Slecht slapen.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door susanne85, 14 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    Hallo.

Ik heb een zoontje die over 3 weken 10 wordt. De laatste paar weken slaapt hij erg slecht in vanwege een druk hoofd ( vermoeden van ADHD maar willen hem later zelf de keus geven voor diagnose).
    Mijn man heeft sinds 2 jaar ook deze diagnose gekregen .
    Nu viel mij oog op een artikel over een verzwaringsdeken.
    Ik zoek eigenlijk ervaringen. Goede en slechte.
    Als ik bij hem ben en bijv zijn hand of voet vast hou wordt hij al snel rustig en valt dan vrij snel in slaap. Lijkt er dus op dat hij die geborgenheid zoekt.
    Dus kom maar op en wie weet lukt t binnenkort hem goed te laten slapen

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Krijgt hij hulp/begeleiding voor mogelijk ADHD?
    Zo ja dan zou ik daar tips vragen.
    Zo niet dan zou ik hulp gaan zoeken en niet wachten totdat hij zelf een diagnose wilt hebben. Waarom zou je daarmee wachten?
    Als hij een druk hoofd heeft dan lijkt me het juist fijn als je daar hulp/begeleiding bij krijgt.
    Hier vroeger jarenlang met dingen geworsteld. Hadden m'n ouders me toendertijd maar laten testen/begeleiding of hulp voor me gezocht IPV me jarenlang met vol/druk hoofd enz laten lopen....:( wat een rust geeft het als je leert om met een druk hoofd om te gaan en handvatten krijgt..

3. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    Mijn man heeft ADHD op late leeftijd als diagnose gekregen. Dmv rust en ritme konden we voorheen hem goed in slaap krijgen maar nu met school, niet naar school, halve schoolweek, hele school week 3 over 3 weken vakantie is t ritme helaas ver te zoeken geweest. Wij willen m nog geen stempel geven omdat t tot de corona ellende best goed ging. Concentratie op school is ook top.
    Vandaar dat ik eerst dot proberen voor dat we m op ADHD lateb testen / diagnotiseren.

4. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hoi, ik ben ook aan het kijken voor een verzwaringsdeken voor mijn zoon (ook ADHD). Hij is 9, inslapen gaat wel heel goed, maar erg vaak wakker 's nachts en sowieso altijd heel vroeg wakker, tussen 5.00 en 5.30 uur. Ik vraag me af of het daar ook voor zou kunnen helpen, hij heeft er overdag vaak last van dat hij zo moe is.

5. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Je kunt ook een tijdje een verzwaringsdeken huren. Dan kun je uitproberen of het iets is.

Google maar eens voor sites. Er zijn er verschillende die dit doen

Deel Deze Pagina