kinderopvang vraagt medische verklaring HA, mag dat?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Bruni, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Onze dochter heeft onlangs de 6e ziekte gehad. Bij de opvang waar ze komt heerst nu ook gordelriem en hand-voet-mondziekte. Omdat er een leidster zwanger is vraagt de kinderopvang om een medische verklaring van onze huisarts, mag dit wel? Ik vindt het zelf een beetje raar...

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Het lijkt me dat ze erom mogen vragen, wat je ermee doet is aan jou.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vragen mag, al kunnen ze je niet dwingen. Zeker niet als hierover niks in hun voorwaarden staat. Wat is je bezwaar?

4. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Vraag me ook af wat je bezwaar is, ze vragen niet om haar dossier maar gewoon om een bevestiging. Waarschijnlijk voor de administratie omdat de zwangere begeleidster nu niet kan werken.

5. tuc

tuc Niet meer actief

De zwangere leidster zal dit moeten overleggen als bewijs aan haar arbo arts. Maar waarom zou je het niet geven of vreemd vinden?

6. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik vind het niet raar, een zwangere medewerkster op een opvang moet immers beschermd blijven tegen die ziektes. Als deze medewerkster niet immuun is voor bepaalde kinderziektes, en die gevaarlijk zijn voor een zwangere vrouw en haar ongeboren kind, dan moet ze namelijk thuis blijven.

Maar de 6e ziekte is niet gevaarlijk. Als je echt een bezwaar hebt tegen het leveren van zo'n verklaring, kan je dat als argument voeren.

7. misa

misa Niet meer actief

De 5e of 6e ziekte in volgens mij wel gevaarlijk voor ongeboren kinderen onder de 20 weken zwangerschap. Maar wat wil ze met een verklaring dan? Dat ze daardoor niet hoeft te werken? Dan snap ik het wel. Ik snap alleen niet dat de leidster niet gewoon beschermd wordt door haar werkgever zonder een verklaring (als het hierom gaat).

Deel Deze Pagina