Opa's en oma's bedanken

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Lievekleine88, 4 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lievekleine88

Lievekleine88 Bekend lid

17 jul 2020
    641
    593
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Wij hebben 2 kinderen van 3 en 4 en hebben de laatste jaren enorm veel gehad aan onze ouders. Ik ben chronisch ziek, partner heeft ook zo zijn rugzakje en wij hebben altijd op hen kunnen terugvallen.
    Nu willen wij ze daarvoor groots bedanken. Het liefst zou ik een weekendje weg gaan met z'n allen bijvoorbeeld, maar daar hebben we helaas geen geld voor.
    Hebben jullie ideeën hoe je ze kunt bedanken? We zijn hier thuis erg creatief dus we kunnen zelf wel iets maken, maar weet niet goed wat. En ik wil ook wel echt iets speciaals doen zegmaar.

Als jullie ideeën hebben, laat het vooral weten! :)

2. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Uiteten?

Lievekleine88 vindt dit leuk.
  3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Een leuk ‘ontspan’ pakket maken met bijv: een wandel/fiets route boekje, een lunchbon, bonbons van de plaatselijke bakker en een kaasplankje met een goede port en nog een heerlijke douchegel? Misschien voor allebei nog een fotoalbum erbij met leuke foto’s van opa en oma met de kleinkinderen?

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Uitje naar een dierentuin oid.
    En als cadeau een fotocollage met foto's van hun met de kinderen en aangevuld met tekeningen/knutsels van de kinderen.

5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Heel veel opa's en ona's zijn erg blij met mooie foto's van hun (klein)kinderen.

Een dagje uit met elkaar of juist een bon om samen iets te gaan doen.

Het hoeft niet heel duur te zijn hè. Het komt uit jullie hart, dus het is altijd goed.

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Een dagje weg of uiteten? Is al wat goedkoper dan een weekend weg.

7. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.896
    113
    Vrouw
    Hier heb ik pas zelf mijn grootouders bedankt voor iets groot wat ze voor ons een hele tijd gedaan hebben het afgelopen jaar. Heb voor hen gekookt en dan echt lekker uitgebreid. Ze bleven maar zeggen dat we niks moesten doen, maar dat vond ik toch een fijne manier om ze te kunnen bedanken. En vonden ze heel fijn ook.

Als dat te simpel is en een weekendje te veel kost misschien een dagje weg naar een pretpark ofzo. Hoewel dat misschien tegenwoordig ook wel niet meer te betalen is voor een gezin en extra mensen.
    Denk dat oma's en opa's er het meest van genieten als het iets is waar de kleinkinderen ook bijzijn.

8. Lievekleine88

Lievekleine88 Bekend lid

17 jul 2020
    641
    593
    93
    Vrouw
    Wat een leuke ideeen! Thanks, kan ik zeker wat mee!

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Ik zou dan gaan voor een dagje weg, een mooie herinnering maken.
    Of dat nou een grote speeltuin is, speelduin, dierenparkje of mega dierentuin en pretpark.

Voldoende lekkere broodjes en dingetjes voor tussendoor.

Leuke fotos maken en wat leuke laten afdrukken.

10. Meysss

Meysss Bekend lid

1 jan 2024
    570
    418
    63
    Vrouw
    Iets kopen wat ze graag willen maar zelf niet kopen? Mijn moeder wilde graag een eufy deurbel maar heeft bijna nooit geld aan zichzelf uit dus heb ik toevallig vandaag zo een deurbel gehaald voor haar als bedankje.

Anders lekker uiteten of een bon voor een privé spa met etentje dat ze zelf kunnen ontspannen?

11. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Als fotograaf zeg ik dan natuurlijk mooie (portret) foto’s laten maken. Daar is eigenlijk iedere opa en oma blij mee en je hebt er zelf ook nog iets aan :)

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Een dagje Irrland waarbij je zo'n eigen paviljoen huurt, je zelf hapjes mee kunt nemen, bbq-en enz.?
    https://www.wizid.com/p/irrland/shop_8GHnGQK3H0pSRDcjQycSS

Is een leuk park voor een dagje uit met kleine kinderen en voor de opa's en oma's vast ook gezellig. Al moet je dan wel aardig weer hebben. Niet ver over de grens en betaalbaar.

Of even afwachten tot Hema/AH etc. weer met hun aanbiedingen voor Landal en Roompot komen.

Wat goedkoper is bijvoorbeeld op Groupon of Social Deal een high tea ofzo te boeken. Weet niet in welke omgeving je zit, maar hier kan dat ook bij zaken waar bijvoorbeeld ook een soort speeltuin bij zit.

13. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Mocht het budget cadeaus en betaalde uitjes niet toelaten:

Je kunt thuis een high tea organiseren. De kinderen laten helpen met de uitnodiging, servies (karton) pimpen, hapjes klaarmaken en helpen 'serveren'.
    Of een picknick organiseren op een fijne plek (park, speeltuin, kinderboerderij..)

Toen onze dochter een jaar of 5 was heeft ze oma een keer bedankt met een verwenmiddagje bij ons thuis. We samen hadden hapjes gemaakt, bubbels gekocht en beautyspullen verzameld. Oma kreeg een maskertje op haar gezicht, gelakte nagels, creatieve haren en make-up op. Mijn dochtertje nam haar taak heel serieus. Dat mijn moeder er daarna uit zag als een clown drukte de pret niet. Ze genoten echt van het moment samen.

Lievekleine88 en mamabri vinden dit leuk.
  14. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.241
    4.197
    113
    Vrouw
    Ik weet niet wat jullie budget is, maar lekker een dagje weg, bijv naar bos, park, strand, lekker broodjes mee en wandelen en als je terug komt, met zijn allen thuis gourmetten.

“ thuis uit eten dus”

15. Cobon

Cobon Niet meer actief

Hee wat leuk om jou weer eens te zien hier :) hoe gaat het met jullie? Kleintje alweer bijna 3, gaat hard he! ♥️

16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.136
    113
    Home
    Mooie fotos cadeau of een shoot met opa en oma erbij
    Ze uit eten sturen op jullie kosten
    Avondje theater
    Of zelf een pakket maken met bv luxe nootjes,wijn,goede chocolade etc en een lief kaartje erbij

17. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.315
    113
    Afgelopen zomer zijn we met mijn ouders een dagje naar de dierentuin gegaan en jon dat redelijk goedkoop met spoordeeluitjes. Ook nodig ik de opa's en oma's regelmatig uit en kook ik uitgebreid.
    Mijn ervaring met mijn ouders is dat het helemaal niet zo groots moet, het gebaar vinden ze al leuk.

18. Lievekleine88

Lievekleine88 Bekend lid

17 jul 2020
    641
    593
    93
    Vrouw
    Oh super bedankt allemaal!!

19. Lievekleine88

Lievekleine88 Bekend lid

17 jul 2020
    641
    593
    93
    Vrouw
    Ah wat leuk dat je reageert!! Ja ik ben hier al héél lang niet meer geweest, ben ook heel benieuwd hoe het met jullie gaat!

Ja gaat super snel. Wel zware jaren geweest haha, merk dat er nu wat meer rust en ruimte komt. Vooral met de oudste is het moeilijk (geweest), hebben hulpverlening gehad voor haar. Maar merk nu ze op school zit het een stuk beter gaat.

Onze jongste gaat allemaal goed, kan gewoon niet geloven dat ze al 3 jaar worden he! Nog 1 jaar en dan al basisschool.

Hoe is het daar? Mag ook in pb trouwens ;)

Deel Deze Pagina