Daggasten bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik ben even de grove gastenlijst aan het maken voor onze bruiloft.
    Nu houden wij het niet echt heel klein (ongv. 150 man s'avonds dan).

Nu zit ik alleen te bekijken wie we als daggasten uitnodigen.
    Maar ik zit een beetje in mijn maag met de ''aanhang''.

Van mijn kant komen ook mijn tantes, ooms, nichtjes en neefjes.
    Dit omdat ik daar een goede band mee heb en ze ook op regelmatige basis ook nog spreek en zie.

Daarnaast komen natuurlijk ook de tantes en ooms van mijn vriend, maar zijn nichten en neven ziet hij vrijwel nooit. Dus het staat me een beetje tegen om die ook overdag uit te nodigen, het gaat dan toch al snel om 10 man en tsja, 10 man die mee eten, dat is al snel 200 euro extra. En dat dan voor personen die je misschien hooguit 1x per jaar ziet. Daarbij komen natuurlijk een handjevol van onze vrienden, maar zelfs die zien we meer dan hun. En mijn vriend wil ook de ouders van zijn beste vriend erbij hebben, want die kent hij nl. ook al vanaf baby af aan.

Aan de ene kant ben ik bang voor scheve gezichten, aan de andere kant heb ik er lak aan en denk ik van: Het is onze dag, de mensen die ons nauw aan het hart staan, die moeten er overdag bij zijn en niet omdat ''het zo hoort'' of omdat van mijn kant wel iedereen komt. Uiteraard zijn ze wel allemaal s'avonds van harte welkom

Hoe hebben jullie dit gedaan?

2. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Ik heb altijd gezegt, de mensen die de moeite nemen om mijn/vriends verjaardag te komen, mogen er ook die dag bij zijn.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij hadden als daggasten alleen ouders, broers/zussen met aanhang en de getuigen.

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Wij hebben puur gekeken naar wie wij vaak zien en wie niet.
    En wie wij er bij wilde hebben.
    Ik had geen behoefte aan neven en nichten.
    Zie ze wel af en toe maar vond het niet nodig ze uit te nodigen voor daggasten.
    Zo dacht mijn man er ook over.
    Verder heb ik gekeken naar de vriendinnen die ik wilde en mijn man naar zijn vrienden.
    En zo kwamen wij op een totaal van 35 man qua daggasten.

Scheve gezichten hebben wij ook wel gehad.
    Maar wij hadden zoiets van: het is ons feest en wij bepalen wie we er bij willen hebben heel de dag.
    En niet iemand anders. Overigens ging het allemaal achter onze rug om en hebben ze het nooit direct tegen ons gezegd.
    En nooit meer over gesproken ;)

5. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Ik zou alleen de mensen overdag uitnodigen die je normaal ook ziet. Dus directe familie, goede vrienden en idd de ouders van zijn vriend. Wil je alsnog de neven en nichten erbij hebben doe je die toch alleen voor de avond. Lekker boeien die scheve gezichten! Tis jullie dag ach en mensen hebben altijd wel wat te drammen en te zeuren;)

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    je kan t nooit iedereen na de zin maken,dus doen wat je zelf denk dat goed is t is jullie dag en die moet je zo leuk mogelijk hebben voor je zelf
    succes

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Het is jouw dag en jij betaalt de rekenening. Volg dus echt je gevoel en die scheve gezichten trekken vanzelf wel weer recht hoor. Ook ouders die zeggen, ja maar tante zus en zo. Mijn recatie was: "betaal jij of betaal ik?"Toen was het gelijk klaar.
    Achteraf betaalden zij haha, maar dat wist ik niet want dat wist ik pas na de trouwdag. Was hun cadeau.

Wij hadden alle ooms en tantes gedaan, omdat w edaar gewoon een leuke band mee hebben en 1 gezin van d eneven en nichten en de neven en nichten waar we amper mee om gaan naar de avond.

Vrienden van ons hadden overdag alleen echt de naaste familie en verder de beste vrienden. Vond ik ook erg leuk, wilde ik eigenlijk, maar mijn man wilde de keuze tussen een vriend en een goede vriend niet zo letterlijk maken, want dat vond hij lullig. Daarom uiteindelijk geen vrienden mu.v. mijn beste vriendin dan. Wij waren inclusief onzelf en bruidskids met 40 mensen overdag. Groter had ik niet leuk gevonden.

8. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Wij hebben alleen de mensen uitgenodigd waar we ook echt contact mee hadden. Dit waren er zo'n 80 en die mochten de hele dag komen kerk, eten en savonds feest...

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Hoe je het ook doet, het istoch nooit goed dus lekker doen wat je zelf wilt ;)

10. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Als daggasten doen wij onze beide ouders, boers en zussen en hun partner en de getuigen, die tegelijkertijd ook onze beste vrienden zijn.

Ooms en tantes, neven en nichten plus aanhang. Zijn geen daggasten. Anders wordt het onbetaalbaar voor ons.

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dat probleem hadden wij ook. Ooms/tantes/neven/nichten heb ik echt weinig mee, op 1 tante + gezin na. Die heb ik wel uitgenodigd, de rest niet.

Hoe je het ook doet, het is toch nooit goed voor anderen. Daarom zou ik gewoon op je gevoel afgaan en mensen uitnodigen die jullie er écht bij willen hebben. Het is al duur genoeg.

(Al moet ik toegeven dat ik één stel heb uitgenodigd om de lieve vrede te bewaren, anders zou mijn vader er gezeik over moeten aanhoren en dat wilde ik niet haha)

12. Partyrocker

Zo al veel reacties haha,

Ja het is gewoon zo dat ikzelf een hele goede band heb met ''mijn'' kant van de familie. Dus die wil ik er voor mezelf echt bij hebben, plus dat mijn jongste nichtje bruidsmeisje is samen met mijn zoontje.

Mijn vriend zijn nichten en neven komen idd vaak niet op de verjaardagen verschijnen, ook niet op de verjaardag van mijn zoontje trouwens. Maarja, het is nogal de ene keer wel, de andere keer niet.

Maar ik ben bang dat je weer het:

JOU FAMILIE MAG WEL OVERAL BIJZIJN- gezeik gaat krijgen :p

13. Maia

Maia Niet meer actief

tja, het is jullie bruiloft, jullie geld dus jullie keuze.

qua ooms/tantes/neven/nichten hadden wij zoiets van 'wie dichtbij ons staat'. Dus dat betekent dat sommige ooms/tantes wel mochten komen en andere niet en idem voor neven/nichten. De een was daggast, de andere 'avondgast' en we hebben ook enkele ooms/tantes/neven enz niet uitgenodigd.
    Dit deden we zo qua gevoel, maar ook qua kosten. Idem voor vrienden, van beide kanten besloten dat er geen vrienden als daggast zouden komen, alleen als 'avondgast'. Is ook bij een flink aantal mensen niet goed gevallen, maar ja, wij draaien op voor de kosten en dan hadden we rustig 20 mensen extra gehad enz.

14. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Aangezien ik gescheiden ouders heb met beide een nieuwe relatie waarvan 1 ook kinderen heeft hebben we dus al een groot gezinsleven, dus hier hebben we het bij onze beide gezinnen gehouden, en onze getuigen.

Wat wij wel gedaan hadden was de avondgasten laten weten welkom te zijn tijdens de ceremonie (dit is zo wie zo het geval want die zijn nl altijd openbaar, zelfs in je eigen achtertuin) en we hadden wat leuke activiteiten en eetgelegenheden in de begeleidende brief gedaan zodat ze ook iets voor zichzelf konden doen tussen de ceremonie en het feest zodat als ze van wat verder kwamen ze ook nog bezigheden hadden.
    Dus onze ceremonie was echt heel gezellig druk en daarna zijn alleen onze daggasten gebleven en de avondgasten en overige kijkers die zijn weer gegaan. Was echt een hele leuke en fijne oplossing.

Zo kon iedereen toch de ceremonie bijwonen en zaten wij niet met torenhoge kosten omdat we veel meer daggasten hadden dan we eigenlijk wilden.

En inderdaad scheve gezichten krijg je altijd hoe je het ook doet.

Ik wil je vooral heel veel plezier wensen met voorbereiden en natuurlijk vooral ook op de dag zelf!!!

Oh ja...nog 1 gouden tip!!! Zorg voor (een) goede ceremoniemeester(S) echt onmisbaar!!!

15. Partyrocker

We hebben 2 ceremoniemeesters,

mijn zusje en mijn vriend zijn beste vriend..

Zijn beste vriend was overigens ook de enige bij wie ik het vrijgezellenfeest voor mijn vriend in handen durfde te geven :p.

Ik had namelijk 1 verzoek:
    Geen stripper of stripster, voor ons allebei.

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Gewoon doen wat jij/jullie willen!

17. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wij hadden ouders, grootouders, broers en aanhang, getuigen(tevens beste vrienden), ceremoniemeester en aan haar echtgenoot(beste vriend van mijn man)
    Ouders van de bruidsmeisjes(oom&tante) en 2vrienden die verder weg kwamen en in ons huis sliepen.

De rest was iedereen welkom bij de ceremonie en savonds de genodigde gasten.

Scheve gezichten gehad? Ja!! Als we t van te voren hadden geweten hadden we ons eerste plan doorgezet. Met onze (nu daggasten waren) naasten naar Terschelling en daar op t strand trouwen. Geen feestje oid, maar ons eigen feestje vieren op t eiland.
    Had een hoop geruzie gescheeld. Hwt kwam mijn man en mij tot de strot uithangen hoe de familie onderling aan het stoken was over wie wel en wie niet mochten komen.
    Achteraf was ik met die temperatuur ook liever op het strand getrouwd(35graden!!)

Daggasten zat niemand over te zeuren..
    Maar mochten we t over kunnen doen, zo ver mogelijk hier weg!

Deel Deze Pagina