Hallo allemaal, Ik heb soms het idee dat mijn dochter een gevoelig maagje heeft (vaak scheetjes/krampjes) en ben daardoor huiverig met het uitbreiden van wat ze nu eet. Maar het een beetje huiverig zijn slaat nu een beetje door naar dan maar geen andere dingen meer proberen en dat is ook niet de oplossing Wil bijvoorbeeld yoghurt, kaas, gele kiwi, gaan proberen maar vind het zo spannend soms (herstellende PND verklaart dat misschien iets) Dus ben op zoek naar tips: hoe en met wat kan ik uitbreiden en waar kan je onder andere aan herkennen dat iets niet lekker valt. Eet nu: 3 flessen H.A flesvoeding, lichtbruin brood met boter en appelstroop, banaan, mango, pitloze druiven, peer, wortel, broccoli, sperziebonen, courgette, spinazie (uit potje)bruine bonen (idem) komkommer, soepstengel, aardappel, rijst, water. Of kan het zijn dat de lucht in haar buikje voortkomt uit het feit dat haar huidige speen te langzaam de melk geeft?
Je kan idd een grotere speen proberen. Wat je ook nu wil gaan proberen: doe het een voor een. Eerst andere speen en kijk of het werkt. Dan groente 3 dagen 1 soort Weer groente 3 dagen 1 soort Etc...
Hoe oud is ze? Kijk voor duidelijk overzicht van wat je wanneer kunt geven eens op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding En inderdaad: 1 nieuw ding tegelijk, 3 dagen lang. Kiwi zou ik niet voor 1 jaar geven ('alle fruit met haar, niet voor een jaar')
Gebruik je HA 2? Bij mij kwam er namelijk met geen mogelijkheid wat uit die speen. Nutrilon gevraagd: bij nr. 2 is zetmeel toegevoegd...ik zag ook af en toe glibberige substantie die de opening van de speen zat. Dat zorgt voor de verstopping. Echt heel irritant! Ze zeggen goed roeren, maar dat helpt niets, die stukjes blijven er in zitten. Was er klaar mee, zoontje ook, want die werd er onrustig van. Toen weer even over op nr. 1 en ga nu proberen gewone opvolgmelk te doen. Kijken hoe het daarmee gaat.