Trampoline wel of niet

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pugga, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hallo,

Mijn man wil heel graag een trampoline voor mijn zoontje voor in de tuin. Hij wordt volgende week 2. Hij vind trampolines erg leuk. Maar is dit al iets voor nu of meer voor oudere kindjes

Ben benieuwd naar jullie ervaringen

Groetjes

2. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Als hij het leuk vind.. waarom niet? Met zo'n net er omheen is het veilig en laat 'm maar lekker jumpen zou ik zeggen;)

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Mijn zoontje van 2 springt hartstikke fanatiek op onze trampoline. Grootste lol heeft hij dan. Ik zeg doen!

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Echt, hier al jaren DE hit bij onze kinderen.
    Toen onze jongste 2 was, sprong hij er ook al fanatiek op. En nu, met net 4, kan hij zowat een salto voorover hahaha.
    Wel even een net er om heen zitten ;)

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    mijn zoontje vind hem al een tijdje helemaal geweldig! hij springt er nu ook echt op, en spelen ook ermee. Eronder lekker als een hutje en erop met zijn auto's over de rand. Hij gaat er ook gewoon lekker op liggen en chilt een beetje hahaha.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Wij hebben vorig jaar de trampoline gekocht. Dochter was toen 2. Zij springt net zo fanatiek als haar broer. Hier is de trampoline een groot succes en wordt zowat dagelijks gebruikt.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn tweeling vind het geweldig! Vorig jaar ook!

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Man ging voor een schommel maar ik zei dat hij een trampoline veel leuker vindt en hij is blij dat ie naar me geluisterd heeft :D ...hebben 'm nu een paar weken en het is een grote hit.

9. wellinkia

wellinkia Lid

1 apr 2014
    27
    0
    0
    Ik ben internist-endocrinoloog in opleiding in het
    Trampoline-springen kan gerust vanaf 2 jaar... hoewel ze dan nog nie echt met voetjes van de vloer komen haha. Maar kunt 'm lang gebruiken! Kan weinig aan stuk! En met zo'n net erom heen... genieten dan toch!

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Kan gerust hoor. Ik echt (bij ons) de beste aankoop ooit.
    Onze dochter van 2,5 springt al heel goed.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier heeft ze hem voor haar verjaardag gekregen vorig jaar. Echt zo gauw al het goed weer Is zitten ze er op. Echt de perfecte aankoop

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Vinden jullie een trampoline niet eng, vooral met salto's enzo?
    Als ik zie hoe mijn dochter van net twee hier soms omstuitert op haar skippy horse en vervolgens expres met paard al spectaculair ten gronde gaat of hoe ze over een strandbal heen duikt....
    Dan vrees ik alweer voor nekletsel op een trampo... Of stel ik mij dan erg aan? Denk nl wel dat ze het superleuk vindt!

13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hahahaha nou een salto............. die maakt mijn dochter van 5 zelfs nog niet.
    Wel doet ze een kop rol en dat vind ik wel wat eng, maar ik blijf er dan bij en probeer ze op de goede manier te laten kop rollen. Bovendien buigt een trampoline wat meer mee dan een stenen ondergrond of grasmat.

14. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik denk er ook over om een trampoline te kopen. Welke maat moet je minimaal hebben? Ze moeten er met zijn tweeën op kunnen springen. Één van 183 cm zou ik binnen kunnen zetten met slecht weer maar zou die groot genoeg zijn?

15. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Sinds b.ruce op de vakantie op de trampoline is geweest springt hij dus al echt met twee voeten van de grond. Ben geloof ik om. Dat word zn verjaardagskado. :D

16. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier zijn ze er helemaal gek van en mijn zoontje van net 2 komt echt wel met zijn voetjes omhoog, hij heeft mede door de trampoline echt leren springen. Het is heel goed geweest voor zijn evenwicht en balans. Ik zou hem wel ingraven, vind het anders echt doodeng, zelfs met net.

17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij hebben 3 m, maar ik vond destijds 2,40 m echt minimaal. Wij denken nl dat ze daar als ze 12 zijn ook nog op springen en dan hebben ze wat meer ruimte nodig.

Wij hebben niet ingegraven met veiligheidsnet. Gaat prima, trapje was even oefenen, maar dat kan ze nu helemaal zelf.

18. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Wij hebben er ook een staan en is echt een goede aanschaf geweest!
    De meiden vinden het geweldig :D
    We hebben hem nu ruim een jaar en toen de jongste nog niet kon lopn was het ook nog eens een geweldige buitenbox :)
    Er zit een veiligheidsnet omheen, wat ik wel een vereiste vind.

Hier springt de jongste er nu ook al super op (en de voetjes komen echt al van de vloer). Hier is wel de afspraak dat ze nooit met hun schoenen aan op de trampoline mogen en er mag absoluut geen speelgoed op de trampoline. Het enige dat er soms in komt is zo'n grote strandbal, maar verder is het een no-go qua speelgoed.
    Oudste maakt nu wel zelf de rits van het net open en dat is af en toe wel spannend omdat de jongste er dan zo af kan kukelen :$ dat probeer ik nu op te lossen door de oudste altijd eerst te laten vragen of ze er af mag, zodat ik de jongste in de gaten kan houden....dat is bij oudste nog niet helmaal duidelijk, maar consequent vol blijven houden dan maar :)

De meiden vinden het niet alleen erg leuk, het is ook nog eens heel goed voor de lichaamsbeweging en een super stoei plek waarbij er niet heel hard gevallen kan worden op de vloer oid. Qua onderzoeken wat je als peuter allemaal kan met je lichaam is het ook een superding :)
    Koprollen, benen wijd springen, benen gesloten springen, op de billen landen, omrollen, rondjes springen, etc.

Enne...ik heb nu zelf ook een excuus om af en toe mezelf uit te leven....even met de meiden op de trampoline, vinden ze leuk (hahaha, ja maar mama misschien nog wel meer :D )

19. Storm

Storm Niet meer actief

Doen! Mijn oudste kreeg hem voor zijn derde verjaardag echt een hit. De jongste hupst al mee sinds ze kan zitten. En een lol dat ze hebben op dat ding. Echt hoor, als je de ruimte hebt en je zoontje vindt het leuk, gewoon doen.

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja, doen!!

Wij kochten die van ons toen Milan 2,5 was. Sinds Isabelle kan lopen, wil ze ook op de trampoline ;). Er wordt hier echt veelvuldig gebruik van gemaakt!

Deel Deze Pagina