Ons zoontje is nu 5 en een halve maand. Hij wordt rond 7.15 wakker, krijgt dan zijn fles en is dan meestal rond 8.30 alweer moe. Hij slaapt dan ongeveer 1,5 uur (soms ook 45 minuten) Tussen de middag slaapt hij rond de 1,5 uur ook. Ook zijn slaapje na zijn 3e fles rond 15.30 heeft hij nog nodig. (vaak 45 minuten. Wanneer ging bij jullie dat slaapje er ongeveer af? Ook al doet hij dat 3e slaapje, hij blijft rond 18.00 moe worden (rekken we dan meestal wel nog even tot 18.30/18.45)
Mijn zoontje ging rond de 11 maanden naar 2 slaapjes. Zijn slaapje van rond 8 uur ging er toen af. Sinds die tijd is hij wel aan het rommelen met zijn slaapjes, zit tussen 1 en 2 slaapjes in. Hij is redelijk vroeg wakker (6 uur) en is dan om 10 weer moe en wil naar zijn bedje. Rekken heeft geen zin, omdat hij dat echt niet volhoudt. In de middag probeer ik hem dan weer op bed te leggen, maar dan wil hij niet altijd slapen, hoewel hij dan wel moe is.
Hier zit Irem al een tijdje op 2 slaapjes, denk dat ze er rond 8 maanden mee begonnen is. Ze gaat hier meestal rond 10.30 en 14.30 naar bed; soms slaapt ze dan een uur, maar meestal maar een half uurtje, helaas. 's Avonds gaat ze dan ook rond 19.00 uur weer naar bed.
Dat vroeg ik me ook af. Ik zou toch zweren dat mijn oudste met een maand of 4 a 5 al op 2 slaapjes zat? Maar misschien houdt mijn geheugen me wel hartstikke voor de gek?
Heb je daar datums voor? Uk hier doet hier en daar een tukkie als ze daar zin in heeft, en de laatste maand is dat eigenlijk alleen smiddags om een uur of 3, meestal maar een uurtje en dan slaapt ze van half 8 tot ergens tussen half 9 en half 10 smorgens. Voor die maand propte ze er zelf afentoe een tukkie tussen maar dan was het er maar 1 van een minuut of 20, doet ze nu nog heel soms als we op visite zijn geweest en het een drukke boel geweest is.
Nou exacte data zijn het niet natuurlijk, maar elk kind gaat toch steeds minder slaapjes doen. Dus de vraag wanneer kinderen naar 2 slaapjes overgingen vind ik helemaal niet gek.
Hahaha ik zeg ook niet dat het gek is, ik dacht gewoon dat dat zichzelf wel zou regelen, dus ergens ben ik dan de fout in gegaan hahaha, gelukkig heeft uk die fout hersteld, was niet tegen TS bedoeld hoor
Als je kindje het prima doet allemaal, doe je het nooit fout toch? Het is misschien niet helemaal standaard, maar geen enkel kindje is ook standaard . Ze regelen het ook echt wel zelf, ik kan Lisa echt niet nog maar 1 slaapje laten doen, die laat echt wel weten dat ze naar bed wil.
Dus een middagdutje en ochtenddutje doet ze niet?? Alleen 's middags een uurtje? Naja, ze slaapt wel lekker lang door
Mijn zoontje is bijna 16 maanden en heeft sinds een maand ongeveer pas 2 slaapjes. Soms zijn het er ook nog wel 3 en op sommige dagen ook maar één. Kijk altijd naar hem of hij moe is en doe hem dan op bed en hij gaat dan ook zonder morren meteen slapen. sávonds wel altijd tussen 19:00 en 19:30 naar bed. Toevallig vandaag al om 18:15, omdat hij s'middags maar heel kort had geslapen.
Inderdaad, als ze wel drie keer in slaap valt zoals tijd geleden dan is het echt drie keer 20 minuten en dan is ze weer wakker en vrolijk. En dat is waar, de nachten zijn lang hahaha, maar heel soms heb ik overdag ook wel zoiets van ppffff mama is moe, waarom jij niet?
Hier slaapt ze vaak van 10-11.30 soms ook wel langer. En dan 's middags rond 14-16u of het wordt wat later als ze 's morgens later wakker werd. Ze is hier steeds zo'n 2u wakker. Als ze tegen 4u wakker is, doet ze aan het einde van de middag soms nog even een tukkie van een half uur/3 kwartier. Anders is het hier drama met eten. Inmiddels komt het er op neer dat ze vaak 2x slaapt en soms 3x.