Vandaag bij de verloskundige geweest en aangezien er nog steeds geen onsluiting niets is (voor de tweede keer geprobeert te strippen maar het zit echt nog potdicht daar binnen), moeten we morgen naar het ziekenhuis. Morgen middag gaan ze dan doormiddel van gel primen en moet ik een nachtje in het ziekenhuis blijven, hopelijk heeft dat primen effect en kunnen ze de volgende dag beginnen met het opwekken van de weeen. De verloskundige zei alleen dat het zou kunnen dat het primen niet meteen werkt en ze het de volgende dag nog een keer moeten doen en dat ze dan die dag daarna pas kunnen beginnen met het echte inleiden. Heeft er hier iemand ervaring met primen, hoe (goed) werkte dat? Is de kans groot dat het na een keer wel effect heeft of is de kans groter dat het twee keer moet? Ik hoop echt heel erg dat het maar 1 keer nodig is. Ik wilde eigenlijk al niet in het ziekenhuis bevallen dus elke dag daar is er voor mijn gevoel 1 te veel, en daarbij komt ook nog dat ik heel graag wil dat mijn moeder er bij kan zijn en die kan er vrijdag niet bij zijn. Ervaringen? deel ze alsjeblieft met ons!
Hoi! Ik ben ingeleid (d.m.v gel)! Ik kreeg de eerste keer s morgens een gel ingebracht, en dat deed niets.. De 2e keer laat in de middag zette wel aan tot weeen, maar geen ontsluiting. S avonds braken spontaan mijn vliezen en toen was het 'hek van de dam' zeg maar ... Dus het kan ook echt beginnen hoor, als de gel werkt, het is niet altijd nodig om dan wee-opwekkers te krijgen.. Toen had ik 4 cm ontsluiting en heb ik weeenopwekkers en pijnstilling (na verloop van tijd, niet direct) gekregen (d.m.v een pomp). Ik weet niet of het een standaard procedure is,maar bij mij verliep het primen zo: eerst half uur aan ctg (hartslag beeb controleren, en evt weeen) daarna gel inbrengen daarna half uur plat op bed en jawel daarna weer een half uur ctg (kijken wat de gel eventueel heeft gedaan en controle van de beeb, ze zijn dan toch wel 'bezig' zeg maar, dus moeten kijken hoe je beeb daarop reageert..) Inleiden vond ik erg zwaar, maar dat komt omdat toen ik weeen kreeg deze meteen mega pijnlijk waren.. Dat komt dan weer doordat alles 'medisch' gebeurt en niet natuurlijk.. Bij mij werd er zelf gezegd dat als de 2e keer ook niet zou lukken, ze de volgende dag gewoon weer verder gaan.. Daarnaast als mijn vliezen niet zouden breken, dan zouden ze die breken op het moment dat ik ook maar een klein beetje ontsluiting had.. Maar dat was dus niet nodig.. Succes iig! Groetjes Miekje
Ik ben ingeleid met tabletten (volgens mijn arts werkt dat precies hetzelfde als gel). Mijn inleiding heeft 5 dagen geduurd . 3 dagen lang tabletten gehad, daarna een rustdag en op de 5e dag zijn kunstmatig de vliezen gebroken en weeen opwekkers erop gezet (kans op een keizersnede werd wel groter). De arts besloot de vliezen te breken omdat het mijn 2e kindje was en de baarmoeder dus 'ervaring' had. Maar eigenlijk was de baarmoedermond ondanks een klein beetje ontsluiting nog te stug. 7 uur na het breken van de vliezen is onze zoon geboren. Ik vond het inleiden heel erg heftig en de opgewekte weeen ontzettend zwaar. Ik ben van mijn eerste vrijwel pijnloos bevallen in 3,5 uur tijd (in stuit!), dus deze 2e ervaring was niet echt wat ik ervan verwacht had. Ik begrijp het wanneer je eigenlijk op succesverhalen zit te wachten, en niet op ervaringen als de mijne, maar ik weet nog hoe teleurgesteld ikzelf was toen het helemaal niet aansloeg. Ik had nog nooit van iemand gehoord dat inleiden wel 5 dagen kon duren (ik wou dat iemand me dat wel van te voren verteld had!), dus ik had het op een gegeven moment helemaal gehad... Ik hoop voor jou dat het snel aanslaat, en dat je lichaam zelf aan de gang gaat!
meestal beval je binnen een paar dagen. bij mij waren ze begonnen met gel met 37 weken. maar mijn zoontje is pas geboren door een spoedkeizersnede op 40+2. weken. succes meid ik hoop dat het bij jou lukt. groetjes edith
23 Mei om 03.09 zijn wij bevallen van een kern gezonde dochter van 3330 gram: Jamila Lyla Met vader, moeder en dochter gaat het uitstekend en we zijn heerlijk aan het genieten van ons mooie meisje! vanavond of morgen zullen we proberen even een foto te plaatsen van ons prachtige meisje.