Beste tijd voor een 2e?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tinkerbel, Feb 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Wat zou nou de beste tijd zijn om misschien aan een 2e kindje te gaan beginnen. Vraag voor de mamma's met een 2e al of op komst.
    Wanneer en hoe oud was je eerste kindje toen jullie besloten voor een 2e te gaan proberen?

Zelf denk ik dat de oudste misschien eerst moet zelfstandig moet lopen, want ik zie mezelf toch niet lopen met 2 kinderwagens/buggy's.
    En hoe oud is dat, dat ze zelfstandig lopen zonder buggy?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wij gaan in juni proberen voor een tweede kindje en wat het meest ideel is... tja dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ook de leeftijd waarop kindjes zelfstandig goed kunnen lopen is heel erg verschillend. Louise loopt nu flinke stukken alleen maar ik neem toch de buggy mee voor de zekerheid. Er was een tijdje terug een soortgelijk topic, zal even kijken of ik die voor je kan vinden.

3. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Oh, als je die topic nog kan vinden graag. In juni, dus dan is die van jullie al ruim 2 tegen de tijd dat de volgende komt toch?

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ja klopt, ze wordt in juni 2 en dan is het maar afwachten wanneer het raak is. Eigenlijk was het plan om te stoppen met de pil als ze 3 zou zijn maar nu dus een jaartje eerder.

Wij willen juist wat meer tijd tussen de kindjes. Het lijkt mij namelijk een stuk fijner dat de oudste al veel meer kan/begrijpt/loopt/praat etc. als er nog een kindje komt.

5. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Haha; ik ging pas na 5,5 jaar voor een 2e! Maar onze dochter was 's nachts vaak in de weer; ze sliep pas lekker toen ze 4 jaar was (en tja, dan ga je aan een 2e denken en beginnen de nachten weer opnieuw met een baby :D ). Lopen zonder buggy deed onze dochter ook pas op haar 4e (maar ik geloof dat dat ook weer een uitzondering is; ze is nu nog graag lui :( !). Voordeeltje is wel dat ze al op school zit en je veel tijd hebt met je baby.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja dat weet ik niet.

Ik wil eigenlijk dat Isabella uit de luiers is en iets zelfstandiger is. Nu wil ze nog weleens dat ik haar til.

Ik denk zelf dat wij rond september er over gaan praten ( ik ben net pas weer op gewicht, ;) )

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
  8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik wilde dat Quinn minimaal 2 jaar oud zou zijn.
    Hij was 2 jaar en 3 maanden toen Anaïs geboren werd en vooralsnog kan ik zeggen dat het geen slechte keuze is geweest.
    Denk dat eigenlijk het belangrijkste is of je er geestelijk en lichamelijk ook aan toe bent!

9. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Bedankt allemaal!

@manuela79: bedankt zal even kijken naar de topics.

10. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Bij ons zit er tussen de eerste en de tweede 2jaar en 5 maanden. Tussen tweede en derde ook 2j5m. Ik vond het ideaal. Ze konden al lopen waren al bijna zindelijk.

Maar ik denk dat het persoonlijk is voor iedereen. Er zijn zat mensen die juist de kids kort op elkaar willen en daar alleen maar de voordelen van zien.

11. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Bij ons zit er straks 2 jaar en 1 maand tussen....we zijn gaan "klussen" voor een 2e toen onze zoon 1 jaar werd....

hij kan nu zelfstandig stukken lopen maar wilt soms nog wel in de wagen...maar straks als we met ze allen naar buiten gaan gaat de baby in de buikzak en mijn zoontje in de buggy/benenwagen:)

12. Dushi

Dushi Niet meer actief

Als ik de mogelijkheid nog zou hebben (ben nu 39 en Vera is via ICSI gekomen) dan zou ik wachten, totdat Vera 3,5 is. Er vanuitgaande dat het dan gelijk zou lukken. Je kunt dan alle tijd aan de kleine geven en de spulletjes van de grote gaan naar de kleine (box, bed, wagen enz.)

13. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Wij gaan over een maand of 2 weer proberen, ollyvier duurde
    ook even met tussendoor een bbz en het lijkt mij heel leuk 2
    vlak op elkaar...

14. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wij zijn gestopt met de pil toen Jeremy 6 maanden was. wij wilden het liefste dat er minder dan twee jaar tussen zat en dat is gelukt. Joshua is geboren toen Jeremy precies anderhalf was.

wij vinden het geweldig ondanks dat Joshua een slechte start heeft gehad ivm overmatig huilen. soms is het ff lastig dat je met 2 kids moet slepen omdat Jeremy nog niet zo super lang kan lopen. maar meestal gaan we met zijn allen weg dus dan heb ik 1 kleine en mijn man de andere.

voor een boodschapje tussendoor heb ik een hele goedkope duo wagen zodat ik toch het huis uit kan.

ik zie hier veel voordelen van, maar kan me voorstellen dat niet iedereen hier op zit te wachten hoor. de zwangerschap is echt een stuk pittiger zeker omdat je de kleine nog vaak tilt. maar goed dat is te overzien.

Jeremy liep gelukkig met 1 jaar en kon snel daarna al bijna zonder hulp de trap op en af (moet er wel bij blijven natuurlijk) dus dat scheelt een hoop.

Jeremy is ook superlief voor Joshua net alsof hij er altijd geweest is.

15. heej tinkerbell,

hier is Esmee 4 en Luna 10 mnd(bijna) en ik moet zeggen, ben blij met de keuze...
    Esmee kan echt bijna alles zelf, en zo heb ik dus meer tijd voor Luna. En Esmee helpt me ook heel veel mee...ideaal!
    maar ik denk dat je gewoon moet kijken wanneer je er zelf aan toe bent, dat is bij iedereen verschillend natuurlijk. Maar ik vond het zo wel fijn, telkens maar 1 in de luiers,1 in de kinderwagen enzo

16. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij zouden graag willen dat er niet te veel verschil tussen de kindjes zit, en op Alyna hebben we 2 jaar gewacht.

Wij zijn gestopt met de pil toen ze 6 maanden was.

17. Elly1979

Elly1979 Actief lid

Jan 14, 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Wij zijn er weer voor gegaan in de maand dat Tamara 1 jaar werd, dat was afgelopen december.
    Oktober gestopt met de pil, 1e natuurlijke menstruatie in november afgewacht en vanaf december was het klussen geblazen.
    In december is het niet gelukt, maar in januari wel...zie banner!

Ik ben in oktober uitgerekend en Tamara wordt in december 2, dus ze schelen straks ongeveer 22 maanden.
    Vinden wij een mooi leeftijdsverschil!

Liefs Elly.

18. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Leuk om jullie verhalen allemaal te horen.
    Ik moet zeggen hoe meer ik er over denk hoe meer wil dat toch echt eerst wil dat kindje nr 1 eerst moet kunnen lopen. Ik zie dat niet zitten met 2 kinderwagens op straat ;)

19. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Bij ons zit er 14 maanden tussen de eerste twee, en de jongste is nu 5mnd. Over een maand of 4 willen we voor nummer 3 gaan. Ideaal een klein leeftijdsverschil, straks zijn we ineens uit de luiers, ipv er iedere keer weer opnieuw in te moeten.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij zijn er weer voor gegaan toen Eva 6 weken was, maar ik gaf (geef) wel borstvoeding en ik had voor de zwangerschap van Eva pco, dus het zou waarschijnlijk niet meteen lukken. Na 8,5 maand werd ik voor het eerst ongesteld en de 3e cyclus was (ben!) ik zwanger! Zit straks dus zo'n 22 maanden tussen.
    Je hoeft niet met 2 kinderwagens op straat hoor, je hebt ook duowagens ;).

Share This Page