Sinds 1 juni zit ons zoontje (29 mei 2012) op de peuterspeelzaal voor 2 dagen in de week. Nu gaan wij verhuizen per 1 september naar de andere kant vd stad en kan hij dus niet op die peuterspeelzaal blijven (is 3,5 km fietsen) en geen oppas mee in de buurt voor zijn zusje die mag vanwege een slechte hoofdbalans voorlopig vd fysio nog niet in de fietskar mee. Nu is er een peuterspeelzaal in de buurt 750 meter alleen is daar pas plek per 1 november. Er is er nog 1 die is 1,6 km en die heeft wel plek per 1 september nu heeft mijn voorkeur natuurlijk die van 750 meter omdat het al korte ochtenden zijn en ik dan gewoon lopend erheen kan. Nu mag hij ook per 1 september naar die van 1,6 km en dan per 1 november naar die van 750 meter. Absoluut niet ideaal natuurlijk maar wel het rustigste uiteindelijk. Kan ik hem hier op voorbereiden? Hij is wel redelijk makkelijk en flexibel maar kan me voorstellen dat zelfs hij er last van krijgt. O en heb geen auto tot mijn beschikking die heeft vriend mee naar zijn werk (45 km geen ov mogelijk.) Die peuterspeelzaal van 750 meter wordt waarschijnlijk ook zijn basisschool
persoonlijk zou ik hem in september en oktober niet aten gaan en in november na di op 750mt. Twee keer wennen zou mijn keus niet zijn
Geen antwoord op jouw vraag (hoe je jouw zoontje het beste kunt voorbereiden), maar persoonlijk zou ik ervoor kiezen om hem van 1 sept tot 1 nov thuis te houden. En hem dan vanaf 1 november naar de psz van 750 verderop te brengen. Waarom zou je hem voor 2 maanden naar een andere psz brengen? Dat lijkt me onrustig voor alle partijen.
Ik zou sept en okt niets doen en per november die dichterbij kiezen. Hoe oud is je kindje? Hij/zij is al gewend aan psz, dus dat scheelt. Misschien kun je er regelmatig langs gaan en erover praten vanaf september? En misschien kun je wel afspreken dat je een aantal keren binnen mag komen om even te kijken?