Hoeveel blaadjes behangboom?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linana, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Zoals sommigen misschien al weten ga ik de babykamer opnieuw doen. Morgen komt mijn mooie knalkleur verf (histor Turbo) en ga ik aan beginnen met de behangrand weghalen en opschuren van de plinten en het deurkozijn.

De ene kant wordt geverfd in de knalkleur, de andere kant komt een behangetje. Nu wil ik op de knalkleur een behangboom maken. Ik zag dat de prijzen best hoog zijn voor een kant en klare en zag online dat ze ook zelf te maken zijn.
    Mijn vriend tekent een mooie boom voor me die ik dan zelf zilver verf. Voor de blaadjes heb ik behangstaaltjes uitgezocht waar ik zelf blaadjes uit knip met de themakleur (blauw, zilver, zwart, wit).

Maar hoeveel blaadjes heb je nou ongeveer nodig voor 1 behangboom?

En zijn er mama's hier die zelf een behangboom hebben gemaakt?
    Misschien met een foto van het resultaat?
    (heb er wel zin in om de babykamer nu eindelijk naar MIJN smaak op te knappen :D)

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik probeer een foto van mijn behangboom toe te voegen.

3. Dnies

Dnies Actief lid

8 mei 2012
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb stage gelopen op een peuterspeelzaal daar hebben ze ook zelf een behangboom gemaakt.
    Ze hebben voor de blaadjes papier van de action gebruikt (op een blok) met heel veel leuke verschillende patroontjes en niet duur!;)

4. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Ik heb de behangboom van Inke, daar zitten 180 blaadjes bij!
    (Ik was benieuwd dus heb ze geteld)

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Leuk, ik heb er ook 1 gemaakt, heb het zelf niet te druk gemaakt, maar ik las dat gemiddeld zo'n 50 blaadjes nodig zijn.
    Ik heb hem ook zelf gemaakt van behang, ik heb oude behangboeken gekregen bij schilderszaken, en staaltjes meegenomen bij de bouwmarkten.
    Het was wel een heel gepuzzel, dus als je een kant en klare boom besteld (bv op mp) en die zelf nog op moet plakken, kan ik me de gemiddelde prijs van 80.00 euro goed voorstellen.
    Want dat kost het ook kwa denk en knipwerk....
    Succes!

Bijgevoegde bestanden:

6. Linana

Linana Niet meer actief

Ja, we hebben deze woning net sinds december en wonen er sinds begin februari. Alles moest opnieuw aangeschaft worden, dus dat ging redelijk in de papieren lopen hehe.
    We hebben nog steeds geen eigen garderobekast omdat ik de keuken, woonkamer en babykamer eerst belangrijker vond. Dan is 80,- voor een behangboom best prijzig :):)
    Ik heb ze zelfs gezien voor 195,- :$

Ik zit nu op 48 blaadjes inmiddels, maar ik wil nog wat staaltjes halen met leuke knallende kleuren erbij (wel zoveel mogelijk blauw)

@huggy: 180!!! wow!
    Ik denk niet dat ik ook zoveel nodig heb, maar jemig wat veel:p

7. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Ik heb hem ook zelf gemaakt,
    Heb gewoon van die testers uit de bouwmarkt mee genomen en die zelf in verschillende maatjes en vormen geknipt, toen gewoon gekeken wat ik zelf mooi vond staan :)

Heb hier foto's staan van de boom: De Bijntjes: De boom

Succes ermee! ik vond het erg leuk om te doen.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kan iemand me vertellen wat de betekenis of symboliek is van de boom? Ik zie bij ongeveer de helft van de kamertjes hier zowat zo'n boom maar snap niet waarom?

9. juf85

juf85 Niet meer actief

Gewoon omdat het leuk is. Ik vond uiltjes en vogeltjes leuk, en een boom met gekleurde blaadjes maakt het dan lekker vrolijk.

10. Linana

Linana Niet meer actief

Ooh die is ook leuk ja :D
    Ik denk dat ik me ook zeker wel ga vermaken als ik de blaadjes erop mag gaan plakken :p
    Helaas wordt dat pas volgende week (?), de verf zou vandaag bezorgd worden, maar dat wordt pas morgen....

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Suusjuh; Symboliseert de levensboom onsterfelijkheid, de vruchten van een levensboom schenken leven.

Linana; wat leuk ik ben ook de 14e uitgerekend, had je boom even bekeken, leuk hoor!
    Ook al alles netjes klaar staan, en jullie krijgen een jongetje?

Als je op google intypt, behangboom (afbeeldingen) kom je ook vele voorbeelden tegen.

12. Janna

Janna Fanatiek lid

Het lijkt me dat het aantal blaadjes afhangt van hoe groot je boom is, en van hoeveel andere dingen je er in doet. Wij hebben bijv. ook wat diertjes en kekke bloemen erin. Het wordt al snel te druk. Wij hebben eerst op de achterkant van alle blaadjes (en diertjes en bloemen) een plakkertje van schilderstape geplakt en alles op de muur geplakt (en verplaatst), net zo lang tot wij het geheel mooi vonden. Toen zijn we het pas echt op gaan plakken.

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    De boom op het kamertje van Mees is van hout en daarna heb ik hem met behang beplakt...

33 blaadjes.

Bekijk bijlage 246205

14. misa

misa Niet meer actief

15. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Denk dat je mij bedoelt ipv Linana?
    Anyways Dankje, ben ook erg blij met de boom. Op mijn blog staan wel meer foto's van het kamertje. Idd een kereltje hier :) Spannend he?

Suusjuh,
    Ik heb hier gekozen voor een boom omdat ik iets op de muur wilde hebben, maar ben niet zo van de figuurtjes zoals nijntje oid. Als we een meisje kregen was het waarschijnlijk vlinders geworden :)

16. Linana

Linana Niet meer actief

@ bijntje: denk dat ze inderdaad jou bedoelt, want mijn ventje is er al :p

Misa en Marloes: Leuke kamertjes hebben jullie, niet zo standaard. Leuke bomen ook :D

Janna: goede tip ;)

Ik heb wel hele neutrale kleuren voor de blaadjes, aangezien de muur al knalblauw wordt en de andere muur krijgt wat behang in een zwart/zilver/wit/grijs streep. Dus het moest wat matchen met elkaar. Plus ik wou het in het thema houden :p
    Dus geen knallende behangstaaltjes ofzo verder met drukke printjes hier

17. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    gewoon een modeverschijnsel :) hip

18. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Dit is mijn boom (die met 180 blaadjes).
    Tevens het enige op deze muur. Verder heb ik ook een tak (boven de commode) op de tegenoverstaande muur.

19. misa

misa Niet meer actief

Is denk ik iets wat in de mode is. Gewoon omdat je het leuk vind. Net zoals sommige kleuren een trend zijn of veel gekozen worden.

Deel Deze Pagina