Dag allemaal, We willen op korte termijn voor het eerst een fietsstoel aanschaffen. Maar het is volledig onbekend terrein voor ons. Ik zou wat tips en adviezen willen. Waar ik bijv. op moet letten bij aanschaf? Welk merk? De bedoeling is om het een lange tijd te gaan gebruiken, maar geen idee wat voor leeftijdsgroepen er bestaan? We zouden het willen bevestigen aan een omafiets. Kan dat? Hoor het graag en dank alvast!
Wij hebben op beide fietsen een bobike maxi. Die gaan tot 22 kilo. Je hebt bv ook Yepp, heb daar zelf geen ervaring mee maar schijnt ook fijn te zijn. Wij gebruiken ze nog steeds terwijl onze kinderen 23 en 28 kilo zijn
Als ik je een tip mag geven, dta hebben wij gedaan tenminste , ga naar een fietsenzaak en laat je informeren! Zij hebben de stoeltjes om te testen en bekijken en kunnen vertellen wat waar kan. Zo hebben wij de Bobike exclusive mini voor voorop (een transport/ omafiets van Cortina trouwens, gaat prima!) en nu sinds kort de Bobike exclusive maxi voor achterop. Het voorzitje is vaak maar voor korte tijd, tot ongeveer 15 kilo. (met lange ouders zat ons grietje met haar ruim anderhalf al achterop, paste niet meer goed). Het gewicht is belangrijk om te weten en en te meten waar je kindje kan zitten. Maar als ik jou goed begrijp, gaan jullie voor het eerst fietsen dus zal een voorzitje nodig zijn; het is zo leuk, samen fietsen! Enne ohja, een scherm voorop is ook wel handig vond ik, dat scheelt wind in gezichtjes en vliegjes happen
Ik heb de bobike mini echt super blij mee. Zitten geen kussentjes in maar de zitting is gewoon zacht van de stoel zelf. Ideaal met regen en dergelijke.
Ik heb naar de test van de consumentenbond gekeken en online besteld, Bobike met zo'n stuurtje voorop. Mijn moeder is helaas onlangs met mijn zoontje gevallen doordat er een puppy op het fietspad sprong en mijn zoon heeft de straat niet eens geraakt. Prima stoeltje dus.
Wij hebben Yepp mini voor bevalt prima. Ideaal dat het gewoon ene zacht kunstig stoel is die je met een doekje kan afnemen. Geen gedoe met zitjes die vies worden of nat worden ofzo. Zoonlief zit qua lengte op +2 lijn (nu kledingmaat 92-98) maar past er nog steeds in (voeten staan inmiddels wel op meest verre stand dus zal niet nog heel lang meekunnen). Ik heb een transport Fiets van Sparta en mijn fietsbak moest we vd fiets af om het zitje te paten passen. Maar het is ook geen echte mama fiets dus weet niet of dat wat uitmaakt. Vind het ook niet erg dat die bak eraf is want een kind van 14 kg voorop vind ik al zwaar genoeg (maar ook met 9 kg vond ik jet al zwaar genoeg) Oma heeft onlangs een zitje voor achter gekocht en dat vind hij ook we prima. Ik vind het zitje voor zo gezellig.
Ik heb een Yepp voorzitje met windscherm (op een omafiets) Ze vind het fantastisch dat fietsen! Tip van de fietsenmaker; kies voor een kleur ipv zwart. Die worden niet zo heet in de zon. Ik heb een knalgele, kun je he fiets ook makkelijk vinden.