hallo allemaal!! ik ben 5jaar geleden vanuit noord-holland naar friesland verhuisd vanwege mijn man, nu heb ik hier eigenlijk nooit echt vriendin gekregen, wel 2klasgenootjes die ik soms na schooltijd zie maar dat is niet super veel nu merk ik dat ik gewoon meer behoefte heb aan sociale contacten maaar zou niet weten hoe ik eraan kom eigenlijk?? heb niet echt het budget om naar de sportschool te gaan ofzo, iemand hier nog (low-budget) tips voor me??? alvast bedankt!!
- opgeven voor workshops in de buurt? die kosten vaak maar weinig. - hier wordt er bijvoorbeeld veel aan babyzwemmen gedaan, is ook een leuke manier om mensen te ontmoeten. - oproepjes plaatsen via hier of bv via de vriendin hopelijk heb je wat aan de tips.
-vrijwilligerswerk -buurtcentrum hier heeft speelgroepjes voor kinderen -voorleesuurtje in de bieb voor peuters (is je kind misschien nog wat klein voor) -speelotheek -www.ikwordmaatje.nl
neee inderdaad, je had voor mij moeten blijven neee gekheid, ons oude gat was geen plek om gelukkig te worden hihi
Dat voorleesuurtje in de bieb is wel een hele goeie! Daar ga ik ook eens me in verdiepen, lijkt me leuk om te doen! Al is uk nog klein ik lees hem elke dag voor en vind dat super leuk om te doen.. Eens even informeren of dat hier ook gedaan word.
hier op het forum staan ook topics hierover, misschien ook 1tje bij jou in de buurt? en de andere tips sluit ik me bij aan.
Ik ben bijna 2 jaar terug van Zuid Holland naar de kop van Drenthe verhuisd. Net tegen groningen aan. Het is inderdaad lastig om contacten te leggen, maar ik heb hier gelukkig al wat vrienden en kennissen gevonden. Oa via de school van de kinderen en werk.