Hallo allemaal, Mijn vrouw en ik zijn op de helft van de zwangerschap van ons dochtertje en zijn hard aan het nadenken over namen. We willen graag een korte, stoere maar toch ook wel lieve naam omdat deze het beste past bij de achternaam en bij onszelf. Nou is dat nog niet zo makkelijk; een deel van de namen die wij leuk vinden is al gebruikt door vrienden (bv Silke, Pleun, Lot) en dan hebben wij nog een aantal namen over, maar bij ieder van de 'opties' hebben we zo onze twijfels of onze dochter er wel blij mee zal zijn. Wat denken jullie? Iemand nog dé tip? Al hebben we alle sites en boekjes al wel uitgeplozen
Overigens: bij Bo en Puk vinden we het lastig dat ze altijd de schrijfwijze zal moeten uitleggen (zonder C/met een O). Bo heeft dezelfde beginklank als de achternaam. Op Puk is van alles te rijmen, en ze zal maar puistjes krijgen... En Lieve is wel heel schattig, maar is dat nog leuk voor een volwassene? Geldt overigens ook voor beide andere namen.
Hm...eerlijk gezegd vind ik alle drie de namen wat minder leuk voor een volwassen vrouw. Bo vind ik dan de leukste optie van je rijtje. Andere korte, stoere maar ook lieve namen: Isa Rosa Nora Renée Vera Lila Lea(h) Ayla
Ik vind Bo een heel leuke naam. Maar als haar achternaam ook met Bo begint wordt het misschien een beetje kolderiek. (Bo Boterbloem? lijkt net of ze stottert...) Puk vind ik ook wel aardig. Die spelling is prima; als je Puck zou kiezen moet je iedere keer zeggen dat het met C is. Er zijn nu eenmaal meer mogelijkheden. Mensen wennen er wel aan. Lieve dat vind ik niks. Dan gaat straks iedereen Lieve tegen je dochter zeggen (ook die enge buurman, of dat vervelende puisterige joch met die brommer). Dat wil je toch niet?
Ik vind ze alledrie echt helemaal niks, kan ook niet kiezen welke ik dan toch het leukst vind. Dus heb anders gekozen. Bo vind ik trouwens niet zo'n hele gekke spelling, maar Puk vind ik wel raar. Waarom niet gewoon Puck?
Bo vind ik heel leuk! En tsja, tegenwoordig moet je al snel je naam spellen.. Nog een paar opties: Lenthe Saar Zoë Kiki Pip Robien Kee / Kay Kate / Katy Kim Noa Anne / Anna Isis Lois Succes!
Leuk dat jullie meteen meedenken! Andere namen die al zijn afgevallen zijn Liselot, Bloeme, Roos. Te lang of kan eigenlijk niet met de achternaam. Opties die we nog op de lijst hebben verder: Jasmijn, Jitske/Jisse, Benthe, Guusje. Mbt Bo: mijn achternaam begint gelukkig niet met Bo, dat wordt natuurlijk niets maar wel met de To-klank, dus of dat nou zoveel beter bekt...lastig hoor! Mbt Lieve: wij kunnen ons ook voorstellen dat het voor haar (en voor ons) niet altijd even fijn is Lieve genoemd te worden. Of zijn bang dat er grapjes als 'Stomme' gemaakt gaan worden ofzo. Mbt Puk: staat bij ons op 1, zonder C. Juist omdat wij die logischer vinden, al zijn de meningen daarover verdeeld en komen Puk en Puck even vaak voor.
Als Puk voor jullie op één staat, zou ik daar gewoon voor gaan. Er zijn genoeg volwassen vrouwen die deze naam met verve dragen. Gaat jullie dochter ook lukken! Onze kinderen hebben ook een naam die je op verschillende manieren kunt spellen (en wij hebben niet de meest voor de hand liggende manier gekozen). En dat gebeurt dus heel vaak fout. Daar moet je je vooral niet te veel aan ergeren. Mensen wennen er wel aan, en zo niet dan niet.
Hmm ik vind alle namen echt helemaal niks en de gebruike namen van vrienden ook niet echt. maarja smaken verschillen natuurlijk. Puk vind ik vreemd, want bij ons zeggen we vaak dat we een Puk'je in ons oog hebben (slaap). uit de drie zou ik voor Beau gaan en ook zo geschreven. Maar ik hou zelf meer van de Julie, Juliette , Fleur.
Beau is geen optie. Dat is de mannelijke vorm. Ik vind alle namen leuk en heb een voorkeur voor Puk. Wat vind je van Pom?
Jongmama, zo te lezen houd jij meer van Franse namen Ook heel mooi, maar wij vinden een (oud-) Hollandse naam dus leuker. Cygnet, bij Pom moet ik aan een appel denken dus dat vind ik minder. Pip, wat eerder genoemd werd, vind ik ook wel erg leuk. Maar is dat ook leuk voor een puber en een volwassen vrouw vraag ik me af? Mbt Puk/Puck: met of zonder C? Ik zag net dat Puck zo'n 200x gegeven is in 2012 (komt dus best veel voor!) en Puk maar ca 30x. Ik dacht dat Puk gangbaarder zou zijn, maar dat blijkt dus niet zo.
Bo bij een achternaam die begint met To vind ik niet echt leuk... Beau zou ik inderdaad sowieso niet doen ivm de mannelijke vorm. Puk vind ik niet leuk en al helemaal niet voor een volwassen vrouw. Lieve vind ik wel leuk en van jullie lijstje dus ook veruit de leukste naam.
Als Pu(c)k voor jullie DE naam is zou ik dat gewoon doen. Ik vind het zoals ik al zei persoonlijk niet zo'n hele leuke naam voor een volwassen vrouw, maar wie ben ik? Zoveel mensen, zoveel verschillende meningen. Mijn dochter heet A.yla, vast ook zat mensen die dát niks vinden. So be it! Wij vonden (en vinden) het een geweldige naam. Én, een naam maakt of breekt iemand niet, dus nou ja, mijn punt is geloof ik wel duidelijk, kies gewoon de naam die voor jullie op nummer 1 staat.
uit jou rijtje ga ik voor Bo tess jill lynn amy britt cato eef evi eva vera fem guusje nouk imke isa imme jonne juul kim krisje lieze lana noor melle kaat lore
Nog wat (oud) hollandse namen: - Minke - Baaike - Cato - Lina - Fien - Els - Ida - Mia - Saar - Noor - Juul
Pem/Pam Suus Juul Ik vind Puck met ck ook mooier dan alleen met een k. Misschien overbodige info, maar mocht jullie dochter naar kinderdagverblijf of peuterspeelzaal gaan daar hebben ze soms een methode die heet Puk en ko, niet echt leuk als je dochter vergeleken wordt met een gele pop
Ik vind Puk het leukste, al zou ik zelf kiezen voor Puck. Vind ik ook prima kunnen voor een volwassen vrouw. Ik zou mezelf liever voorstellen als Pu(c)k dan als Kimberley/Samantha/Destiny en noem maar op Andere leuke namen: Sterre, Wende, Zonne, Jildou, Mare(n)
P.uck staat bij ons ook hoog bovenaan de lijst! R.oos vindt ik ook erg leuk trouwens.. Mag ik vragen wat jullie als jongensnaam hebben? Of weet je dat het een meisje wordt?