Opblaasbare Jacuzzi.

Discussie in 'De lounge' gestart door Maan14, 5 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Heeft hier iemand ervaring met een opblaasbare Jacuzzi, een hottub of een 'gewoone' Jacuzzi?

    Wij zijn ons eigen aan het oriënteren. Maar ben benieuwd naar anderen hun ervaring.
     
  2. Keessie

    Keessie Actief lid

    8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    We hbn een opblaasbare gehad. Heel fijn hoor zo’n warm bad in de tuin..
    maar het duurt lang voor het water warm is 2 grdn per uur. Dus al heel ruim van te voren aanzetten om het water op 38 grdn te krijgen. En dat is echt wel nodig als je er buiten inzit.
    En eerst hadden we het bad kapot, de compartimenten waren onderling lek, dus grote bobbel erin. Gelukkig een nieuw bad gekregen ook al was het 2 weken buiten de garantie, topservice. Jaar erna was de warmte pomp stuk.
    als je het geld er voor hebt koop dan gelijk een echte jacuzzi of hout gestookte hottub. Veel betere investering!
     
    Bailey07 en Maan14 vinden dit leuk.
  3. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.062
    113
    Vrouw
    Vriendin van mij had zo'n opblaasbare van de Aldi of lidl ofzo. Was voor mij als visite zijnde een relaxed ding!
    Voor haar een stuk minder want hij vrat best veel stroom. Een normale jacuzzi is een stuk beter geïsoleerd en dus qua energie een stuk goedkoper.
     
  4. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mn vriend heeft een gewone in de tuin staan. Ding vreet vooral stroom en er zit heel veel water in.
    Geloof dat hij ook op krachtstroom draait.

    Het is wel fijn om soms even in te zitten. Maar uiteindelijk wordt hij niet megaveel gebruikt. Paar keer per jaar.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  5. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wij hebben een MSPA van de Lidl. Is zo'n opblaasbare.
    Nu hadden we deze vorige week voor de 2e x opgezet. Paar dagen gebruikt. Heerlijk ontspannen.
    Nu wordt hij ineens niet meer warmer dan 28 graden. Dus gaat terug. Hopelijk krijgen we een nieuwe. Hebben nog garantie.
    Ik ben benieuwd. Anders is het een duur geintje geweest.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Hout gestookte hottub leek ons ook echt iets. Maar zijn best bang iets duurs aan te schaffen en dan uit eindelijk na een jaar er bijna niet meer in te gaan. Al zou het bij ons dan onder de overkapping komen te staan dus wel echt te gebruiken weer of geen weer. Hout gestookte zou dus ook een verleng stuk moeten hebben zodat de overkapping niet weg brand.
     
  7. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Wij hebben nu bijna 4 jaar een gewone jacuzzi staan helemaal overdekt en de glazen deuren kunnen open.

    We gaan eigenlijk wel elk weekend (vrij/zat/zon) er in, dus we maken er goed gebruik van. En de kosten voor electra vinden wij meevallen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    ooo ik wordt hier helemaal jaloers van! lijkt me heerlijk om zoiets in de tuin te hebben. zeker nu we allemaal binnen moeten blijven, jongens mama gaat even de tuin in jullie doorwerken met je huiswerk
     
    Gewooniemand en Maan14 vinden dit leuk.
  9. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Mijn broer heeft een echte jacuzzi in de tuin staan welke het gehele jaar door gebruikt wordt. Stroomverbruik is best prijzig, ze hebben het uitgerekend en dit is zo'n € 2,50 per dag (zij verwarmen hem het hele jaar door op een constante temperatuur).

    In mijn vorige woning had ik een houtgestookte hottub staan. Deze zou ik je niet aanraden. Deze is niet continue te verwarmen. Als je erin wilt moet je zeker 1,5 tot 2 uur daarvoor beginnen met verwarmen anders is het water te koud. Tussendoor relatief vaak verversen van het water, chloor etc. en daarbij is hout ook weer niet zo heel goedkoop.

    Nu zijj we verhuisd en hebben een betere opblaas spa gekocht. Hebben hem nu 2 jaar en hij staat vanaf mei t/m september in de tuin met continue hetzelfde water. Hierin aantal keer per week een chloortablet. In deze periode houdt hij de temperatuur op ongeveer 20 graden, dus het duurt relatief kort om hem te verwarmen als je hem wat warmer wilt. Bij mooi weer de kap eraf en verwarmen door de zon, ideaal. Kosten van stroom zijn minimaal, omdat hij dus niet continue aanstaat. En daarbij is het met echt warm weer heerlijk als hij maar een graad of 22 is want dan kan je heerlijk afkoelen.

    Ik zou zo weer voor een betere opblaasbare spa kiezen.
     
    Gewooniemand, Bailey07 en Maan14 vinden dit leuk.
  10. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Hier een opblaas gehad, en nu een vaste jacuzzi. Ik ben zo blij dat we zijn overgestapt!

    Die opblaas is leuk voor even, maar ik vond hem niet chill zitten, duurt lang om op te warmen, verliest warmte ook weer snel als je er in zit... wij hebben hem een jaar gebruikt en uiteindelijk toch voor een vaste gegaan. Wij hebben ook uitgerekend dat hij ons +/- 2,- per dag kost maar daarvoor is hij altijd strak 40 graden. Open klappen en gaan. Wij zitten er vrij vaak in, elke week toch zeker wel 3-4 keer.
     
    Gewooniemand en Maan14 vinden dit leuk.
  11. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Wij twijfelde al een tijdje en bovenstaande is dus wel echt de reden dat we nu echt oriënteren er voor. Geen vakantie dit jaar dus heerlijk in onze eigen huis en tuin op vakantie :oops:
     
  12. 1548

    1548 Niet meer actief

    Wij hebben sinds vorig jaar een opblaasbare van Intex. Gisteren weer opgezet, en weer lekker van genoten! Vanmorgen rond 10.00 uur heb ik hem weer aangezet en de kinderen zitten er nu in (39 graden) dus viel me niet tegen. Vorig jaar zaten we er toch wel een avond of 4 per week in, kinderen hebben er ook veel in gezeten.

    Als ik het geld zou hebben dan zou ik wel voor een “echte” jacuzzi gaan.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  13. 1548

    1548 Niet meer actief

  14. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ziet er wel heerlijk uit.

    Ik vind met een vaste heel lastig dat het niet op te bergen is zodra we er geen gebruik van maken.
     
  15. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Wij hebben er afgelopen winter zelfs veel in gezeten hoor, heerlijk juist!
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  16. Keessie

    Keessie Actief lid

    8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Zo’n warm “ bad” buiten, in de schemer, lekker ontspannen na een drukke dag. Erg bevorderlijk voor je libido :)
     
    Bailey07 en Maan14 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina