leuk spel om de getallen te leren??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tulip, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Wat zijn leuke spellen om de cijfers/getallen te leren. Het liefst een spel waarbij gecombineerd wordt tussen het letterlijke tellen en het herkennen van de cijfers.
    Dus dat ze bijvoorbeeld olifanten (ik noem maar wat he) moeten tellen en dan het juiste cijfer erbij moeten zoeken.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ganzenbord?

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    domino,puntjes tellen!

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Oh ik heb hier van die setjes van electropen, daar zitten ook rekenvragen tussen. Met bijv 2 beren waar je het getal 2 uit moet zoeken, en ook met dobbelsteentjes waar je dan de dobbelsteen met 5 puntjes aan moet wijzen etc.... zo iets?

Edit; je dochter is al wat groter, weet niet of dit dan nog iets is....
    Hebben ze van mini loco geen rekenboekjes?

5. tulip

tulip Niet meer actief

saskia, ja bedoel eigenlijk iets wat specifiek op de cijfers gericht is, met ganzenbord vind ze alles er omheen interessanter denk ik;)

belize, o ja das een goeie idd.

deelight, zoiets bedoel ik dus...en miniloco is wel een goeie, niet aan gedacht.

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.196
    6.604
    113
    Bij de Hema heb ik onlangs een simpel spelletje gekocht: 2 puzzelstukjes die bij elkaar moeten worden gevonden. Op het een staat het cijfer geschreven en op het ander een aantal figuurtjes (bijv dieren).

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    Rekenen groep 2 | Hoeveel plaatjes tel je? (open vraag)

hier heb je heel veel oefeningen. maar is geen spel of zo.zoontje vindt deze site heel leuk om te doen.

hij leerde werkelijke dingen tellen met dobbelsteen en domino.

herkennen van getallen veel eerder dan dat, samen met letters.

ik weet niet wat de juiste volgorde moet zijn. ik leer hem wanneer hij iets vraagt.

8. tulip

tulip Niet meer actief

belize, o dat is een leuke site ja.

vogelinnetje, zoiets bedoel ik idd.

Het is geen moeten hoor hier, maar wil haar op een leuke manier de cijfers leren herkennen. Juist omdat het nu nog geen moeten is.
    Heb zelf dyscalculie (te laat ontdekt) en op het moment dat ik het op school moest kunnen kwam er dus druk achter en vond ik er ook niks meer aan. Nu vraagt ze zelf aan mij: mama wat is mijn cijfer?? Ze bedoelt dus de 4 omdat ze 4 jaar is. En dat soort dingen, dus daarom op zoek naar een leuk spelletje.

9. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    De wereld om je heen?

We hebben wel spelletjes hoor (loco, boekjes), maar het meest maken we toch gewoon gebruik van alles om ons heen: cijfers op kleding, stukjes fruit in het bakje, aantal eendjes op een plaatje etc. Dat kun je tenminste de hele dag door doen.

Er zijn ook wel apps voor, maar die weet ik zo even niet uit mijn hoofd.

10. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat doe ik uiteraard ook, maar dan vindt ze er niet zoveel aan en geeft meestal geen antwoord. Daarom hoopte ik een leuk spelletje te vinden.

11. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hier heb ik een kinderlaptop aangeschaft (is vanaf 3jr) en daar zit ook educatief en op spelenderwijs tellen bij.

En www.nijntje.nl heeft ook een leuk spelletje. Dan moeten ze nijntje helpen appels te plukken. "Nijntje moet appels plukken voor een appeltaart. En heeft 5 appels nodig, pluk 5 appels uit de boom en stop ze dan in de mand". En daarna bij het goed doen, krijgen ze een compliment. Vind dat zo gaaf, en hij leert ook echt tellen van. :)

12. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Van mini loco hebben ze inderdaad verschillende boekjes om te "rekenen", ze moeten dan het aantal dieren tellen enzo.

Verder heb je bij van die outlet boekwinkels ook wel eens puzzelboekjes voor kinderen. Als je die van 4 of 5 jaar pakt, dan staan daar ook allemaal van dat soort spelletjes in. Moeten ze een cirkel om 3 olifanten (of wat dan ook) zetten!

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

14. tulip

tulip Niet meer actief

o die boekjes zijn idd ook goed, dat zal ze ook wel leuk vinden. Bedankt voor de tip!

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Electro en.loco

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
  17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Het nieuwe spel van bobo.

Grabbelton met cijfers. Ieder krijgt een bord met of vakjes optelsommen ( grotere kindjes) of gewoon vakjes met bijv 3 appels, 1 huis, 5 varkens etc.
    Zo trek je een cijfer, moet je op je bord kijken en dus tellen en of rekenen om te zien waar het cijfer kan liggen. Er zitten ook valsstrikken in de box.
    Wie als eerste het bord vol heeft geeft gewonnen

Spel kost 15 euro

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Miniloco? is ook erg leuk en leerzaam. Mijn zoon telt ook alles momenteel. Gisteren had mijn trap nog 14 treden maar vanavond in eens 100! bijvoorbeeld haha. Nee hij telt alles en miniloco is erg leuk hiervoor. Die site met rekenen heb ik onder de favourieten gezet! vind mijn zoon vast leuk :)

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Doe boeken! De bobo is heel leuk om samen te doen.
    Heb er een paar van de Efteling, ook leuk. En bij de Bruna heb je ze ook voor groep 1 dacht ik.
    Onze oudste is er gek op, doe leest en vult ze tegenwoordig zelf in.

Deel Deze Pagina