Wat zijn leuke spellen om de cijfers/getallen te leren. Het liefst een spel waarbij gecombineerd wordt tussen het letterlijke tellen en het herkennen van de cijfers. Dus dat ze bijvoorbeeld olifanten (ik noem maar wat he) moeten tellen en dan het juiste cijfer erbij moeten zoeken.
Oh ik heb hier van die setjes van electropen, daar zitten ook rekenvragen tussen. Met bijv 2 beren waar je het getal 2 uit moet zoeken, en ook met dobbelsteentjes waar je dan de dobbelsteen met 5 puntjes aan moet wijzen etc.... zo iets? Edit; je dochter is al wat groter, weet niet of dit dan nog iets is.... Hebben ze van mini loco geen rekenboekjes?
saskia, ja bedoel eigenlijk iets wat specifiek op de cijfers gericht is, met ganzenbord vind ze alles er omheen interessanter denk ik belize, o ja das een goeie idd. deelight, zoiets bedoel ik dus...en miniloco is wel een goeie, niet aan gedacht.
Bij de Hema heb ik onlangs een simpel spelletje gekocht: 2 puzzelstukjes die bij elkaar moeten worden gevonden. Op het een staat het cijfer geschreven en op het ander een aantal figuurtjes (bijv dieren).
Rekenen groep 2 | Hoeveel plaatjes tel je? (open vraag) hier heb je heel veel oefeningen. maar is geen spel of zo.zoontje vindt deze site heel leuk om te doen. hij leerde werkelijke dingen tellen met dobbelsteen en domino. herkennen van getallen veel eerder dan dat, samen met letters. ik weet niet wat de juiste volgorde moet zijn. ik leer hem wanneer hij iets vraagt.
belize, o dat is een leuke site ja. vogelinnetje, zoiets bedoel ik idd. Het is geen moeten hoor hier, maar wil haar op een leuke manier de cijfers leren herkennen. Juist omdat het nu nog geen moeten is. Heb zelf dyscalculie (te laat ontdekt) en op het moment dat ik het op school moest kunnen kwam er dus druk achter en vond ik er ook niks meer aan. Nu vraagt ze zelf aan mij: mama wat is mijn cijfer?? Ze bedoelt dus de 4 omdat ze 4 jaar is. En dat soort dingen, dus daarom op zoek naar een leuk spelletje.
De wereld om je heen? We hebben wel spelletjes hoor (loco, boekjes), maar het meest maken we toch gewoon gebruik van alles om ons heen: cijfers op kleding, stukjes fruit in het bakje, aantal eendjes op een plaatje etc. Dat kun je tenminste de hele dag door doen. Er zijn ook wel apps voor, maar die weet ik zo even niet uit mijn hoofd.
ja dat doe ik uiteraard ook, maar dan vindt ze er niet zoveel aan en geeft meestal geen antwoord. Daarom hoopte ik een leuk spelletje te vinden.
Hier heb ik een kinderlaptop aangeschaft (is vanaf 3jr) en daar zit ook educatief en op spelenderwijs tellen bij. En www.nijntje.nl heeft ook een leuk spelletje. Dan moeten ze nijntje helpen appels te plukken. "Nijntje moet appels plukken voor een appeltaart. En heeft 5 appels nodig, pluk 5 appels uit de boom en stop ze dan in de mand". En daarna bij het goed doen, krijgen ze een compliment. Vind dat zo gaaf, en hij leert ook echt tellen van.
Van mini loco hebben ze inderdaad verschillende boekjes om te "rekenen", ze moeten dan het aantal dieren tellen enzo. Verder heb je bij van die outlet boekwinkels ook wel eens puzzelboekjes voor kinderen. Als je die van 4 of 5 jaar pakt, dan staan daar ook allemaal van dat soort spelletjes in. Moeten ze een cirkel om 3 olifanten (of wat dan ook) zetten!
Ohja.. Die boekjes haal ik altijd bij de voordeelwinkel. (Is de outlet van eci geloof ik...) Speel- en oefenboek / Allereerste teloefeningen 4-5 jaar | 9789044721744 | Speel- en leerboeken Erg leuk... Maar natuurlijk geen spelletje. Trouwens wel vorig jaar rind Sinterklaas met het rupsjenooitgenoeg-bordspel in m'n handen gestaan.. Volgens mij was dat ook met tellen Durfde het niet zo goed te kopen omdat ik niet kon inschatten hoe moeilijk/makkelijk het zou zijn
Board Game - Jeux de l'Oie-Coccinelle hier is n spel met cijfers.ik heb die website vandaag gevonden voor oefenen om de muis te leren gebruiken. zit er zo veel leuks in!
Het nieuwe spel van bobo. Grabbelton met cijfers. Ieder krijgt een bord met of vakjes optelsommen ( grotere kindjes) of gewoon vakjes met bijv 3 appels, 1 huis, 5 varkens etc. Zo trek je een cijfer, moet je op je bord kijken en dus tellen en of rekenen om te zien waar het cijfer kan liggen. Er zitten ook valsstrikken in de box. Wie als eerste het bord vol heeft geeft gewonnen Spel kost 15 euro
Miniloco? is ook erg leuk en leerzaam. Mijn zoon telt ook alles momenteel. Gisteren had mijn trap nog 14 treden maar vanavond in eens 100! bijvoorbeeld haha. Nee hij telt alles en miniloco is erg leuk hiervoor. Die site met rekenen heb ik onder de favourieten gezet! vind mijn zoon vast leuk
Doe boeken! De bobo is heel leuk om samen te doen. Heb er een paar van de Efteling, ook leuk. En bij de Bruna heb je ze ook voor groep 1 dacht ik. Onze oudste is er gek op, doe leest en vult ze tegenwoordig zelf in.