Hallo webcareteam, Ik heb 2 dienstverbanden bij 1 werkgever (in verband met het later uitbreiden van mijn uren): ongeveer 24u vast en 12u tijdelijk. Vorige week heb ik te horen gekregen dat mijn tijdelijke stuk contract niet verlengd wordt omdat het nu ook een vast contract moet gaan worden. Nu loopt dat stukje af op 30 september. Begin december ga ik met verlof en begin januari ben ik uitgeteld. Na mijn verlof wil ik nog maar 3 dagen gaan werken. Tot aan mijn verlof had ik in principe wel gewoon 36u willen werken, maar goed, er wordt anders voor me beslist. Mijn vragen: Kan ik nu na het aflopen van mijn tijdelijke contract een ww-uitkering aanvragen voor die 12u? En hoelang loopt dat dan door (per half januari werk ik 4 jaar bij deze werkgever)? Is de hoogte van mijn uitkering dan gebaseerd op mijn salaris van 36u? Alvast bedankt.
Beste Stiertje, Je hebt een aantal vragen over je recht op WW-uitkering omdat een deel van je dienstverband eindigt op 30 september. Je kunt voor de 12 uur die je werkloos wordt aanspraak maken op een WW-uitkering. Het is afhankelijk van je arbeidsverleden hoelang je recht op de uitkering hebt. Heb je deze 12 uur minimaal een half jaar lang naast je vaste contract van 24 uur gewerkt? Dan zal dit minimaal 3 maanden zijn. Op uwv.nl kun je inloggen op MijnUWV. Daar vind je onder loon- en arbeidsgegevens een indicatie van het aantal maanden dat je recht op WW hebt. De hoogte van je WW-uitkering wordt gebaseerd op het inkomen dat je voor je werkloosheid hebt verdiend. We gaan hiervoor vanaf de voorlaatste maand een jaar terug. Je hebt vanuit deze WW-uitkering ook recht op een zwangerschaps- en bevallingsuitkering. Actuele informatie over de voorwaarden voor een WW-uitkering vind je op deze pagina. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare