opdringerige oma

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kiet, 7 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik trek het me niet aan hoor...zoals ik zei..ik ben blij dat mn familie zoveel interesse heeft voor Finn.

Het ging alleen om de manier waarop je schrijft dat JIJ geen minuut wil missen van je kind.
    (en dus de mama's die oma's wel dichtbij laten niet)

snap je?

Maar nogmaals...als jij het allemaal niet wil moet je dat gewoon aangeven!
    Nu wind je je er alleen maar over op en je moeder heeft het misschien niet eens door!

(dit pleit voor jou hoor...maar ik denk dat je er 2 keer overheen hebt gelezen)

Maak het bespreekbaar en "klaag" er niet alleen over bij andere...maar doe er wat aan!

Het vreet duidelijk aan je en dat zou je niet moeten hoeven doen!

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb er gelukkig geen last van.
    Wel hebben mijn ouders zo'n (centerparcs) box gekocht die super makkelijk in te klappen en op te bergen is. mede omdat er gewoon een hoop kleinkids zijn.
    verder een campingbedje zodat ze makkelijk daar ff kunnen slapen.

bij sch-ma is in princiepe ook alles aanwezig en tis super handig! ben er eigenlijk heel blij mee.
    soms proberen sch-ouders wel de regie over te nemen.. en dan denk ik ach.. tis niet altijd leuk.. maar toe maar. (zo vaak zien we ze nu ook weer niet) en als t me echt niet aanstaat probeer ik uit te leggen waarom ik iets op een bepaalde manier wil. dan snappen ze het wat beter!

sterkte ermee. maar als het kleine dingen zijn waar je je eventueel over heen kan zetten (zoals de box) ga praten wat je niet fijn vind (het tegen je wensen in gaan) en laat zulke dingen er niet tussen in staan. snap dat het niet leuk is. maar soms is het erg handig om op de ervaring van de moeders te steunen.
    soms kan je er ook gewoon om vragen. geef ze het gevoel dat ze belangrijk zijn. en zie dan wat je er mee doet.

3. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Hier ook een schoonmoeder die dus niet naar mij wil luisteren ze wil alleen maar boven het bedje of de box hangen en als de baby dan even beweegt dan moet ie meteen de box of het bedje uit want dan is het wakker. Oh wat was ik boos elke keer weer en als je dan vraagt wilt u de baby gewoon laten liggen dan worden ze nog boos ook oh wat had ik het gehad de eerste paar dagen. Mijn vriend en mijn moeder hebben ze vriendelijk verzocht om gewoon te luisteren naar onze wensen maar dat werd zo in de wind gegooit we moesten niet zo overdrijven een oma moet aan haar kleinkind kunnen zitten als ze dat zelf wil. Ik heb haar de deur gewezen en gezegt dat ze de rest van de week niet meer welkom was en dat het kind zo nooit een ritme zou krijgen.
    Toen ze thuis waren belde ze op dat ze overdreven had gereageerd en dat ze spijt had. En na 2 dagen was het weer presies het zelfde dus toen heeft mijn vriend met haar gepraat en hield ze het gelukkig even een paar dagen bij bellen en konden we eindelijk zelf genieten van onze zoon.

4jaar later hebben we een dochter gekregen en wilde ze de eerste 2maanden nog niet komen omdat ze met de boot door Nederland aan het toeren waren. (ik vond het niet zo erg....maar mijn vriend was wit heet) En heeft gezegt dat als ze niet de eerste week kwamen kijken naar hun kleinkind dat hij ze niet meer hoefde te zien. Dus toen kwamen ze in de kraamweek een middagje langs en dat was voor mij alweer genoeg en bleven ze daarna 2maanden weg elke dag belde ze wel even maar goed dat was niet zo erg.
    Nu zijn we 4jaar verder en zijn ze alleen op haar 1ste verjaardag geweest de rest van de jaren varen ze als ze jarig is en dat vind ik eigenlijk best gemeen van ze want ze kunnen ook een dagje later vertrekken ipv steeds 2dagen voor haar verjaardag. Ze zitten niet aan tijden vast en ze zorgen altijd dat ze terug zijn als mijn zoon jarig is. Die door hun ook heel erg word voor getrokken. Hij mag bij ze slapen en mag mee op de boot maar mijn dochter mag niets mag niet slapen bij ze mag niet op de boot mee en de andere kleinkinderen 2kleindochters van de dochter van mijn vriend die mogen ook logeren en op de boot mee. Nu ben ik zwanger van onze 3de en ze hebben ineens weer heel veel intresse wat me nu al benauwd omdat ze dat bij mijn zoontje ook deden en niet bij mijn dochtertje.
    Maak me waarschijnlijk drik om niks maar vind het voor mijn kleine grietje zo vervelend. Ze heeft ook bijna geen band met mijn schoonouders gelukkig wel heel sterk met mijn moeder die ze allebij overal lekker mee naar toe neemt en ze ook samen lekker laat logeren ze zijn allebei dol op haar en dat vind ik fijn.

Ik zou gewoon heel duidelijk zijn tegen je moeder en zeggen dat je nog niet toe bent aan dat er opgepast word en dat je graag zelf de baby wil troosten en dat je zelf aangeeft wanneer je er klaar voor bent om op te laten passen. Jij bent moeder en Opa en Oma mogen best veel maar wel zoveel als jij wilt en niet steeds over de grens heel willen.
    Heel veel succes.

4. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hier ook precies hetzelfde. Heel opdringerig, neemt tips niet aan want ze weet het zelf beter, komt elke dag ongeveer op bezoek en als ik dan met mijn kind op schoot lig word die zo van mijn schoot af gehaald!
    Mijn schoonmoeder (die tevens mijn buren zijn met 300m ertussen) komt ook elke dag over de vloer en de meest ongelukkig tijden.
    Ze hebben het de eerste weken gepresteerd om te bellen of langs te komen terwijl wij rusten, op het kaartje staat dat wij rusten tussen 12 en 15 uur.
    Ik heb zelfs de deur op slot, zelfs dan bellen ze wel 10 keer, doe ik niet open dan lopen ze om het huis om te kijken of ik het misschien niet gehoord heb.
    Het ergster vind ik nog dat ze MIJN kind "mijn meisje" noemen en haar constant kussen!
    Het zal voor mij ook niet lang meer duren en dan zeg ik er iets van.
    Als Myrna ligt te slapen gaan ze haar wakker maken...dat kan echt niet volgens mijn mening.

oma's moeten haar verwennen maar genoeg is genoeg!
    Suc6 met je schoonmoeder en ik zou er zeker iets van zeggen, het is tenslotte jullie kindje.

Deel Deze Pagina