Weet iemand wat dit is? (Vervelling aan teentjes)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door raspberry, 14 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Caitlyn kreeg van de week wat velletjes aan haar teentjes. Begon op 1 plek, dus verder niks mee gedaan, leek me niet echt iets raars ofzo.
    Maar inmiddels zitten de teentjes onder de vellen en zitten er ook een soort blaas-achtige plekjes tussen.
    Dus maar even hier vragen, of dit iets is wat vanzelf over gaat, of dat er een zalfje van de huisarts voor nodig is. Dinsdag krijgt ze nieuwe buisjes en onze huisarts loopt standaard een half uur uit, dus niet zoveel zin om onnodig extra bij de huisarts te zitten ;)

2. raspberry

En andere voetje

3. raspberry

En nog een:

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Lijkt wat op voet schimmel.

5. raspberry

Ja, dat noemde mijn moeder dus gisteren ook, (en aangezien die verpleegkundige is...).
    Maar goed, die is al een hele tijd uit de kleine kinderen wel ;), dus dacht: even polsen hier, met vast ervaringsdeskundigen :)

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn dochter kreeg dit een maand of twee na de hand-voet-mondziekte. Heeft je dochter toevallig de laatste maanden blaasjes gehad die op waterpokken leken?

7. raspberry

Nee, wel waterwratjes, (die overigens wel wat doen denken aan watrepokken). En ze heeft nogal belaste darmen door verschillende medicijnen, die we het afgelopen half jaar gelukkig grotendeels af hebben kunnen bouwen. Van 2 soorten AB, oordruppels, forlax, sotalol en paracetamol, naar nu enkel sotalol en paracetamol.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Toen ik de foto's dacht ik eigenlijk ook aan de hand-voet-mondziekte. Heb je bij thirza al gekeken?

9. raspberry

Als ik daarop google, lijkt het mij niet, wordt heel anders omschreven dan wat ik hier zie. Ze heeft het ook echt alleen op haar teentjes.
    Thirza heeft nergens last van.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik denk ook aan een voetschimmel, wat op zich niet vreemd is na AB gebruik. Hoe lang heeft ze het al aangezien de AB niet meer gebruikt wordt?

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh, mijn meiden hebben dit allebei, ik heb er nooit aandacht aan besteed, ging er vanuit dat het normaal is, heb het vroeger zelf ook gehad....Oeps. Ik moet dus ook maar even langs de HA?

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als ik op beginnende voetschimmel google (geen aanrader, wat een gore plaatjes) lijkthet er overigens helemaal niet op. Het zijn hier echt puur losse velletjes die je eraf plukt, geen irritaties of roodheid of jeuk.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Mijn zoontje had ook voetschimmel tussen zijn tenen, maar die had echt vreselijke jeuk. Ik weet niet of je ook voetschimmel zonder jeuk kunt hebben. Het lijkt er wel op nl.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lijkt het nu alsof de nagels ook zijn aangedaan?

Hier ook weleens velletjes aan de tenen maar dan het meestal de voeten die flink groeien.
    Schijnt een fabeltje te zijn maar hier gaat het wel op.

Voetschimmel is vrnl blaasjes,jeuk,kloofjes en velletjes,

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb ze net allebei onder de douche gezet en dus nog even gekeken, maar de velletjes zijn op magische wijze vrijwel helemaal verdwenen. Zoals ik dus al dacht, niet echt iets ernstigs, gewoon losse velletjes, wie weet van het groeien idd :). Wat ik zeg, ik had het vroeger ook vaak en heb er nooit last van gehad. Tegenwoordig nooit meer.

16. raspberry

ze zit er wel steeds aan, dus denk dat ze er dan wel wat jeuk van heeft. De nageltjes waren op de foto gewoon vies: net daarvoor in sandalen door pasgemaaid gras en nog nattig zand gewandeld :D

Ik had er ook nog helemaal niks vreemds van gedacht, tot mijn moeder er dus gistermiddag wat van zei.
    Nouja, zal dinsdag de kinderverpleegkundige wel even vragen nog, als we toch voor de buisjes gaan, en wie weet wil de KNO-arts zonodig dan wel even een schimmelzalfje voorschrijven ;)

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lijkt idd op voetschimmel.

18. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Lijkt op voetschimmel... als het zo is zou ik zelf een zalfje kopen bij de drogist veel goedkoper dan via apotheek (miconazol schrijven ze meestal voor)

19. raspberry

In dat geval zou ik ook ketoconazol kunnen gebruiken dus? Want dat heb ik nog in huis :)

Deel Deze Pagina