Misschien een hele stomme vraag maar normaal wacht ik tot 9 maanden tot een jaar Mijn jongste is 5 maanden en zit enorm goed. Hij gaat zelf zitten en blijft dan ook zo 30 min zitten spelen. Hij corrigeert zichzelf als hij dreigd om te vallen en als ik hem een duw geef. Nu zou het voor mij echt een uitkomst zijn als hij na de kerstvakantie mee kan op de fiets naar school. Aangezien ik dan ook door moet naar de psz. En dus zouden we 18 kilometer perdag moeten lopen. Nu is dat geen heel groot probleem maar het zou wel makkelijk zijn Wat is jullie mening hier over?
Zoals jij omschrijft zou ik het waarschijnlijk wel gedaan hebben voor kleine stukjes. Maar als je het over 18km per dag hebt is dat dan 4x op en neer? Vind ruim 4km wel weer veel voor zo'n kleintje eerlijk gezegd. Lastig hoor!
Ik heb hem ook met 6,5 maand al op de fiets meegenomen, hij kon super goed zitten. Maar eerst alleen kleine stukjes (paar minuutjes) en heb ook wel altijd zijn hoofdje/nekje vast gehouden bij drempels en zo. Ik vond dat ie goed kon zitten, maar dat nekje was ik wat onzekerder over.
De 9 maanden grens is, naast het zelf kunnen zitten wat jouw vlotte zoon al kan, best belangrijk. Deze leeftijdsgrens is namelijk ook gebaseerd op het opvangen van de schokken. Op de fiets hobbelt je kleintje veel op en neer en al die klappen komen op het nekje terecht. Ik zou het zeker niet doen. Beter is een fietskar met babyhangmat, maar dat is een flinke uitgave.
Dit dus. Ook al kan hij goed zitten, ik zou het niet aandurven. En een fietskar met babyschaal? Is op mp goed te betalen.
Een fietskar is geen optie aangezien deze dan voor het huis moet blijven staan. Dan blijven we gewoon nog eventjes lopen. De middelste red het vast wel hahaha