Ik weet dat er al vaker topics zijn geweest over autostoeltjes, maar ik kan maar geen keuze maken... De ene winkel probeert ons een Romer Kid aan te smeren, omdat deze zo goed is, prettig als ze in slaap vallen, meest veilig en noem maar op. De andere winkel zegt dat ze bijna alleen de Maxi Cosi en dan vooral de Rodi XR verkopen (autostoeltjes groep 2-3 dus). Ik zou graag jullie ervaring willen weten alvorens ik een aankoop doe. Hopelijk vinden jullie het niet erg om nogmaals op een autostoeltjes- topic te reageren
Wij hebben gekozen voor de Römer, dit omdat er geen 'gat' ontstaat tussen de schouder en nek steun als je hem hoger zet. Mijn schoonouders hebben een maxi cosi gehaald voor Kylian (voor in hun auto) en ik moet eerlijk zeggen dat hij in de Römer mooier zit dan in de maxi cosi. Je moet dus even door de verkooppraatjes heen kijken en je gevoel volgen. Groetje sAnita
Wij zeggen altijd in de winkel(babydump) Neem je kindje mee, en dan kunnen we goed kijken waar hij het beste in past. Want dat is voor elk kind verschillend. Wij hebben de maxicosi omdat ze daar het beste in past. De maxicosi kan in een lichte ligstand, en die kan je tussen de hoofdsteun vast zetten. Waardoor je niet iedere keer als je kindje er niet in zit de autogordel vast moet maken. Bij ons in de winkel maakt het niets uit welke stoel de mensen nemen. Belangrijkste is dat het kind het beste er in zit dit vooral voor de veiligheid.
Wij hebben gekozen voor de Römer. Een erg fijne stoel, waar onze jongen prima in zat. Ik ben niet zo gecharmeerd van Maxicosi,maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Wij hebben een maxicosi Rodi XR gekocht. De belangrijkste reden was dat dit de enige stoel is die nog een beetje in een ligstand kan. Wij rijden vaak lange ritten en ik vind het fijn dat mijn zoontje dan nog min of meer comfortabel kan slapen in de auto. Verder vind ik het een onding, maar dat geldt net zo goed voor alle andere stoelen, waarschijnlijk. Wat een gedoe elke keer om die gordel om hem heen te krijgen en vast te prikken. Ik moet steeds mijn zoontje zowat pletten om er goed bij te kunnen. Ik zit zelfs te denken om voor de zomervakantie nog ergens een groep 1 stoel erbij te lenen, zodat we dan niet steeds dat gedoe met die gordels hebben.