Luxe probleem: verhuizen naar woonboerderij in gehucht of in woonwijk blijven help!

Discussie in 'De lounge' gestart door billy112, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Ik zit met een dilllema. Mijn man en ik hebben 2 kindjes en wonen in een nieuwbouwwijk vlak bij den Bosch. Het is een fijn ruim
    Huis maar kleine tuin en boven weinig ruimte.
    Nu staat er een huis te koop in een klein dorpje vlakbij vlijmen ( tussen Waalwijk en den Bosch). Het huis is een prachtige woonboerderij, luxe ingericht, grote tuin met privacy. Mijn man komt uit die regio en zou graag willen verhuizen. Ik twijfel enorm. Oorspronkelijk kom ik uit amsterdam en ben nu gewent aan deze buurt en voel mij hier thuis en ken veel mensen uit de straat. Ik ben bang dat ik mij daar eenzaam ga voelen, ik ben echt een meisje die van de stad houdt. Winkels zijn er niet op loopafstand wel binnen kleine 10min met auto.

Ik twijfel vooral voor mezelf en of ik het te dorps vind voor mijn kinderen, school omgeving etc. Heeft een van jullie hier ervaring mee?
    Het huis is namelijk prachtig !!

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik ben vanuit een woonwijk in een groot dorp naar een gehucht verhuisd (en dan wonen wij niet in het gehucht zelf, maar buiten de bebouwde kom) en ik vind het heerlijk. Vooral voor de kinderen! Ze hebben een grote tuin waar ze lekker kunnen ravotten en we wonen aan de rand van het bos, dus wandelmogelijkheden zat. Nadeel is dat je alles moet plannen. Ik stap niet even op de fiets om een boodschap te doen, maar goed, we krijgen er heel wat voor terug. We lopen de buren hier niet plat, maar we kennen elkaar wel en als er iets aan de hand is dan staat iedereen voor elkaar klaar.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou het niet kunnen.. leuk voor een vakantie maar niet alle dagen.
    Mijn droomhuis is een huis dat ook op de juiste plaats staat, en bij twijfel is mijn motto 'niet doen'. Ik kan de stadse gezelligheid echt niet missen..

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Veel zou bij mij dan afhangen van de prijs en hoe betaalbaar het is.
    En ook hoeveel slaapkamers je nu hebt (2 of 3?) en hoeveel er daar zijn.

Daarnaast zou ik ook kijken of er dan toch echt wel 2 auto's af kunnen, anders zit 1 van jullie 2 altijd redelijk gevangen aan huis. Effe ook Google Maps er bij gehaald en die leert mij dat Vlijmen - Den Bosch 10 minuten tot een kwartier is met de wagen. Op zich ben je dus wel geen "eeuwen" onderweg naar 't stad.

De kinderen zullen bovendien tot groep 8 wel in 't dorp naar school gaan (hoeveel en welke scholen zijn er in de buurt?), maar daarna gaan ze mogelijk toch naar Den Bosch.

Daarnaast zou ik wel eerst grondig gaan kijken naar 't huis voor je echt iets beslist.

5. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Wij zijn van een stad naar een gehucht gegaan(ook redelijk in de buurt van den bosch trouwens) en blij dat we weer terug zijn in de stad waar wij vandaan kwamen.
    De mensen daar keken ons met de kont nog niet aan en roddelde alsof het een lieve lust was, alleen omdat wij van buiten kwamen zeg maar...

Maar je moet op je eigen gevoel afgaan, zou zeker eens een kijkje nemen ook in de buurt enzo..ff sfeer proeven ;)

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik heb overigens de omgekeerde beweging gedaan indertijd.
    Ik woonde in een dorp en woon nu al een aantal jaar aan de rand van een stad 40 kilometer verder.

Af en toe mis ik toch een beetje het "ons kent ons"-gevoel van in 't dorp, ook omdat ik hier in 't stad weinig contacten heb.

Mijn partner woonde hier al en zijn moeder woont hier 4 kilometer vandaan. En voor zijn werk was "mijn kant" opgaan echt geen doen.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik had mijn koffers waarschijnlijk al gepakt!
    Heerjk, rust en ruimte. Ik hoef niet zoveel mensen om mij heen te hebben met wonen.

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou het wel weten! Onmiddellijk verhuizen!!!

9. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    nog liever vandaag als morgen.
    mits je 2 autos hebt en je dus idd niet vast aan je huis zit

10. eltigra

eltigra Actief lid

22 jun 2012
    263
    0
    0
    Wachten tot meneertje besluit om geboren te worden
    s Hertogenbosch
    Woon zelf in den bosch, en ik zit te wachten op een kans om hier weg te kunnen. Ik zou waarschijnlijk al voor de deur gaan liggen in een tentje voordat de kans krijgt het verder te verkopen.

Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik van origine een dorpse ben en dat de mentaliteit van de kinderen uit de buurt me niet aanstaan maar daar heb jij in jouw buurt misschien geen last van?

11. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ben als kind op gegroeid in Utrecht op mijn 10de verhuisd naar de betuwe nu woon ik in de randstad en ik mis het dorpse!! ik zeg doen enne vlijmen is ook niet heel klein en ligt tegen den bosch aan dat scheelt enorm.

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Mijn ervaring is wat ik van mijn ouders heb gehoord, ook zij woonden ooit in een prachtig huis/ boerderijachtig. ver van de stad. Maar ze werd er gillend gek en ze zijn binnen een aantal maanden weer verhuisd om deze reden.
    Maar t lijkt mij eigenlijk wel lekker om zo te wonen. Ik hou van privacy, maar vanwege het werk van mijn man zullen we nooit zo gaan wonen.

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik zou echt nu een makelaar bellen en mn huis te koop zetten. ik kom uit een gehucht, heeeeerlijk! in je blootjr door je huis lopen zonder dat de overbuurman meteen staat te kijken, feestjes in de tuin waar niemand last van heeft.. heerlijk! maar.. i ben geen mensen mens, en vind dus de rust heerlijk:)

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Ik zou eerst eens gaan kijken en de sfeer gaan proeven.
    Ken je al mensen die daar wonen?
    Sommige dorpen kunnen heel gesloten zijn.
    En voorzieningen in de buurt daarvan moet je afvragen of je dat nu erg prettig vind of het je echt niet veel uitmaakt.

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Mijn man heeft twee jaar geleden werk gevonden in België, dus wij zijn verhuisd van de regio Haarlem naar Brabant, 2 kilometer van de grens.

We wonen nu ook in een vrijstaande huurwoning met een grote tuin in een mooie omgeving (buurtschap). Dorpen zijn er op 4/5 km afstand.

Waar ik vroeger bijzonder graag een hutje op hei wilde, kom ik nu wel terug van deze wens. Niet dat we niet fijn wonen, de mensen zijn vriendelijk (voor zover we elkaar zien), maar je stapt niet even op de fiets om boodschappen te doen. We kunnen niet lopen, want we hebben geen stoep, erg lastig met een peuter. En je mist toch wel het directe contact met buren/andere mensen met kinderen. Op straat spelen kan hier niet.
    Ook de onderhoud van het terrein vergt meer tijd dan vooraf bedacht.

Nu gaan wij niet verhuizen op dit moment ivm een tijdelijk contract van mijn man, maar anders hadden we een huis gezocht meer in of direct naast een dorp met voorzieningen.

16. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zeg ook doen! Ik kom zelf uit een dorp en mijn man uit de stad, ik heb een tijd bij hem gewoond maar vond het verschrikkelijk. Nu wonen we op een bewoond industrieterrein en vind het heerlijk! Wil je contact met de buurt kan dat altijd en wil je privacy kan dat ook! Wij horen hier 's avonds en in het weekend alleen maar vogeltjes fluiten. Overdag ook weinig last van industrie hoor.
    Als je zelfstandig uit de voeten kan zou ik er heel hard over na denken:)
    Succes!

17. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hm, mwah, ik weet niet wat ik zou willen en zou doen.

Aan de ene kant -> heerlijk een ruim huis met een ruime tuin. Beter dan ons (overigens prima) huis met klein stadstuintje. Aan de andere kant -> Nu zit ik op loopafstand van de stad, als ik een boodschapje vergeten ben spring ik even op de fiets om het te halen. Wij hebben ook maar 1 auto en dan zou ik echt gek worden als ik meer afgelegen woonde. Het gevoel aan huis gekluisterd te zijn vind ik vreselijk.

Maar ik moet zeggen, nu de oudste in september naar school gaat én als ik de beschikking over een auto zou hebben zou ik er wel meer voor open staan.

Nou ja, aan mij heb je dus eigenlijk niks ;).

18. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Allen bedankt voor het delen van ervaringen. Ik heb wel een eigen auto dus dat is heel fijn. Ook wonen mijn schoonzussen en schoonouders op loop en fiets afstand. Mijn familie woont in de randstad. Ik begin steeds meer te wennen aan het idee dis we gaan nog een keer kijken bij het huis!

19. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik ben een stadsmens; geboren en opgegroeid in de stad, verhuisd naar een grotere stad.

Ik zou dus niet verhuizen. Maar iedereen is anders .. :)

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Dus je schoonfamilie woont op loop/fiets afstand en je hebt een eigen auto waarmee je in 10 min tot 15 min in de grote stad bent.

Ik zeg doen :D

Deel Deze Pagina