t ligt er natuurlijk aan welke relatie je met je ouders hebt, maar persoonlijk zie ik mn ouders niet als visite, ik zie ze echt heeeeel vaak, mn vader komt regelmatig (zeker 3x pw) zn kleindochter ff knuffelen in pyama, kopje koffie en weer weg. mn moeder ook zo'n 3x pw (zijn niet gescheiden hoor, maar mn vader werkt overdag dus als ik koffie ga drinken, ziet ie zn kleindochter niet. ik vind 1x pw echt niet veel, werken jullie 6 dagen dat je alleen de zondag overhoudt? en heb je in je verlof ook helemaal geen tijd gehad voor je 3-en? lijkt me een moeilijke situatie... zelfs mn schoonouders waar we 4jaar geen contact mee hadden zien hun kleinkind 1x per 4/5 weken.
Ik moet er niet aan denken dat mijn ouders elke week op de stoep zouden staan. Nou doen ze dat gelukkig ook niet, ik heb nog 3 broers en 1 zus, maar buiten dat nee liever niet. En dan hebben wij wel een goede verhouding, maar mijn ouders zeggen zelf, gelukkig. jullie hebben ook een eigen leven en wij ook.
**of topic** Wat vind jou man ervan dat jij jou ouders als eerste wil laten komen, lijkt me dat hij zijn ouders er ook graag meteen bij wil hebben, het is per slot ook zijn kind en hun kleinkind. Maar als jullie samen dit besluit hebben genomen, zou ik als de kleine is geboren eerst jou ouders bellen en dan na een uur ofzo zijn ouders.
Man vind het oké, ach misschien zie ook wel teveel beren op de weg. Het enige wat ik wil is dat ik, man en toekomstige spruit alleen zijn met mijn ouders.... Dat moet toch wel te realiseren zijn, lijkt me... Man heeft niet z'n goede hele goede relatie met zijn ouders....De middelste is immers altijd voorgetrokken en dat gebeurd nog steeds... dus man staat er wel achter, maar ach ik kan ze ook eerst laten komen en daarna mijn ouders...... Lost zich wrs vanzelf op
Hihi dames, Ik snap jullie problemen. Maar echt,het kan erger! Ik woon namelijk met mijn kind bij mijn ouders! Die zeuren al als ik eens een weekendje weg ben met zoontje.. Vragen,heb je dit of dat al gedaan? Vergeet je dit niet? Om gek van te worden af en toe! Situatie is helaas niet anders,en zodra ik een eigen woning heb gaan we de eerste maanden lekker cocoonen zonder bezoek
jeetje elke zondag... dat lijkt mij ook niks... zo ben je nooit eens na een week hard werken alleen met je gezin.... ik zou gewoon eerlijk zijn en je wensen uitspreken. en erbij zeggen (als je dat tenminste wilt) dat als hij wat ouder is je hem best op zopndag wilt brengen en hun lekker even alleen kunnen zijn met hun kleinkind.... en verder.... tja misschien een doordeweekse dag eens doen ipv altijd op zondag? ik denk dat je met eerlijkheid en openheid het verste komt. misschien ervaren zij dat heel anders. en ergens vind ik het wel heel lief... aan de ene kant wou ik dat ik zulke ouders had! mijn vader ken ik niet en mijn moeder zie ik vaak alleen op familie verjaardagen en heel soms gewoon maar dat komt dan van mijn kant omdat ik er dan heen ga met mn meiden..... we bellen wel regelmatig maar dan houd het ook op. mn moeder is een lief mens hoor maar teveel met zichzelf bezig altijd.... altijd klagen en negatief in het leven staan. dus die zie ik hier echt niet elke zondag op de stoep staan..... zou ik ook niet graag willen overigens... een lekkere luie zondag in de pyama tot 12 uur vinden wij hier heerlijk hoor...! en als het zo bij ons zou gaan en het dringt gewoon niet tot ze door dan had ik ze mooi laten staan voor de deur... doe dat een paar keer en ze leren het vanzelf af.....
hier hebben we dat ook gehad tot we op een gegeven ogenblik 3 weekenden hadden waar we echt geen tijd hadden toen is er grootste ruzie geweest. toen was zoon 3 maanden we hebben toen een poos niets van ons laten horen en na 4 weken zijn we een keer langs gegaan voor een uurtje. en sindsdien gaan we bij beide ouders max 1 keer in 3 weken en dan voor een uurtje of 3/4 .
Mijn moeder komt elke week een dagdeel. Ze zegt dat ze erg blij is dat ze steeds de groei van haar kleindochter zo kan mee maken. Als het nodig is helpt ze me ook met het huishouden. Toch ervaar ik dit absoluut niet als vervelend. Ze vraagt elke week weer of het goed is of ze volgende week komt daarnaast gaat ze (bijna) geen grenzen over. Als ik niet wil dat er iets gebeurt met dochter of in mijn huis respecteert ze dat omdat ze man, dochter en mij als gezin ziet die hun eigen leven lijden (okee, soms vergeet ze wel eens een keer de grens maar met duidelijk zijn kom je heel ver). Ik zou als ik ts was dus gewoon eerlijk zijn naar je ouders. Je bent samen met je man een gezin en jullie willen ook samen tijd doorbrengen. Je hebt gewoon geen behoefte aan elke week je ouders.
Als het zo overkwam, dan spijt me dat, want zo was het zeker niet bedoeld. De posts van TS kwamen gewoon wel zo op me over en jouw posts ook (Quote: "Ze passen geregeld op. Dus ik ben nu heel blij dat we (zeker in het begin) echt moeite hebben gedaan om de verstandshouding goed te houden.") Maar als ik het verkeerd heb gelezen: sorry