Opdringerige onbekende

Discussie in 'De lounge' gestart door Dreamz3, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ik heb haar een whatsappje gestuurd waarin ik tegen haar zeg dat ik weet dat ze het allemaal goed bedoeld, maar dat ik niet zo de behoefte heb om met haar om te gaan.
    Dat ik door haar kaartjes en cadeautjes me bijna verplicht voel en dat ik me daar niet prettig bij voel.
    Heb ook gezegd dat als ze incidenteel eens met mijn vriend praat of een telefoonspelletje doet, ik daar geen problemen mee heb, maar dat ik graag zelf kies met wie ik om ga.
    Heb ook gezegd dat het contact wat ze heeft met mijn vriend zakelijk is en dat ik niet wil dat ons privéleven daarin betrokken wordt.

Ze reageerde erop en zei dat ze het wel eerlijk vond maar jammer vindt dat ze nu een babymand heeft gemaakt en ze die weg kan gooien en dat ze denkt dat ik haar als stalker zie.

Toen heb ik gezegd dat ik dat absoluut niet zo zie en dat het een tijdje heeft geduurd voordat ik het gezegd heb omdat ik het ook moeilijk vind en niemand wil kwetsen.

Ben benieuwd of ze nu mijn vriend erin gaat betrekken, want dat zou ik echt niet tof vinden.

2. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind die opmerking van haar over die babymand wel erg manipulerend, jou een schuldgevoel proberen aan te praten.

Goed dat je eerlijk bent geweest. Ik zou het ook maar raar en opdringerig vinden.

3. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ja dat vond ik ook, maar ik laat het lekker van me af glijden.
    Het is niet mijn probleem dat ze dat gedaan heeft en ik heb er ook niet om gevraagd.
    Ik heb het heel netjes gezegd en daarmee is het goed voor mij zo hoor..

4. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Groot gelijk!

5. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik vind dat je het netjes hebt afgehandeld.

6. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed gedaan! Ik had het zelf ook vervelend gevonden als iemand zich echt opdringt. Ik vind het ook raar, een kennis van mijn werk wordt ook vader, ik kan het goed met hem vinden maar ik ken zijn vriendin niet. Dus het is ook nooit in me opgekomen om haar dan kaartjes enzo te gaan sturen. (hem ook niet trouwens, ik vraag af en toe in een appje of de baby goed groeit en of zijn vriendin zich goed voelt, gewoon aan hem zelf)

7. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ja om voor een collega waar je amper contact mee hebt naast de cadeautjes en kaartjes een babymand te maken vind ik nogal ver gaan. hoeveel contact heeft je man nou met haar? en iik zou als je met hem praat de situatie eens omdraaien, en eerliijk vragen of hem dat geen kriebels zou geven

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Heel netjes gedaan!
    Die opmerking van haar over die mand vind ik idd ook een beetje manipulerend overkomen..

9. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ik vind ook dat je het netjes hebt afgehandeld, gewoon eerlijk en niet kwetsend. Doet me overigens denken aan dat mens uit gtst, je weet wel Femke die de hele tijd achter Rik aan zit ;)

10. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    @Dreamz: respect voor jou!
    Ik hou echt van die directe en eerlijke aanpak. Wat zij daar verder van vindt is niet belangrijk, jij bent eerlijk geweest. Hoe zij daar mee omgaat is aan haar.
    Mijn ervaring is dat je gevoel niet vaak mis zit qua bijbedoelingen van iemand. Ik hoop van harte dat je vriend vierkant achter je staat zodat het voor haar duidelijk is dat ze zich op een doodlopende weg begeeft..

11. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    @Charlie84 ja daarom, ik dacht echt dat het aan mij lag ofzo...
    Maar gelukkig zien meerdere het hetzelfde als ik.

@Zogezegend, wat mij betreft hebben ze nog teveel contact, maar ik wil mijn vriend niet gaan vertellen met wie hij wel of niet mag omgaan.
    Van haar krijg ik de kriebels, maar ik vertrouw mijn vent.

@ShampooL dat vind ik dus ook.

@All, ze is nu dus op het werk bij mijn vriend en ik heb hem net boos aan de telefoon gehad, hij is boos.
    Ik geef hem aan dat ik me er niet prettig bij voel en hij begrijpt het niet.

12. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat hij dat nou niet snapt. Knap van je dat je rustig blijft. Ik zou waarschijnlijk iets appen als; zie je, ze heeft het voor elkaar, we hebben nu al ruzie..

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik zou eerlijk gezegd eerder iets sturen als: zullen we het er vanavond samen even rustig over hebben?
    Het laatste wat je denk ik wil dat hij het verder met haar gaat bespreken.

14. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Hij is echt laaiend, maar ik geef aan dat ik gewoon niet met haar wil om gaan en hij zegt dat ik bepaal met wie hij omgaat, terwijl ik zeg dat hij zelf moet weten of hij met dr om gaat.
    Bah, ik ben dr echt zat van!

15. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is ook beter, maar ik ken mezelf, in zulke situaties flip ik gelijk :)

16. rums

rums Niet meer actief

Het zou niet mijn aanpak zijn geweest. Maar goed dat je er iets van gezegd hebt.
    Wel bijzonder dat ze nu al een babymand klaar heeft terwijl je nog maar 30 weken bent.
    En met bijzonder bedoel ik raar

17. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is ze speciaal hiervoor (je vriend op de hoogte brengen) naar het werk gegaan? Of was ze er al? Wel raar dat ze dit meteen bij hem gaat melden, alsof ze jullie tegen elkaar aan het uitspelen is.

18. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ze was er al en hij liep toevallig voorbij.
    Ik heb gelijk een bak met herrie hier.
    Fijn hoor...
    Ik mag blijkbaar niet aangeven dat ik me er niet prettig bij voel.
    Hij zegt dat ie er niet mee om gaat en dat ik zijn wereldje klein maak, maar hij gaat wel met haar om en ik zeg daar helemaal niks van.
    Hij zei toen hij ging ophangen, nou ik ga weer aan het werk en je hoeft niet te verwachten dat ik straks blij thuis kom...:(
    Wat moet ik hier nu mee?

19. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou nu maar even afwachten en het er later over hebben..

20. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ja is moeilijk hoor, ik vraag me nu echt af wat er speelt want dat hij zo boos wordt, dat doe je toch niet als je zegt er weinig mee om te gaan etc?
    Jammer dat hij niet achter mij kan gaan staan.

Deel Deze Pagina