opbouwschema fruithapjes

Discussie in 'Voeding' gestart door debbyvb, 13 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    hallo,

onze vent is bijna 5 maanden en wij zijn sinds twee dagen met peer hapje begonnen, eigenlijk omdat ik het gevoel had dat hij er aan toe is. Het is een flinke vent van 70cm en 7,3 kilo en doet het super ! Hij drinkt 5 flessen van 180/6 om 7/11/15/19/23 uur. Vraagje, hoe voegen jullie het hapje toe aan het eetschema. Wat ik nu doe is 1 x per dag een paar lepeltjes tussen 2 voedingen door. ik probeer hierin vaste tijden aan te houden maar dat verschilt nog wel eens omdat hij 's ochtends soms een half uur en soms ook 2 uur slaapt.. beginnen jullie ook met 1 smaak of gelijk groente en fruit het cb zei dat ik het beste 3 dagen met 1 smaak kan testen en dan twee dagen wachten of er een reactie komt, zo niet dan verder uitbouwen.. graag hoor ik jullie reacties. bij voorbaat dank

2. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Over de fruithapjes...
    Tussen 2 voedingen in, is goed.
    Je zou dus wat om 9.00 's ochtends kunnen geven of om 13.00 's middags.
    Inderdaad rustig beginnen met een paar hapjes en een paar dagen hetzelfde aanbieden, bijv 4 dagen en elke dag iets meer.
    En fruit en groente wat om en om, zodat de kleine aan alles gaat wennen.
    Als je eerst alleen fruit geeft en later pas groente, heb je kans dat hij groente niet lekker vindt omdat fruit zoeter is.

Ik geef Tamara ook om en om, een paar dagen banaan, dan weer worteltjes, dan weer peer en erna weer spercieboontjes etc.

Tamara zit al sinds ze 4 maanden is op 4 voedingen.
    Ik geef om 8.00 - 12.00 - 16.00 en 20.00 de fles.
    Om 10.00 's ochtends geef ik altijd fruit/groente hap.

Zo te lezen groeit Noah goed, mag hij binnenkort ook naar 4 voedingen?

Nou, succes he!

Liefs Elly.

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    tussen 2 voedingen doen bv om half 10 of om een uur of 4.
    je merkt van zelf of hij meer wil of niet.
    Esmee trapte daar niet in om eerst een paar hapjes te doen die wou gelijk al een hele peer met een liga er door heen.

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik geef het hier na het ochtendslaapje. Dus een voeding om 7 uur, dan slapen van 9 - 10 uur, dan om 10.00 uur een fruithapje en om 11.00 uur weer een voeding.

En inderdaad zoals je al doet, 3 dagen 1 soort groente of fruit (steeds iets meer) en dan kijken of er geen reacties komen.

Wat vond hij van de peer?
    Hier met 6 maanden gestart met peer, maar hij heeft er toch wel ruim 3 weken over gedaan voordat hij het ging doorslikken in plaats van uitspugen en uitblazen. :)

5. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    hoi allemaal,

dank voor jullie reacties.. ik heb het in drie dagen opgebouwd en nu even twee dagen niks, dan begin ik morgen met zelfde ritueel en dan met wortel hapje. De peer ging heeeeel goed, de eerste dag trok hij vieze gezichten haha maar de 2e en 3e dag gingen echt super goed! Hij vind het geweldig en vind het volgens mij echt lekker, zit te happen en smakken dat het een lieve lust is en is helemaal gebiologeerd door het lepeltje, hij slikt ook bijna alles door en kan volgens mij meer op dan dat ik nu geef, rustig opbouwen.. Had wel beetje last van zn darmpjes de 1e keer maar ook dat gaat nu goed..
    Elly, tsja, volgens mij kan hij ook wel naar 4 voedingen maar op het CB zeggen ze nog steeds dat wij hem moeten wakker maken voor de laatste fles, na die van 19u valt hij in diepe slaap en geef hem dan rond 22.30 de laatste, die hij meestal slapend opdrinkt.. hij drinkt hem wel helemaal leeg.. ik ben bang als ik hem niet geef hij dan midden in de nacht komt.. vind van 19.00 tot 07.00 ook best wel lang, weet niet of hij wel zo lang zonder voeding kan.. geven jullie trouwens ook papfles? daar mocht ik na 3,5 maand mee beginnen (om hem wat vaster te laten slapen).. de eerste week ging dat heel goed maar daarna ging hij liggen mutsen met die fles dus doe ik nu weer zonder pap.... x

6. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Tamara woog op 1 april ( ongeveer 3.5 maand ) 7250 gram en ze was toen 64 cm.
    Ik ben op 19 april, toen ze precies 4 maanden was overgegaan naar 4 flessen en op advies van het CB.
    Gezien haar lengte en gewicht, gaven ze dat advies.
    Ook adviseerden ze om met 4 maanden te beginnen met bijvoeding.
    Gezien het gewicht en lengte en het feit dat jullie hem wakker moeten maken voor de laatste voeding, zouden jullie het best eens kunnen proberen.
    Het lijkt een hele lange ruk he van 19.00 tot 7.00, maar hier ging het meteen goed.
    Ik geef de laatste voeding om 20.00 en de laatste voeding is idd een papfles 210 + 7 + 2 a 3 schepjes Nutrix.
    Tamara wordt zo rond 7.30 wakker...heerlijk!
    Nou ja, leg het nog eens voor bij het CB...

He succes verder met de fruit/groentehap he!

Liefs Elly.

Deel Deze Pagina