Ww aanvragen na verlof en 2x werken

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Ikdus, 16 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Geachte medewerker,

Ik heb mij ziek gemeld bij uwv vanwege de bevalling. Ik heb wel 2 dagen gewerkt maar ik trek dat (nog) niet en er is geen werk meer.
    Echter heb ik wel geld nodig natuurlijk en zonder werk gaat dat niet

Maar hoe vraag je ww aan na je verlof ?(7juni laatste verlof dag) ik voldoe niet aan de gewerkte werkweken?
    Wel heb ik voor mijn verlof gewerkt en daarna via het uwv mijn wazo gekregen.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ikdus,

Je hebt je ziek gemeld vanwege de bevalling en nu wil je weten hoe je de WW moet aanvragen.

Vervelend dat het werk nog te zwaar is voor je.

Als je je ziek gemeld hebt vanwege de bevalling na je laatste verlofdag, dan krijg je mogelijk een Ziektewetuitkering. De verzekeringsarts zal beoordelen of je ziek bent ten gevolge van de bevalling.

Ben je hersteld en heb je nog geen werkgever? Vraag dan een WW uitkering aan.
    Je kiest dan bij de aanvraag voor ‘een aanvraag WW na het beëindigen van een Ziektewetuitkering’. Bij de beoordeling van de aanvraag kijken we ook naar de periode voor je WAZO uitkering.
    Mocht het zo zijn dat je ondanks dat, geen recht hebt op de WW, dan informeren we je daarover middels een brief. [FONT=&quot]Deze brief heb je nodig als je een Bijstandsuitkering wilt aanvragen.[/FONT]

Ik wens je een voorspoedig herstel.

Met vriendelijke groet,

Petra
    [FONT=&quot] UWV Webcare Team[/FONT]

Deel Deze Pagina