Minder willen werken wordt niet goed opgenomen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Loetje88, 22 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Sinds ik vorige week terug ben van mijn vakantie en weer aan het werk ben gegaan is mijn bekkenpijn enorm verergerd. Ook het fietsen doet heel veel zeer waardoor ik het niet meer zie zitten om fietsend naar het werk te gaan. Alleen is er niet echt een andere mogelijkheid want mijn man heeft de auto nodig. Hij kan mij dan wel brengen maar dan ben ik al om 7 uur op mijn werk en kan hij mij pas om 5 uur halen. Dat maakt mijn dag NOG langer.

    Ik heb dit vanochtend aangegeven bij mijn baas, dat de lange dagen niet meer lukken en dat fietsen ook niet meer te doen was en dat ik niet zo goed een oplossing weet behalve dan gedeeltelijk ziek melden en halve dagen thuis gaan werken. Zijn reactie, die ik overigens totaal niet verwachtte was, ik weet ook niet zo goed wat ik hier mee moet, want je bent niet echt ziek natuurlijk en dat je hier niet kan komen is ook niet echt ons probleem. tja tja tja...ik weet het ook niet zo goed, ja dit brengt ons ook wel in de problemen anders. (hij weet al maanden dat er een vervanger moet komen en die is er nog steeds niet, terwijl mijn officiële verlof over 7 weken begint. ) Hij bood vervolgens aan om mij s'middags naar huis te brengen en ik dus 2 uur per dag minder ga werken. Maar dan nog betekend dat dat ik s'ochtends én eerder op moet en de kinderen eerder op moeten en ik al om 7 uur op mijn werk zit. Dat zie ik eerlijk gezegd gewoon niet zitten. Ik snap niet dat thuis werken een probleem is. Zo worden toch alle belangrijke dingen gedaan en blijf ik nog betrokken.

    Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet...:(:cry: vorige zwangerschappen ben ik al halve dagen moeten gaan werken met 16 en 20 weken. Dat ik nu de 27 weken aantik voelt voor mij dus ook al als een winst.
     
  2. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.233
    2.638
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Zo snel mogelijk een afspraak met de bedrijfsarts maken voor overleg. Dat lijkt me in deze de meest verstandige route.
     
    Pechvogol, Poolvos en sarah28 vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Vervoer is niet het probleem van de baas. Taxi regelen, meerijden met collega?

    Zou eerst kijken wat daarin kan verbeteren voor je. Als je door niet te fietsen, minder bekkenpijn hebt en wel gewoon kan werken zou ik dat wel even proberen.

    Maar.... Ligt het probleem niet aan het vervoer: je ziek melden en vragen of je naar de bedrijfsarts mag. Snap het ook niet, uwv betaald gewoon je loon door nl.... Itt bij een griepje.
     
  4. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik heb idd de arbo zelf ingeschakeld. Kan volgende week terecht. Helemaal vergeten dat ik dat de vorige keren ook zo heb aangevraagd. Maarja dacht vanochtend bespreek eerst de problemen met hem, maar om dan zo'n reactie te krijgen.

    Nee vervoer is idd niet het probleem van het bedrijf, maar echt vriendelijk naar je zwangere medewerkster klinkt het ook allemaal niet. Iedereen uit de buurt komt ook met de fiets want er is hier geen parkeeroptie behalve voor directie. Dus wij mogen niet met de auto komen. En een taxi 3 keer per week maal 2 lijkt mij ook vrij prijzig. Ik baal dat de bus niet meer rijdt bij ons. Die is sinds een paar jaar ook afgeschaft in onze wijk.

    Ik ben benieuwd wat de Arbo volgende week zegt dan...
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Kijk dat is al anders, als je de auto er niet eens kwijt kan en niet met de auto mag vanuit bedrijf, dan kun schiet dat niet op.

    Goed dat je de arbo inzet :)

    En je mag je altijd ziekmelden als het niet lukt :)
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan je ook geen buurtbus bellen ofzo? Dat is hier geloof ik wel, dat de bus niet meer standaard rijdt maar dat je kan bellen voor een buurtbus en dan komen ze je voor hetzelfde tarief wel gewoon halen.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  7. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hmmm lastig inderdaad en niet fijn als er zo wordr gereageerd. Is het geen optie dat je man wat later begint en je dan wegbrengt (al is t maat een uur) en je dan door je baas laat thuis brengen. Of een combi van 1 dag thuis en de andere dagen op die manier? Of 1 dag in de week wel fietsen, of een taxi? Dat je meerdere opties gebruikt in een week (weet niet hoeveel dagen je werkt)
     
  8. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Vandaag bij de arbo geweest. Helaas de verpleegkundige en niet de arts. Ik heb er een slecht gevoel aan overgehouden. Het advies was vaag en niet duidelijk. Het ging te veel om alles er om heen dan om mijn klachten. Ik ben niet echt ziek volgens hem en kan nog bijvoorbeeld zes uur werken maar ik mag niet meer fietsen. Hoe dan wel daar moet ik met de werkgever uit zien te komen. Lekker duidelijk dus. En mocht het niet gaan of we er niet uit komen dan moet ik stoppen. Ja wat is het nou? Ik zit hier toch te vertellen dat het niet gaat. En toch vind je dat ik niet ziek genoeg ben voor de ziektewet en ik bijvoorbeeld nog zes uur kan werken. Waarom dat bijvoorbeeld?? Wat heb ik daar aan?

    Na een gesprek met mijn leidinggevende besloten mij officieel ziek te melden en een nieuw gesprek af te wachten met hopelijk dit keer wel de arbo arts. Ik kan hier echt niks mee namelijk.
     
  9. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.233
    2.638
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Wat vervelend dat het gesprek zo gelopen is. Klinkt vaag en daar heb je weinig aan idd. Hopelijk helpt een gesprek met de arbo arts.
     
  10. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Als je het niet eens bent met de uitspraak van de arbo arts kan je een 2nd opinion aanvragen bij het UWV. Kan me niet voorstellen dat die moeilijk gaan doen bij een zwangere.
     
  11. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Nee lijkt mij ook niet inderdaad. Ik wacht het gesprek met de arts af. Deze verpleegkundige was ook echt vreselijk. Was me de les aan het lezen over dat ik wel genoeg moest drinken (omdat ik geen drinken wilde tijdens het gesprek) vervolgens toen hij het woord bekkenpijn hoorde ging hij me even de les lezen over hoe dat komt en waarom. Dat mijn bekken wijder worden zodat mijn kind past. Hahahah sorry dit is mijn derde zwangerschap....allemaal van dat soort dingen. Het was meer een hoop gelul er omheen dan dat hij serieus op mijn klachten in ging. Wat een pannenkoek!
     
  12. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    @Loetje88 wat een vervelende situatie. Hier toevallig ook zwanger van derde kind (23w), maar geen baan meer ;) Ik zelf heb vorige zwangerschap, toen ik nog wel 5 dagen werkte op kantoor, mijzelf gedeeltelijk ziek kunnen melden ook vanwege bekkenpijn, dat was toen rond de 30w maar kijk dat kan bij jou gerust eerder zijn, he, je voelt je eigen lichaam tenslotte. Je moet luisteren naar je eigen lichaam. Dat kan niemand voor je bepalen, ook geen arts/verpleegkundige en al helemaal geen baas of man! :evil: (haha).

    Maar even serieus, je hebt ook al twee kinderen (ik ook, dus i know :p(!)), en dat vraagt ook een hoop energie naast je zwangerschap. Ik kan er heel goed in komen dat je last hebt van bekkenpijn en dat fietsen nu even niet meer gaat. Je hebt ook nog je gezin draaiende te houden. Ik vind dat je alle reden hebt om jezelf ziek te melden op een manier waar jij je goed bij voelt. Daar hoeft niemand over te oordelen! Nee lieverd, en ga niet al om 7 uur op je werk zitten en jezelf en je gezin in allerlei bochten wringen! Straks krijg je er nog stress bij ook (of je gezin/kinderen) en daar heeft niemand wat aan, is zelfs niet goed voor je ongeboren kind. Zwanger zijn is geen ziekte, maar het vraagt veel van jezelf en van je lichaam, en de ene dag gaat het even beter/slechter dan de andere dag, maar weet dat veel mensen een zwangerschap als geheel onderschatten. Doe waar jíj je goed bij voelt.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  13. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Daar dacht die man van de arbo duidelijk anders over hahah ik vind het ook hoor het is niet alleen je zwangerschap maar alles er omheen wat je nog draaiende moet houden. En zou graag nog zolang mogelijk voor mijn kinderen kunnen zorgen. Vorige keren ben ik met 20 en met 16 weken al gehalveerd. En einde van vorige zwangerschap kon ik niet meer voor mijn zoontje zorgen alleen en kon ik alleen nog kleine stukjes lopen of in de rolstoel. Ik probeer dat te voorkomen nu door op tijd af te remmen. En voor mij is dat nu gewoon stoppen. Hopelijk volgend gesprek bij de arbo wel goed. En dan ga ik het om mij laten draaien en niet een hoop poeha eromheen van zon man die zichzelf graag hoort praten.
     
  14. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Wat een flapdrol zeg, echt die mannen kunnen zelf nog geen verkoudheid verdragen en dan een zwangere vrouw de les lezen. Ik vind het knap dat je netjes bent gebleven tegen zo iemand grrrr.
     
  15. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ja stom ik heb dat vaker. Naderhand bedenk ik me van alles wat ik wil zeggen en realiseer ik me pas hoe bizar het gesprek was.
     

Deel Deze Pagina