met zijn keuze voor dit soort tatoeages gekozen voor dit soort dingen. Net als dat hij nooit meer representatief voor de dag kan komen op een sollicitatiegesprek. Ben absoluut niet tegen tatoeages hoor. Maar je hele gezicht vol laten tekenen vind ik toch wel ver gaan.
Tja lastig...ik heb niks tegen tatoeages maar mochten er echt kinderen bang van worden dan moet je als school toch iets? Ben overigens wel benieuwd hoe de man eruit ziet.
Vind het belachelijk. De opa geeft aan dat er veel vriendjes van zijn kleinzoon in dezelfde klas zitten en dat zij ook al kennis gemaakt hebben met opa. Kinderen groeien tegenwoordig op met tattoos, hij had misschien grote sieraden uit het gezicht kunnen verwijderen omdat het om de tattoos ging en ik kan begrijpen dat dat wat raar is. Maar als hij de vader was geweest, en zijn kind daar graag op school had gewild, zou die man dan ook niet op het schoolplein mogen staan om zijn kind op te halen omdat dat de andere kinderen misschien wel af zou kunnen schrikken? @tuc Dit is de opa, heb hem even opgezocht haha. View attachment 491265
Hier is de opa. Wat vind jij? Is deze opa te eng voor spreekbeurt? | metronieuws.nl Ik vind het trouwens belachelijk en zelfs discriminatie om iemand te weigeren om z'n uiterlijk. Wat ik las is dat die kinderen juist nieuwsgierig waren.
Oei ja mijn kinderen zouden deze opa ook wel erg eng vinden denk ik. Ondanks dat wij genoeg mensen met zichtbare tattoo's kennen.
Precies, de kinderen hebben er geen woord in gehad maar de school. Nu word er juist een steek onder water gegeven dat zulke mensen anders of eng zijn omdat de school ze weigert terwijl de kinderen het erg interessant vonden
Ik zag de beelden voorbij komen om 18:00 uur in Hart van Nederland. Tattoo-opa te eng voor schoolklas Persoonlijk hou ik niet van tatoeages en ik vind dit ook wel erg veel, maar iemand weigeren? Nee, dat gaat mij te ver. Ik vind het een vorm van discriminatie.
Mijn kinderen zien de opa net bij het jeugdjournaal en zeggen allebei dat ze deze opa eng vinden. Tja ik kan me er iets bij voorstellen al is hij misschien wel super aardig... Ik vind dat als je er zo bij gaat lopen dat dat hrt gevolg kan zijn. Ik vind tattoos helemaal niet mooi, maar iedereen mag het gelukkig zelf weten, maar ik vind er zo bij gaan lopen ook wel erg ver gaan.
Van de ene kant kan ik me wel voorstellen dat kinderen het misschien even vreemd (of zelfs eng) vinden. Maar mij lijkt juist dat zo'n spreekbeurt dan een mooie kans is om ze kennis te laten maken met mensen die er "anders" uitzien. Kinderen zijn van nature zo lekker open en nieuwsgierig, daar zou ik gebruik van maken. Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt en de kinderen vroegen mij ook wel eens waarom ik "zo veel gaatjes in mijn oren heb". Ouders schamen zich dan als hun kinderen zo spontaan iets vragen, ik vond het juist leuk. Zo kon ik ze ook vertellen dat iedereen iets anders mooi vind een dat hoe iemand er uit ziet niets zegt over hoe die persoon is.
Ik vind het belachelijk en een vorm van discriminatie. Deze man zie je niet elke dag dus dat sommige kinderen het een beetje gek vinden zou ik me best kunnen voorstellen. Maar dat de school zomaar zegt dat ze bang kunnen worden van hem terwijl je tegenwoordig overal in de maatschappij tatoeages ziet, dat vind ik belachelijk. Sneu voor het jongetje ook die vast moeite in zijn spreekbeurt heeft gestoken en hoogstwaarschijnlijk hartstikke trots was dat zijn opa speciaal daarvoor wilde komen.
Probleem was volgens mij niet de klas van kleinzoon, maar de andere klassen en dan vooral de kleuters die opa dan voorbij zien lopen.
Oké die bereik je natuurlijk niet met de spreekbeurt dat is waar. Maar je zou het nog steeds met ze kunnen bespreken. Juist jonge kinderen staan daar volgens mij heel onbevooroordeeld tegenover. Onbekend maakt onbemind, maar dat wil naar mijn mening niet zeggen dat je als volwassene niet met kinderen, hoe jong dan ook, kunt praten over in dit geval een persoon met tatoeages.
Tja discriminatie...ik weet het niet. Ik vind dat meer voor zaken waar je niks aan kunt doen. Donkere huidskleur, vrouw zijn etc etc. Ondanks dat ik totaal geen moeite met deze man zou hebben kiest hij er wel heel bewust voor om zo rond te lopen en dan kun je ook andere reacties verwachten.
Hoeveel kleuters zijn er bang van sinterklaas en zwarte piet en die worden niet geweigerd op de scholen. Als opa wat later op school was geweest, dan hoeven de kleuters hem toch niet te zien? Er had best een oplossing voor gevonden kunnen worden, dan domweg weigeren.
Ik ben absoluut niet tegen tattoo's ik heb er zelf ook 2. Maar kan mij wel voorstellen dat kinderen het eng kunnen vinden.... In het gezicht ziet het er nou eenmaal anders uit en dat had de beste man kunnen weten.. We leven nu eenmaal in een maatschappij waar je snel nagekeken word. Maar goed blijft wel lastig, er zullen ook vast moeders of vaders zijn met tattoo's in het gezicht en die zullen ook hun kind naar school moeten brengen....
Mijn zoontje zag hem net ook bij het Jeugdjournaal en vond hem ook eng. Hij zei ook van nou als dat mijn opa was, was ik wel bang geweest... Dus ja ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ook al heeft mijn vriend zelf 2 tattoo's, dat is toch wel anders als deze opa. Kinderen kunnen met hun fantasie er in hun dromen ook echt iets engs van maken he. Die angst gaat dan in hun onderbewust zijn zich manifesteren en uiteindelijk krijgen ze nachtmerries. Tenminste dat is hoe ik het me een beetje voorstel ( heb het over de jongere kinderen dan die niet bij het jochie in de klas zitten)
Dit Mogelijk eng voor de eerste paar minuten maar als de man so iaal en charismatisch is is het juist een goeie eye opener Zeker voor 10 jarige kinderen een goeie les
Een vriendin van mij mag haar eigen kinderen ook niet ophalen van school vanwege haar gezichtsbedekkende kleding (op de ogen na) omdat de school van mening is dat dit kinderen afschrikt, dus als dat niet mag, ja dan kan ik wel begrijpen dat een gezichtsbedekking d.m.v tatoeages ook niet mag.