Zorgverzekering beste dekking mbt zwanger worden zijn etc

Discussie in 'De lounge' gestart door Molensteen, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Het is de maand om naar je zorgverzekering te kijken
    We hebben er 1 die goede dekking heeft, maar daar betaal je ook naar
    Ik betaal nu 150 euro per maand ( eigen risico 360)
    De combinatietest etc zijn vergoed. Zo ook het hele Vk traject, bevalling niet medisch in zkh en de kraamzorg.

Maar wat ik me afvroeg of er nog andere verzekeraars zijn die bovenstaande dekken en ietsjes voordeliger zijn.

2. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    #2 lorreke, 11 dec 2014
    Laatst bewerkt: 11 dec 2014
  3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Zelf tevreden over cz gezinnen.zwangerschapscurcus,lactatiekundige, eigen bijdrage kraamzorg,kraampakket en niet medische bevalling worden vergoed.en nooit problemen gehad.

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik zat afgelopen jaren bij Salland... bevalling in ziekenhuis zonder indicatie zat daarbij en kraamzorg zonder eigen bijdrage (als je de aanvullende versie kiest). Ik heb 10 dagen kraamzorg gehad uiteindelijk en alles is betaald door Salland. Combinatietest weet ik niet hoe dat zit. Het kostte mij 119 euro per maand. Zeker de moeite waard om daar even verder naar te kijken als je nu 150 betaald :)

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Oja en een uitgebreid kraampakket en 100 euro vrij te besteden voor een zwangerschapscursus zat er ook bij.

6. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Ik heb zilveren kruis en kreeg heel veel vergoed, heb daarnaast een aanvullende verzekering 2 sterren en betaal 126 euro in totaal. Kreeg bijv ook 12x bekkenfysio 100% vergoed, en gebruik borstkolf na bevalling. En eigen bijdrage kraamzorg 28uur extra vergoed!

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Thnx ladies! Ga es even bekijken

8. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik heb me er ook in verdiept een paar weken geleden en ben overgestapt naar delta lloyd. Goede dekking voor geboortezorg in het goedkoopste aanvullende pakket (Iig eigen bijdragen poliklinische bevalling en kraamzorg, lactatiekundige, TENS en zwangerschapscursus)!

9. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik zat me er net ook weer in te verdiepen.

Wij gaan denk ik naar zilverenkruis, dan betalen we samen totaal 206 euro per maand.
    en zijn we beide tot 500 eur. vergoed voor de tandarts

en krijg de kraamzorg volledig vergoed ,bevalling volledig vergoed.
    (wil thuis maargoed als ik wel in het ziekenhuis wilde zou het dus vergoed worden)

Geboorte Tens vergoed,Borstkolf 75 euro vergoed en een cursus 50 euro vergoed.

Bij Fbto zouden we 219 euro betalen maar dan zou er geen Tens bij zitten en geen vergoeding voor de kolf en is het OF kraamzorg OF de bevalling vergoed krijgen

10. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Heb ik nu maar dus duurder dan anderen

11. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik zit bij hema, ook alles vergoed in pakket 3, alleen combinatietest weet ik niet. En 10% korting op bijna alles bij hema!

12. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit bij de friesland, ik betaal 135 euro per maand en heb dan het duurste pakket ( kraamzorg enz zit er allemaal in....en heb het duurste ivm onbeperkt fysio )
    Daarbij zit ook 250 tandarts kosten en 360 is dan wel je eugen bijdragen.

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap niks hoeven te betalen....( medische bevalling, extra kraamzorg enz ) ook spiraal zetten compleet vergoed....

Deel Deze Pagina