Ik ben 3 weken geleden bevallen van een dochtertje, aan wie ik borstvoeding geef. Nu vraag ik me of het voor haar schadelijk zou zijn als ik mijn haren zou verven. ? op internet lees ik tegenstrijdige berichten. misschien dat u hier een antwoord op heeft? alvst bedankt voor de moeite! groetjes Claudia
Ik heb hier niet echt een duidelijk antwoord op. echter weet ik dat Haren verven wordt afgeraden in zwangerschap en tijdens borstvoedingsperiodes. Dit wordt afgeraden omdat er stoffen uit de haarverf via de huid in je bloedbaan kunnen komen. wanneer deze stoffen in je bloedbaan zitten komen ze uiteindelijk ook in de borstvoeding terecht. echter is het niet duidelijk over welke stoffen het precies gaat, over de hoeveelheid die in de bloedbaan komt en dus uiteindelijk in de borstvoeding. Zelf denk ik echter dat er maar weinig mensen hun haren niet verven omdat ze borstvoeding geven, maar dit is een interpretatie. als tweede moet je rekening houden met je hormoonhuishouding. deze is anders dan wanneer je niet zwanger bent en geen borstvoeding geeft. door de werking van hormonen loop je een kleine kans dat de kleur van de haarverf anders uitpakt dan de planning was.