Ik heb een vraag die vast heeeeel eenvoudig is, maar ik kom er niet goed uit... Wij gaan a.s zaterdag een dag naar Rotterdam, mijn vriend wil eerst naar miniworld en daarna gaan we naar de boekenmarkt in Ahoy. Nu is het zo dat wij allebei nooit met ov reizen, om de simpele reden dat er nauwelijks ov is in ons dorp in Brabant. We doen alles met de auto of fiets en hebben geen ovchip oid, ik heb daar na mijn afstuderen in 2011 nooit meer wat mee gedaan en mijn vriend helemaal nooit. Ik hoor nu dat je zonder pasje niet ver komt in Rotterdam met ov. Ons ideaalplan is: auto op parking in Ahoy, met metro naar miniworld, met metro terug naar Ahoy, boekenmarkt bezoeken en terug naar huis. We rijden liever niet door het centrum ivm drukte en parkeerproblemen. Maar....weet dus niet of dit kan. Wie kan mij vertellen hoe ik aan metrokaartjes kom bij Ahoy. Is dat vlakbij Zuidplein? Staat me iets van bij. Kunnen wij daar losse kaartjes kopen of moeten we dan perse pasjes ofzo aanvragen vooraf? Alvast bedankt!
Is idd vlakbij zuidplein, aan de overkant zeg maar. Er staat een apparaat voor de poortjes bij de metro. Dan kan je het beste een dagkaartje kopen. Vergeet niet dat je met deze ook wel gewoon moet in en uit checken!
Ik zou je auto dan neerzetten bij Station Slinge, kost 2 euro per dag, als je met het OV reist. Een halte verder heb je Zuidplein, daar zit Ahoy en als je bij CS uitstapt (zelfde lijn) heb je railz miniworld.
Google is your friend https://www.cityguiderotterdam.com/nl/vervoer/ov-chipkaart-rotterdam/ Zuidplein is inderdaad op loopafstand van Ahoy en daar is ook een ret verkooppunt waar je een ovkaart kunt kopen. Het lijkt misschien wat complex maar als je het eenmaal doorhebt is het heel gemakkelijk. Veel plezier!
Zal ik ook doen. Bij Ahoy/zuidplein parkeren is heel duur! Wel opletten bij betalen bij de parkeerautomaat dat ie wel de korting geeft. Daarvoor heb je wel je OV dagkaart of chipkaart nodig