Roosvicee op t kdv.. grr.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jucade, 14 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Waarschijnlijk zullen veel van jullie denken.. waar maak je je druk om, maar goed.. Vrijdag heeft Justin roosvicee gehad op t kdv. Ik zag t aan de verkleuring van zijn flesspeen.. Mn man had Justin opgehaald en zag dit wel maar meldde niks :x MANNEN.. Nu ben ik weer zo'n vreselijk type dat ik echt niet wil dat hij dit nu al krijgt. Er staat ook heel duidelijk in zijn schriftje wat hij nu wel en niet drinkt. ( n kleine update is makkelijk dacht ik) :(
    Vinden jullie dat ik overdrijf als ik dit echt niet leuk vind en dit neerzet in zijn schriftje? Ik baal er echt van.. ik wil niet dat ie n zoetekauw word.. hij krijgt thuis af en toe diksap heel erg verdunt met water.

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik vind je geen zeur. JIJ bent zijn moeder en jij bepaald wat hij eet en drinkt!
    ik zou het alleen niet in zijn schriftje schrijven, ik zou het persoonlijk bespreken, liefst real live en anders bellen

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Als jouw mening is dat je jouw mannetje dat nog niet wilt geven is dat jouw mening en vind ik dat ze daar zeker rekening mee moeten houden! (wat een zin...)

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Vind ook niet dat je je aanstelt. Tis jouw zoontje en jij bepaalt! Hier bij het CB adviseren ze bijv vanaf 4 maanden een fruithapje, maar ik wil de eerste 5 maanden alleen flesvoeding en daarna via Rapley wat groente en fruit aanbieden. Dat bepaal ik en niet het CB.

Ik zou morgen meteen even overleggen en afspraken vastleggen.

Succes!

5. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

ik vind dat ze zich toch wel aan jou regeltjes zouden moeten houden :confused:

6. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Als jij dat vind moeten ze daar rekening mee houden!
    Maar....Roosvicee is toch een beetje hetzelfde als diksap. Teminste...je hebt ook roosvicee zonder toegevoegde suikers. Neemt niet weg dat ik het niet met je eens ben hoor, maar is gewoon een vraag van mij.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Owh is dat echt zo? nog nooit van gehoord nl..

8. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ja, fenja krijgt ook Roosvicee, maar dan wel degene zonder toegevoegde suikers.

Begin nu zowaar te twijfelen. Ff kijken hoor.

9. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Tja, alleen vruchtensuikers. Hmmm, zit ik nu een zoetekauw van mijn kind te maken? Had er speciaal opgelet. Maargoed...volgens mij is diksap wel beter hoor.

10. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Zit net de etiketten te bestuderen. Maar in de roosvicee zit per 100ml 66 gram suikers (fruit), en in de diksap 85,7! De roosvicee bevat alleen de fruitsuikers, net als diksap.

het is de roosvicee opgroeimix trouwens. misschien kun je op het KDV navragen welke ze geven?

11. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik geef ook roosvicee opgroeimix,is heel goed voor de kleintjes hoor.
    Maar als jij het niet wil hebben moet je dat gewoon aangeven,het is jouw kind!

12. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Mar het gaat er natuurlijk om dat er iets gegeven wordt wat de ouders niet willen. En dat vind ik niet kunnen eerlijk gezegd. Afgezien of je het er mee eens bent en of er nou verschil zit tussen diksap en roosvicee, als ouders aangeven iets niet te willen, kun je niet zonder overleg dat wel gaan geven. Tenminste dat vind ik.

13. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ehm ik heb toch ook aangegeven dat ze gewoon gelijk heeft als ze dit niet wil? We hebben daar niets van gezegt hoor, ze wist alleen niet dat rossvicee ook een variant heeft zonder toegevoegde suikers. vandaar!

14. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik kan me goed voorstellen dat je hier boos om bent! Koen kreeg pas diksap/roosvicee op het kdv toen ik het zelf gezegd had dat het mocht. Eerder niet.

Even een gesprekje aangaan met de leidinggevende, zou ik zeggen!

15. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik kan me ook goed voorstellen dat je dit niet goed vindt, ik had precies hetzelfde gereageerd. Ik wil ook niet dat mij zoontje een zoetekauw wordt, maar ik geef hem wel roosvicee, dit omdat en en geen water drinkt en ook geen dixap!

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heel erg bedankt voor jullie antwoord. Ik ga t de komende x gewoon ff vragen aan ze.

17. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en zou het inderdaad fijn vinden als de moeder gewoon naar mij toe zou komen en het zou zeggen. Niet direct naar de leidinggevende rennen hoor. Gewoon zeggen dat het eetschema wat in zijn schriftje staat nog steeds hetzelfde is en dat hij nog geen roosvicee drinkt......
    Succes.
    x Linda

18. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Je bent geen zeur hoor gelijk heb je ze hebben helemaal geen zoetigheid nodig nog eigenlijk.

Yeline krijgt vaak alleen water in haar beker. Ik werk zelf op een kdv en doe daar altijd een heel klein beetje rovisee in met heel veel water dus eigenlijk is het bijna puur water wat ze drinken vind het onnodig om er zoveel in te doen.

19. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Je overdrijft niet. Ze hadden mijn dochter laatst 2x 250cc diksap gegeven :confused: Ik was daar dus niet blij mee. Vooral niet toen ze me ook nog ff vertelden dat ze alles onder had gespuugd en ze daarom schone kleren aan had!

20. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Zo 2 x 250 cc! dat is wel heel erg veel ja! Belachelijk! Fenja drinkt hier smiddags diksap, en dan een klein flesje met hooguit 150 cc erin.

Deel Deze Pagina