weet iemand antwoord op mijn vraag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eerstexmama21, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eerstexmama21

27 aug 2008
    68
    0
    0
    Studend- werk in de zorg
    onbekend
    hallo,

ik heb een vraagje en dacht misschien krijg ik hier antwoord.
    ik heb een dochtertje van net 11 weken..en heb weer sins 3 weken sex met mijn vriend..nu is van het weekend de condoom gescheurt :( en ik ben nog niet aan de pil of zo..ik heb over 3 weken een afspraak staan voor een spiraaltje..
    ik geef volledige borstvoeding..en hij is niet echt klaargekomen..
    maar de ene zegt dat als je borst voeding je beschermt tegen zwangerschap, de andere zeggen dat je juist extra vruchtbaar bent na de bevalling..ben namelijk nog niet toe aan een nieuw kindje..
    is er kans op zwangerschap?

groetjes

2. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Kans is er altijd op zwangerschap wanneer je (onveilig) sex hebt. Een man hoeft niet klaar te komen om jou zwanger te maken, ook van het voorvocht kun je zwanger raken.

Hoe groot de kans is hangt van enorm veel verschillende factoren af, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Even (nog) beter opletten tot je het spiraaltje hebt en in de gaten houden. Was je menstruatie weer op gang? Zo ja, dan even de menstruatie afwachten.

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    jahoor kans zit erin. dat bv beschermt is en grote fabel.

maar denk wel dat de kans klein is maar hij is er dus wel dus je kan nu niks anders doen dan afwachten.

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    de kans is er wel maar waarschijnlijk niet groot.
    Over 2 weken even een test doen en dan heb je hopelijk meer zekerheid.

5. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hoe lang geleden is het gebeurd? Tot 72 uur erna zou je evt. nog een morning after pil kunnen nemen, dan weet je helemaal zeker dat je niet zwanger bent. Al denk ik dat de kans erg klein is.

6. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Dan wel maar geen borstvoeding meer geven lijkt me..

7. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

heb het ff opgezocht:

' Borstvoeding
    Wilt u borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker. Het hormoon uit de morning-afterpil komt in de moedermelk terecht. Meestal adviseert men daarom om vlak voor het innemen van de morning-afterpil nog een borstvoeding te geven en alleen de eerste borstvoeding na het innemen van de morning-afterpil af te kolven en weg te gooien. Daarna kunt u weer gewoon borstvoeding geven. Uw kind zal dit middel dan nauwelijks binnenkrijgen. '

(bron: apotheek.nl)

Het is dus wel mogelijk, maar dat zou ik idd wel ff overleggen.

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik zou de morning after pil gaan halen, je kunt niet in je lichaam kijken wat er allemaal gebeurd is afgelopen weken...

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    met bv kun je gewoon zwanger worden, zie banner.

10. eerstexmama21

27 aug 2008
    68
    0
    0
    Studend- werk in de zorg
    onbekend
    hooi

bedankt voor de antwoorden en nee ik ben na de bevalling nog niet ongestelt geweest..en het is vrijdag op zaterdag gebeurt..

xx

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Je hebt iig een eerste eisprong voor je eerste menstruatie. Ik denk dat je gewoon af moet wachten en over 2 weken voor de zekerheid een testje moet doen. Ik denk dat de kans kleins is, maar je weet maar nooit.

Deel Deze Pagina