Hoi meiden, Vraagje; wij hebben een woning met een plat dak en de slaapkamer van mijn dochter wordt erg warm overdag en dit koelt pas s avonds af mits je het raam open zet om door te tochten. Als zij op haar kamer ligt om te slapen heb ik het raam dicht omdat ik anders bang ben dat ze op de tocht komt te staan. S avonds laten we het even doortochten, maar het koelt pas laat af. Als mijn dochter moe is en ik haar in bed leg, wil ze niet slapen. Meestal valt ze na wat gejengel wel in slaap, maar nu niet. Ik vermoed zelf dat ze het warm heeft, want ik leg haar vanavond beneden in haar schommelstoel, en ze is weg. Tussendoor af en toe wakker en jengelen, maar als je dan de speen geeft, is ze zo weer vertrokken. Weten jullie iets wat ik kan doen zodat ze gewoon gelijk in haar eigen bedje in slaap kan vallen? Want volgens mij is dat toch het beste. Alleen ik snap dat dat niet lekker is als het kamertje zo heet is. We hebben ook net een inbakerdoek aangeschaft van Puckababy omdat zij zichzelf wakker houdt als zij "los" ligt door de vele bewegingen van haar armen. Toevallig lag ze vanavond voor het eerst in de inbakerzak/doek, misschien huilde ze ook wel daarom. Tot gisteren bakerde we haar in, in een lakentje voor een ledikant, en dat hielp wel altijd. Adviezen?
Reisbedje in een koelere kamer zetten en haar daar te slapen leggen? Zo zijn wij de vorige zomer doorgekomen. Of het bedje zo zetten dat ze niet in de tocht ligt en op haar kamer kan blijven.
Wat Shakes zegt en we hebben 'm met warm weer ook wel beneden in de box in slaap laten vallen en toen wij naar bed gingen overgelegd in z'n bedje en we hebben een mobiele airco aangeschaft om het kamertje voor te koelen.... Edit: hier lag ie trouwens met twee maanden sowieso beneden tot wij naar bed gingen.
Hebben wij ook gedaan. Een mobiele airco neergezet bij haar. Zelf hebben we op de slaapkamer een airco die aan de muur hangt met een buitendeel erbij. We wilde hierop nog 1 aansluiten maar dat was erg veel werk. Maar zo een mobiele airco werkt prima