Opblaaszwembad schoonhouden; hoe doen jullie dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zolief, 19 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    We hebben zoń zwembad gekocht bij een bekende winkel van 1,75 bij 2,60. Inhoud 750 liter.

    Na 2 dagen voel je de algen al glibberen onder je voeten. Hoe houden jullie zo'n ding schoon?
    Wat heb ik er voor nodig?
     
  2. Bootsje

    Bootsje Fanatiek lid

    12 jul 2013
    1.228
    0
    0
    chloortabletten... en zo'n poeder dat de ph waarden enzo goed houdt...

    dan blijft hij bij ons (3x3) gewoon zo'n 2 a 3 weken mooi schoon.. (misschien zelfs langer,, maar persoonlijk vind ik dat te lang omdat we geen pomp hebben)
     
  3. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    chloorpillen in drijvers. Heb ze vorig jaar gekocht bij de boerenbond.
     
  4. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Om de dag verschonen :) en dan savonds als de kindjes naar bed zijn goed uitspuiten met heet water. Misschien afsoppen als je dat prettig vind.
     
  5. minon

    minon Niet meer actief

    Een pomp eraan en chloortabletten erin denk ik
     
  6. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    met een zwembad van 750 liter lijkt me dat een dure bezigheid;)
     
  7. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier hebben We ook die afmetingen en die gaat om de twee dagen leeg en spuiten ik hem helemaal schoon. Langer staan zonder pomp vind ik niet fris
     
  8. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Ik doe er ook chloortabletten in. Verder na een dag of 5 water eruit en schoon er in. Dan maak ik het zwembad schoon met een sopje van allesreiniger.
     
  9. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dat het erin kan wil niet zeggen dat het er ook inzit ;)
     
  10. ashleyp

    ashleyp Niet meer actief

    :$:$ doe je zo een groot zwembad om de 5 dagen latwn leeglopen en opnieuw vullen? Dure waterrekening zullen jullie dan hebben :) en dan lijken me de chloortabletten ook overbodig als je toch zo vaak ververst of???? (heb er zelf (nog) geen ervaring mee, daarom lees ik ff mee)
     
  11. Purified

    Purified Fanatiek lid

    28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Wij hebben hem al drie - vier weken opstaan. Gewoon hoop chloor en ph tabletten.. wel met filterpomp etc.
     
  12. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wat voor filterpomp heb ik nodig? en wat voor chloortabletten? Waar kun je dat makkelijk halen?
    Ik las ook iets van een pomp op zonne-energie :)
     
  13. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je mag mijn zoon wel even lenen, die heeft vandaag de stop eruit getrokken...Ja mama het water was niet warm meer...

    Wtf
     
  14. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Nou hij staat hier echt niet continu op dus, die waterrekening valt ontzettend mee. Hij heeft dit jaar pas een keer gestaan en nu dus niet. Na een dag of vijf zit er toch ondanks de chloor alg in en drijven er beestjes etc in. Dan vind ik het gewoon vies. Ik zet tussendoor vaker voor dochter alleen de schelp neer en vandaag en gisteren vond ik het veel te warm voor haar om overdag buiten te zijn.
     
  15. Purified

    Purified Fanatiek lid

    28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Als er na een dag of vijf toch alg in zit dan zit er gewoon niet genoeg chloor in of is je PH niet goed, door de foute PH werkt je chloor dan niet.

    Geen reden om een gefilterde zwembad zo vaak te verversen. Wij hebben een erg grote zwembad.

    Hier moet ik ook een stuk of 15-20 tabletten bijdoen tot de chloorgehalte okay is dus we gaan nu vloeibare sterkere chloor kopen..

    Hier een zwembad van
    Inhoud: 3.834 liter

    Dus om de X dagen verversen.. echt niet.

    (Ps: Hier is regelmatig de chloor ook nog aan de net te lage kant vanwege tabletten, maar er is bijna nooit alg.. dan gooi je er even een zwembad testje tegen aan en dan gooi je er weer tabletten in en prima)
     
  16. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Mijn man is nogal panisch met chloor er in doen. Ik controleer het keurig met teststrip. Mogelijk dat ph wel beter kan. Wij hebben geen pomp.
     
  17. marlies85

    marlies85 Fanatiek lid

    8 jan 2009
    2.548
    22
    38
    Wij hebben een zwembad staan van 450cm-220cm-86cm gaat ruim 7.000 liter in. Die wordt 1x gevuld en daar doen wij het hele seizoen mee. Uiteraard heeft die van ons een filterpomp en verder is het vooral Ph en chloor goed op peil houden, af en toe een zwembadborstel over de wanden en bodem en zo nu en dan de 'stofzuiger' over de bodem
     
  18. Purified

    Purified Fanatiek lid

    28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Als je geen filter hebt is chloor ook niet echt handig, het chloor moet eigenlijk goed door het water heen komen.. anders heb je er niet veel aan..

    Aanrader: Koop filter en PH testjes. Vloeibare chloor en PH tabletten.
     
  19. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    als ik kijk naar de maten dan is het zon soort bad?

    http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/8/5/8/1/1004004007111858_1.jpg


    die gooi ik ook na paar dagen leeg... heb een dompelpomp met daarop aangesloten een tuinslang zodat al het water bij de planten kan.

    zo duur is het niet om die steeds te verversen hoor. Ik vul het niet tot het maximale... per 2 dagen kost dat badje mij dus een 50 cent totaal.. dat is 25 cent per dag als ik het dus om de dag leeg gooi. Naar het zwembad gaan is duurder :) plus dat ik dan alsnog met de tuinsproeier in de tuin aan de slag moet..



    de eerste dag dat die staat gebruik ik zon aquarium visnetje om alle rotzooi eruit te scheppen.. maar omdat de kindjes ingesmeerd worden met zonnebrand merk je toch dat er vettigheid in het water komt en uiteindelijk neerslaat op de bodem.
    Er staat altijd een voetenbadje bij dat ze moeten gebruiken voor ze het water in gaan
     

Deel Deze Pagina