hoelang latenjullie het water erin? We hebben nu eennzwembadjevwaar redelijk,wat water in gaat maar niet genoeg voor n pomp etc. Maar teveel om ff vol te laten lopen. Dus vroeg me af hoeveel dagen ik t water erin kan laten of misschien wel helemaal niet, dus elke dag verversen. Hoor graag jullie meningen
Hier max 3 dagen. Maar vanmorgen hebbenwe hem opgezet en ze hebben er letterlijk de hele dag in gezeten. Hij was best smerig geworden. Dus we hebben hem leeg laten lopen op het gras. Anders hadden we toch moeten sproeien op het gras.. Moren vullen we hem gewoon weer, duurt bijna een uur.
Ik heb zo'n opblaasbad (meerdere) zo'n grote langwerpige van action, zo'nvierkante met in de hoeken een zitting van action en heb dit jaar een ronde gekocht ook bij action (diameter 160 geloof ik). Daar moet ook wel aardig wat in, maar kan ik wel elke dag verversen. Want dat vind ik wel nodig.
Ik doe het max 2 hele dagen. Dan voel je toch zo’n glibberig laagje op de bodem ontstaan... en dan denk ik als dat laagje heeft kunnen groeien dan heeft er vanalles in dat badje kunnen groeien Maar ik heb speciaal om die reden een kleiner badje gekocht. Want om zo’n enorm xxl bad iedere keer leeg te laten lopen, schoon te maken en opnieuw te vullen... meestal gebruik ik het badje alleen doordeweeks na school, in het weekend gaan we dan wel naar een zwembad/strand. Dus voor die paar uurtjes is een klein badje ook al leuk.
Wij hebben een klein badje van de Kruidvat. Dat water verversen we gemiddeld om de dag. Vanavond gaat het badje ook weer leeg, er zit alweer zand en zonnebrand in
Ons kleine badje gaat elke dag leeg, onze grotere bad max 3 dagen. Dan is het echt wel smerig vind ik. Dat badje dek ik snachts wel af met een speciaal zeil (bad is groot maar te klein voor een filter of chloor). Dus grote bad gaat alleen bij een paar dagen heel mooi weer op.
Ik heb (vermoed ik) net zo’n groot bad als TS. Ik heb hem gisterochtend gevuld en zojuist leeggegooid. Het water werd wat troebel door oa zonnebrand, zand etc. Dus max 2 dagen.
Wij hebben een bad waar 900 liter in gaat (200 * 150 en ik vul hem meestal tot een cm of 30.) Ik vind het wel zonde, maar toch doe ik dat water meestal na 1 dag al weg. Ik ga dan trouwens wel heel braaf het water met emmers over de planten gieten. Anders vind ik het wel heel zonde om èn dat bad te vullen èn nog de tuin te sproeien. Vandaag was sproeien niet nodig. Niet goed op het weerbericht gekeken. Kinderen zaten net in het bad; regen. Nu was dat niet erg, maar vlak erna ook nog onweer. Het heeft echt flink geregend, dus de planten hadden het niet nodig. Toen heb ik een groot deel van het water uit het badje maar in de regenton gegooid. Die was nog lang niet vol, want aangesloten op een klein dakje van de schuur. Ik ben echt een muts wat dat soort dingen betreft, ik kan niet goed tegen verspilling.
Hier hetzelfde... hebben een dompelpomp waarmee we dan de tuin sproeien, maar denk dat we het morgen (nu geen zin meer ) maar de afvoer in pompen... Zo zonde. Hadden het bad 2 dagen staan met hetzelfde water, dat dan weer wel
Thanx Had het twee dagen laten staan maar nu weggedaan. Werd echt troebel. Net weer nieuw water erin gedaan voor morgen, kan het vast warm worden Hij staat bij ins wel onder een afdak dus geen last v regenwater..