Hallo allemaal, Hier een stille meelezer met nu toch een brandende vraag. Wij willen verhuizen en wel maar liefst naar twee huizen verderop. Dit ivm gezondheidsredenen. Twee huizen verderop is alles aangebouwd en gelijkvloers. Gezien mijn gezondheid durf ik niet opnieuw door de medische keuring, ik heb ergens gelezen dat je ook de bestaande OVL mee kan verhuizen met een nieuwe hypotheek. Klopt dit? Wij moeten hiervoor meer hypotheek opnemen en dit gaat verder qua inkomen ook wel lukken. Maar de gemeente WMO wil ons tegemoet komen in de kosten als ik het financiële plaatje even uitzoek kan ik bij hun dit neerleggen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Want door verhuizen bespaar ik hun enorme verbouwingskosten. Waarin kan de gemeente mij tegenmoed komen en welke vraag kan ik dan bij hun neerleggen Liefs
Omdat mijn verzekering er nog niet door was heb ik tijdelijk mijn oude verzekering meegenomen naar ons nieuwe huis. Dus wel voor lager bedrag verzekerd maar dit was in ons geval geen probleem. Dit was bij de rabo
Heb er niet veel verstand van, maar als het gaat om Wmo vraag dan ook altijd goed na of je een eigen bijdrage (via het CAK) moet betalen en hoe hoog die zou zijn. Kun je evt berekenen op de website van het cak (www.hetcak.nl)
Wij wilden heel snel over naar een ander huis en zo snel kon de verzekering niet handelen dus heb ik zonder problemen de oude mee kunnen nemen en later na akkoord van de verzekering opgehoogd naar waarde vd nieuwe woning. Wel na keuring. Maar als bedrag niet hoger hoefde hoefde keuring dus ook niet
Als je een huis binnen de NHG koopt dan hoef je jezelf maar te verzekeren via ORV voor de bovenste 20% Dus ik hoefde me bij een hypotheek voor een huis met een waarde van 250k alleen maar te verzekeren tot 80% van de huiswaarde, 200k. Dus ik heb mezelf alleen verzekerd voor de bovenste 50k, en die zijn binnen 10 jaar afgelost. Als je een hypotheek hebt straks met minder dan 80% van de huiswaarde dan hoef je geen ORV. Als je een huis koopt met een waarde hoger dan NHG dan mogen hypotheekverstrekkers zelf hun regels bepalen mbt ORV en daar zou je je hypotheekverstrekker al op kunnen selecteren. Independer biedt overigens maatwerk ORV's voor mensen met een aandoening. Betaal je 1X 300,- bemiddeling. Werkte super hier (en heeft veel geld bespaard)