Hoi allemaal, Wij gaan voor het eind van het jaar verhuizen. Mijn zoon is op dat moment 2 jaar en 5 maanden. Qua leeftijd zou hij dus best naar een groot bed kunnen. Nu ligt hij nog is zijn ledikant waar hij ook nog prima in past. Mijn vraag: Wat zouden jullie doen, in zijn nieuwe kamer direct zijn nieuwe bed introduceren. Of hem nog even in zijn vertrouwde ledikant laten slapen, totdat hij gewend is in het nieuwe huis? Groetjes, Theres
Ik zou hem meteen aan allebei laten wennen, ben je er maar vanaf. Als hij er dan echt een enorm drama van maakt, zou je altijd nog een campingbedje voor tijdelijk neer kunnen zetten. Mijn dochter was 1,5 en ging meteen in een peuterbed toen we terugkwamen van vakantie. Ging zonder problemen, maar zij was dan ook een stukje jonger.
Wat wij hebben gedaan is het grote bed neerzetten, maar ook het ledikantje. En we hebben haar de keus gelaten waar ze wilde slapen. De eerste maanden was dat in het ledikantje. Toen ze goed gewend was, hebben we haar met een Doradekbed ´overgehaald´ om in het grote bed te slapen en vervolgens het ledikantje samen met haar naar zolder verhuisd (in ons geval naar de babykamer). In een nieuw huis is alles nieuw, ik zou het bedje daarom in ieder geval meeverhuizen, zodat er nog iets bekends is. En als hij meteen in het grote bed wil slapen, dan is dat natuurlijk prima, maar als hij liever even iets vertrouwds heeft in die onbekende omgeving, dan is het toch wel erg fijn als dat kan.
EEns met NiekeKris. Laat hem maar rustig wennen. Een nieuw huis is al heel wat met een nieuwe slaapkamer. Als je beide aanbiedt kan hij kiezen wat hij het fijnst vindt.
Ik heb het juist andersom gedaan en in t oude huis alvast het nieuwe, grote bed gekocht. Dus toen kon ze voor de verhuizing al aan haar nieuwe bed wennen en die verhuisde daarna dus mee.
Een questie van uitproberen. Je kunt het grote bed introduceren en als het niet gaat zet je gewoon weer het ledikantje neer. Het is allebei goed toch?
Ik zou het grote stoere bed ook gelijk introduceren!! Ik zou zijn ledikant even in de schuur of op zolder neerleggen voor het geval dat. En tja, mocht het niet lukken, dan kan je gewoon nog even wisselen!
Wij gaan ook aan het einde van het jaar verhuizen en dochter ligt sinds juli in een peuterbed. Leek ons een goed idee om haar aan een ding tegelijk te laten wennen. Ik ben heel benieuwd hoe ze op de hele verhuizing gaat reageren. Ze is al een aantal keer in het huis geweest en vindt het allemaal heel interessant.
mijn zoontje is net een week 2 en we gaan over 4 wkn verhuizen, ik ga hem gewoon in een peuterbed leggen zodat mijn kleuter een groot bed krijgt dan kan het mooi doorschuiven> Anders moet ik en ledikant en peuterbedje meenemen en over een half jaar weer een andere kamer aanschaffen.. dat lijkt me best onnodig veel werk. Helemaal als die van jouw al een paar maanden is dan de mijn. dat moet best kunnen denk ik
Ik zou ook meteen voor het grotere bed gaan. Het is toch al moeilijk voor hem om te wennen aan een nieuwe kamer en een nieuw huis, dan kan dat bed er beter ook meteen bij. Anders krijg je misschien 2x drama. En op zich is hij er zeker oud genoeg voor, je kunt er toch een mooi verhaal bij maken dat hij nu een grote jongenskamer krijgt en dat daarin ook een grote jongensbed hoort? En dan een campingbedje of zn ledikantje achter de hand houden voor als het nog niet lukt. Mijn zoontje is 22 mnd en slaapt sinds gister in zn peuterbed. Nou ja, vannacht heeft ie er goed in geslapen maar vanmiddag voor zn middagslaapje heb ik hem na een uur drama weer in zn ledikantje gelegd. Hij wilde het niet, maar ik was blij dat die nog in zn kamer staat. Maar goed mn zoontje is ook nog jong zat natuurlijk.
Wij zijn toevallig dit weekend verhuisd en mijn jongste dochter slaapt nu voor het eerst in haar grote bed! Ik had me voorbereid op een avond van veel terug leggen en veel uit bed gaan, maar tot mijn grote verbazing is ze gaan liggen, verhaaltje en ik heb haar niet meer gehoord! Dus mijn advies....meteen het grote bed in het nieuwe huis.
Dank jullie wel voor alle meningen en tips! Denk dat we dan maar gelijk het grote bed proberen. We kunnen helaas niet allebei de bedjes neerzetten, omdat hij een meegroeibed heeft en we het bed dus moeten ombouwen. Maar ik hou de tip van het campingbedje achter de hand. Ben benieuwd hoe het zal gaan!
Ik ben benieuwd hoe het is gegaan! Wij zijn zes weken terug verhuisd en hebben bewust het ledikantje aangehouden voorlopig. Esmae is gevoelig voor veranderingen en dus kan ze op deze manier eerst wennen aan haar nieuwe omgeving. Wij gaan beginnen zodra de centrale verwarming hier is aangelegd. We hebben alleen nog gaskachel in huis en dan alleen beneden (huurwoning jaren 40) en hebben direct cv aangevraagd en dat gebeurd in fases. Voor de kerst moet het wel klaar zijn trouwens. Als dat dus klaar is, krijgt ze een mooi nieuw kamertje.