Steeds verstopte melkkliertjes.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Cookie, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Beste Karin,

Wat fijn dat je hier bent! Welkom.

Wat ik je wil vragen:
    Heb je nog tips om verstopte melkkliertjes te voorkomen/op te lossen?
    Ik word het een beetje beu, want ik heb zowat iedere week pijnlijke plekken in mijn borsten. Het is altijd aan de buitenste zijkant. Dan neem ik een kwarkkompres en warmtecompres voor het voeden. Meestal helpt dit wel. Onder de douche masseer ik ook altijd mijn borsten. Maar ik zou zo graag gewoon borstvoeding willen geven zonder gedoe en pijn. Heb je nog tips voor me?

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    wat erg belangrijk is is dat je het goed in de gaten blijft houden. een verstopt melkkanaaltje kan namelijk lijden tot een borstontsteking en dat wil je niet.

- warmte compressen voor de voeding is heel goed en belangrijk.
    - masseer de harde plek ook tijdens de voeding zo maak je het makkelijker voor de baby om de melk weg te drinken.
    - wissel regelmatig van houding. voeden in rugbyhouding (benen onde je arm) zorgt ervoor dat juist de kanaaltjes aan de buitenzijde van de borst goed leeggedronken worden. let er wel altijd op dat de baby goed aanhapt.
    Knellende kleding kan vaak de oorzaak zijn. let goed op of je BH niet te klein is. en wanneer je een beugelBH draagt laat deze eens een paar dagen uit.

maar heel belangrijk is. blijf je borsten goed observeren op warme, harde schijven in je borst.

Deel Deze Pagina