wat uit het zwitsal assortiment?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door eva33, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 eva33, 19 mei 2012
    Laatst bewerkt: 19 mei 2012
    Hallo meiden,

Gisteren in de winkel voor het enorme schap aan Zwitsal producten gestaan. Hmmmmm, allemaal is vast niet nodig :p maar wat gebruiken jullie nu wel en niet? :(

De olie lijkt mij lekker, de parfum idioot (persoonlijke mening).
    Dus, graag adviezen!

Eva

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik heb bij mn zoontje de lavendel olie gebruikt, lekker als babymassage vioor het slapen gaan

een tube zalf, droog wangetje ofzo

babygel ( wist dat het een baby met flink wat haar zou krijgen)

haarlotion

en nog een pot creme voor gevoelig huidje ( vanuitgaande dat hij mss wel zou reageren op de normale variant)

dignen als shampoo, wasgel en bodylotion had ik ook, maar daar doe je heeeeeel lang mee, vind ik persoonlijk echt helemaal niet erg

3. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik had eigenlijk alleen de haarlotion en een stuk zeep. Die laatste weinig tot niet gebruikt. Die haarlotion wel, vind ik zo lekker ruiken. :)

Shampoo en badschuim heb ik pas veel later gekocht toen mijn zoontje al wat ouder was.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb de eerste maanden alleen de badmelk van de etos gebruikt, haarlotion van zwitsal, en billenzalf uit de babydozen, daar zit oa sudocreme, bepanthen en zwitsal in. Dan kan je kijken welke het beste bevalt. Baby olie is fijn voor droge huidjes of heel vieze billen schoon te maken en tube zwitsal op 't wangetje ( of iig die crème ) is fijn voor droge plekjes. De rest kan je bijkopen als blijkt dat je iets nodig hebt.

5. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    De babyolie moesten we van de kraamzorg gebruiken, maar die vond ik niet zo fijn, omdat die té glibberig is. Maar verder de shampoo, haargel, billencreme, zonnebrand en talkpoeder. Oh ja, én natuurlijk de haarlotion, die gebruik ik nog elke dag. Maar heb wel een goedkoop flesje met een spuitdopje erop gekocht, en daar de haarlotion in gedaan. Anders is het zo'n geklieder...

6. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    ik heb waslotion en bodylotion gekocht toevallig van sebamed want dat was flink in de aanbieding bij kruidvat

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb hier de wasschuim voor huid en haar, ideaal! Verder babyolie en haarlotion.
    Voor de baby koop ik nog iets van badmelk maar vermoedt dat de kleine vaker mee gaat onder de douche.

Voor de billetjes gebruik ik Bepanthen.

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Zeepvrije wasgel , shampoo , en haarlotion.

Ik heb badolie staan, maar amper gebruikt. Ik vind de wasgel veel lekkerder.

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier gebruiken we de zeepvrije wasgel, de shampoo, de haarlotion, de vochtige washandjes (vooral ook handig met hele kleverige poep) en de billendoekjes van Zwitsal. Als crème heb ik bepanthen en voor massage e.d. gebruik ik amandelolie.

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij gebruiken hoofdzakelijk de bad olie.
    Maar niks meer van zwitsal onze vent blijkt behoorlijk allergisch voor zwitsal dus we gebruiken nu Zarqa badolie en weleda lotion en neutral olie voor het hoofdje.

11. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    In het begin Eigenlijk alleen de wasschuim. Verder gebruik ik vooral balneum badolie en zalf. Vind ik zelf prettiger.

En nu ze wat ouder zijn de kwaak kant en klare schuim pompjes, echt super ideaal.

12. - vochtige washandjes
    - creme voor gevoelig huidje
    - zeepvrije wasgel (fijn!)
    - shampoo
    - badolie of badmelk
    - olie voor het lijfje (eerste maanden alleen gebruikt)
    - haarlotion of haargel (lotion vind ik fijner)
    - de geurzakjes!

Het eerste jaar heb ik trouwens niet veel zwitsal producten gebruikt omdat hij een gevoelig huidje had, heb toen Neutral gebruikt.

13. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Slaap zacht shampoo, wasgeld en bodycreme.. Ruikt ook zooooo lekker

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    K gebruik op t moment ook baby olie en bad bedtime van natusan.. Ruikt ook zo heerlijk

15. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Uit het Zwitsal assortiment heb ik het volgende gebruikt:

Goedemorgen haarlotion
    Shampoo
    Badolie
    Creme voor het gezichtje

Verder heb ik de babylijn van de Bodyshop gebruikt. Kreeg ik cadeau, maar het is heerlijk spul, niet over geparfumeerd en zacht voor het gevoelige baby huidje!

16. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Ik zou niet teveel kopen want ik had een hele hoop en toen kon onze kleine man er helemaal niet tegen. Toen heb ik alles van weleda gekocht, heerlijk spul. Wel heb ik de babygel veel gebruikt en de haarlotion gebruik ik nu nog bijna iedere dag. Hij is bijna 2 en het flesje is nog niet leeg;)

17. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Helemaal niets van Zwitsal.
    Gebruik Balneum en Weleda.

18. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    ik heb nu:
    -shampoo
    -schuimbad
    -blokken zeep
    -talgpoeder
    -zinkzalf
    -baby bodylotion
    -zachte creme

Wil ook nog babyolie halen, misschien slaap zwitsal dingetjes halen maar dat alleen als de baby niet goed slaapt

19. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Ik heb enkel in gebruik:

-wasgel
    -shampoo
    -badolie