Dat dwingende gedoe, zelf al eens meegemaakt en daar zijn wij klaar mee. Beslis zelf wat jij wilt en niet een ander. Duidelijk aangeven dat je hun niet laat oppassen en dat jullie iemand anders hebben.
Gewoon een bericht sturen in de zin van: Ik schrijf je dit met de beste bedoelingen. Ik merk dat er over en weer irritaties ontstaan over het wel en niet zien van mijn zoontje. Ik ervaar dit als zeer onprettig en krijg daardoor een negatief gevoel bij onze band. Omdat ik absoluut geen ruzie met je wil heb ik besloten ons contact terug te brengen naar het oude. Je bent mijn nicht en ik wens je het beste maar meer zit er voor mij niet in. Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii (nou ja, misschien een iets andere afsluiting)
Gewoon heel duidelijk zijn. Je kan heel goed netjes blijven, maar laat merken dat je hier niet van gediend bent. Echt hoor, het gaat om je zoontje en jullie gezin, en daar moet je voor durven opkomen. Ook al is het moeilijk, als mensen zich zo gaan bemoeien en claimen is het beter dat je er de stekker uittrekt,want je hebt er zelf een naar gevoel bij.
Ik zou heel duidelijk zijn. Heel aardig van je dat je zo graag wilt oppassen, maar ik heb al een paar keer aangegeven dit niet te willen. Door dat jij het steeds blijft vragen krijg ik het gevoel dat jij mijn zoon achter mijn rug om aan mijn vader wilt laten zien. Dit kan natuurlijk ook niet het geval zijn, maar dit gevoel geef je mij wel. Nogmaals bedankt dat je zo graag wilt oppassen, maar een oppas heb ik niet nodig. Zoiets?
Ik zou een bericht als dit schrijven: Beste nicht, De laatste tijd merk ik dat ik wat achterdochtig word. Ik krijg het nare gevoel dan je onze kleine aan mijn vader wil zien. Dit vind ik geen fijn idee. Daarbij komt dat de manier van dwang in jouw berichten mij een zeer onprettig gevoel geven. Graag zou ik deze achterdocht kwijt willen raken, maar vrees dat dit heel moeilijk gaat worden. Hierom denk ik dat het beter is dat we geen contact meer hebben over onze kleine. Ik hoop dat je begrip hebt hiervoor. Groet Ikke Maar het is natuurlijk aan jou en je man hoe hiermee om te gaan. Succes met het besluit!
Ik zou dat vader deel er niet in betrekken. Dat is een gegronde aanname maar je weet niks zeker. Je geeft naar mijn idee munitie om op je te schieten. Zo handel je het nog niet snel en netjes af.
Tja, ik zeg maar zo: Moeten = Dwang Dwang = Slavernij Slavernij = verboden.... Nee, alle gekheid op een stokje, afkappen die hap. Het is aan jezelf en je eigen gevoel of je ook wilt weten waar het ze om te doen was, maar zou wel zo snel mogelijk het contact verbreken. En ze dat ook zeggen, anders blijven ze je lastig vallen. Zijn al diverse (goede) opties genoemd. Ik wens je veel succes!!!!
Wat een gekte, "breng mijn neefje, ik mis hem, ik WIL oppassen"? Pfff... wat een mafkees zeg. Ik zou zoiets hebben van je kan de rambam krijgen, je kan meer willen. Je kan heel makkelijk netjes blijven lijkt me? Gewoon iets in de trant van: Beste nicht, Je bedoelt het vast goed, maar ik heb geen oppas nodig. Ik heb het gevoel dat je hem aan mijn vader wilt laten zien en daarom zo graag wilt oppassen. Ik krijg hier een naar gevoel bij en zou daar graag vanaf willen. Om het nog leuk te houden binnen de familie, zou ik het waarderen als je in vervolg geen contact meer zoekt mbt oppassen op onze kleine. groetjes! Of naja... zoiets dan Je kan natuurlijk ook gewoon niks van je laten horen als je er klaar mee bent en het contact toch al niet opperbest is
Bedankt allemaal dat jullie zo meedenken met mij !! idd ze spoort volgens mij niet helemaal....daarom had ik eerder ook geen contact met hun..maar dit is de druppel... ik ga helemaal niks meer laten horen van ons
dat idee heb ik ook,moet je niet doen. ik zou wel vragen waarom ze zo graag alleen met hem wil zijn,en of je niet gezellig bent ofzo...
ja idd waarom mag ik er niet bij zijn? das wel een goeie ja pff zo moeilijk dit aan de ene kant wil ik wel zoiets schrijven en andere kant denkik van laat maar ..en gewoon nergens op reageren
ik zou dat vader deel er ook niet in zetten, want hoe vervelend het ook is misschien wil ze wel wat anders maar 1 ding zij spoort niet en heeft totaal geen recht om jullie zo te behandelen ik denk eerlijk gezegd dat je het beter tegen haar kan zeggen dan negeren
Dat lijkt mij inderdaad de verstandigste manier. Misschien zit er iets achter haar gedrag, misschien ook niet. Ga niet vissen of insinueren, daar schiet je niets mee op. Zeg gewoon dat je geen oppas nodig hebt, en dat jij en je man zelf graag bij je kind blijven. Is heel simpel. Wij hebben onze kinderen de eerste 3 of 4 jaar ook nooit bij iemand anders achtergelaten (terwijl er bij ons niets speelde als vervreemde familieleden of zo, heel simpel, wij hebben geen oppassers nodig, omdat wij zelf voor onze kinderen zorgen. En als mensen vroegen of we oppassers nodig hadden zeiden we altijd dat we kinderen hadden, geen wilde beesten, en nee dank u er hoeft niet op ze gepast te worden, er zijn al mensen die voor ze zorgen...)
Ik vind dat je ook niet hoeft uit te leggen waarom je geen oppas wilt eerlijk gezegd. Daar heeft ze niet zoveel mee te maken nl. Ik zou heel kort er een keer "uitflappen" iets in de zin van "doe eens niet zo pushy joh, ik krijg steeds de kriebels van jou". Of "hou eens op ons zo onder druk te zetten joh, doen wij toch ook niet?". Volgens mij maak je met "simpele taal" en niet teveel uitleggen de meeste kans tot haar door te dringen. Elk argument dat je gebruikt geeft haar de kans terug te argumenteren nl...
Niets laten horen is denk ik geen oplossing. Als ik het zo lees heb ik het vermoeden dat ze een heel groot bord voor haard hoofd heeft. Overleg eerst met je man hoe hierop te reageren, en als je twijfelt of je het goed vind hier het bericht opzetten... Wij kunnen altijd onze mening geven