hallo, volgende week krijg ik een keizersnede omdat ons kindje in stuit ligt. best wel heel raar vind ik het en ook wel een beetje eng....het is ons 1e kindje. ik vroeg me af of er meer meiden zijn die binnen korte tijd een keizersnede krijgen en hoe gaan jullie er mee om? mutsie!
hallo ik hbe over ca 2 weken ene geplande sectio ivm een fors kindje bij vorige zwagerschap en omdat ik heel veel klachtne heb wardoor ik echt lichamelijk in de knel zit. hoe ik er mee omga... mmm.. ik vind t heel apart om te weten dat ik weet dat ik over 2 wekene mijn kleine hbe.. en als t spiontaan begint dan ook.. maar ik hoef de 40 weken iig niet af te wachten... wel vreemd idee.. en jij?
Ik heb er net 1 achter de rug. Die was gepland voor de 18de maart.. maar onze uk besloot zelf nog te komen, dus kreeg ik hem de 14de. Het is me alles meegevallen! Succes!
Ik krijg 19 mei (over 4 weken) een keizersnee. Bij de eerste werd het uiteindelijk een spoedkeizersnee en nu hebben we er dus meteen voor gekozen. Ik vind het wel spannend maar kijk er vooral heel erg naar uit. Ik zie totaal niet op tegen de operatie... Ik ben wel benieuwd hoe ik het deze keer zal ervaren. Nu zal het allemaal veel rustiger verlopen en zal ik alles veel bewuster meemaken dan de vorige keer in alle hectiek. Veel succes, sterkte en geluk voor volgende week!
Ik ben pas eind juli aan de beurt voor een geplande ks. Mijn ervaring is goed, de eerste is halsoverkop uitgevoerd, zodat ik de voorberijdingen in een soort roes heb beleefd, maar de 2e was eigenlijk wel relaxed. Ik kon rustig een nacht slapen, kon nog een douche nemen voor ik naar de ok werd gebracht. Eigenlijk kijk ik er alweer naar uit als ons 3e eruit komt. (in de hoop dat het nu niet gaat tegenvallen) Succes en sterkte volgende week! Groet van Kiki
Hier ook volgende week geplande keizersnede. Ook omwille van stuitligging. Ik vind het allemaal zo spannend. 't is zo onwezenlijk dat ik volgende week ons meisje gewoon kan vasthouden!
Hier een ongeplande spoedkeizersnede gehad - en dat viel me ontzettend mee! Ben dan ook heerlijk verwend in het ziekenhuis door de ontbijtdienst, de verpleging, mijn familie en vrienden... En het herstel verliep voorspoedig. Succes en ik wens je een bijzonder mooie ervaring toe!
Ik heb ook een keizersnee gehad (03-04-08 ), viel wel mee vond ik, heb ruggeprik gehad, maar voelde ze wel trekken en duwen aan me buik, daar werd ik dan misselijk van, maar voor de rest viel het erg mee hoor. Ik was er ook erg zenuwachtig voor, maar was nergens voor nodig, dit was ook m'n eerste keer Ik wens je veel suc6 en natuurlijk ook een mooie ervaring toe! (k) Denise
Leuk topic aangezien ook ik een geplande ks tegemoet ga, dit op 9 mei, bij 38 weken en 4 dagen. Ons klein meisje ligt ook in stuit en dit zal nu niet meer veranderen aangezien ik een strak buikje heb en ik me goed kan inbeelden dat ze helemaal geen plaats heeft om nog te kunnen draaien. Ik vroeg aan de vk of een draaipoging mogelijk is maar blijkbaar is dit niet zo makkelijk en is er maar 1 kans op 2 dat het lukt, daarbij moet je pillen innemen om de buik te ontspannen, ze duwen dan hard op de buik en draaien de baby mee maar daar krijg je harde buiken van met kans dat de bevalling spontaan begint. Eigenlijk ben ik best tevreden met een geplande keizersnede, ik plan alles graag op voorhand en dit komt me dus eigenlijk goed uit. Daarbij verloopt een normale bevalling achteraf ook niet pijnloos als er geknipt moet worden. Ik vind het wel allemaal erg spannend eigenlijk... ik zal de dagen voor de 9e mei wel erg zenuwachtig zijn! Ik wens je veel succes volgende week, laat ons weten hoe het was he!
Idd, bij mij hebben ze geprobeerd te draaien, 2x zelfs, maar ook 2x mislukt, was toen ook al 38 weken en 5 dagen, met 39 weken en 1 dag heb ik een keizersnede gehad. Draaien lukte zowiezo niet omdat de buik te strak stond, en omdat ik ook al zo ver was. Bij mij lag m'n ventje ook in stuit, met het hoofdje precies tussen m'n ribben in, en voetjes beneden Ik was ook tevreden met een geplande keizersnede, m'n vriend niet echt, omdat ons zoontje dan ook een geplande verjaardag heeft. Maar ik had zelf liever meer complicatie's dan dat ik m'n zoontje wou geven bij een stuit-bevalling. Heb toen ook maar 3 dagen in het ziekenhuis gelegen, maar het voelde als een eeuwigheid! Veel suc6 meiden die een keizersnede ondergaan, niet te zenuwachtig zijn, stelt heel erg weinig voor
ha meiden, bedankt al voor de reacties. mano; bij mij hetzelfde verhaal, mevrow heeft nooit met d'r koppie beneden gelegen en voor draaien was mijn buik ook al te strak en ik had niet superveel vruchtwater en mijn placenta aan de buikwand......dus ja ik had zoiets van laat maar, dat wordt hem niet. als ik nou veel vruchtwater had gehad en mijn placenta achter had gelegen had ik er nog wel een poging aan willen wagen. ben vandaag dus 38w2d.....nog een paar nachtjes slapen! en wonderwel slaap ik nog steeds als een roos. okay, ik moet er wel 4 keer uit om te plassen, maar verder slaap ik heerlijk! vind het wel heeeeeel raar hoor, dat ik volgende week mijn kindje heb. ik zal ook zeker die buik wel missen, vind het zo mooi en bijzonder! maar ben ook eg nieuwschierig naar haar! mutsie!
ik heb dus ok een geplande ks... zit precies tussen de feestdagen in, wel heel makkelijk, want mijn man kan nu 4 weken vakantie opnemen ) bij de spoes ks, was ik na vele uren weeen niet helemaal bij, dus heb niet heel veel meegekregen.. maar nu weet je dat t een ks wordt.. en ik moet zeggen dat ik best nerveus ben.. moet er 8 ur in de ochtend al zijn... en vanaf ca 12.00 gaat de ok open zeg maar... dus dan wordt t tussen 12.00 en 16.00 geboren zeg maar... t ligt er maar net aan op welke tijd ik gepland sta... t wachten lijkt m t ergste... mutsie, ik doe geen oog meer dicht. Niet dat ik zo nerveus ben, maar omdat ik gewoon door mijn buik niet meer kan slapen... wisten mense in jullie omgeveing de datum? of houden jullie t een verassing?
Hier weten enkel mijn ouders en schoonouders wanneer de keizersnede doorgaat. Ze zouden het toch snel te weten komen, want ze werken allen in het ziekenhuis! Ik ben ook best wel nerveus. Je weet niet wat komen gaat. Ook ik slaap heel slecht. Omdraaien in bed is een ramp, dus probeer ik maar altijd op mijn zij te slapen. Maar dan weet ik met mijn benen geen blijf. Nog 4 keer slapen...
Ik weet nog niet of het een stuitbevalling of een (geplande) keizersnede gaat worden... Hier ook een stuitliggertje. Ik moet zeggen dat ik het er wel heel moeilijk mee heb om die keuze te maken. Ik zie als een berg op tegen een stuitbevalling, maar nog meer tegen een keizersnede
princess, heel veel succes morgen meid! hier begint de spanning ook te stijgen! ik moet namelijk overmorgen om 11.30u in het ziekenhuis zijn voor de ks! succes!
hier zoals beloofd, laat ik weten hoe het was.... het is me 100% meegevallen en ondanks dat ze de ruggenprik 2x hebben moeten zetten heb ik dat helemaal niet gevoeld! 5 minuten nadat mijn man binnen was en aan mijn hoofdeinde zat, hoorde we haar eerste kreetje! zo mooi! het na-hechten duurde ongeveer 20 minuten en toen heb ik nog 3 kwartier op de verkoever gelegen. heb na de kz helemaal geen pijn meer gehad aan de wond, alleen de 1e keer opstaan uit bed, maar verder niet....... nu zijn we lekker aan het genietern van ons mooie meisje! en iedereen die nog een ks moet ondergaan, succes!