opdringerige schoonfamilie!!!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door marilouise, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Maar zijn jullie nu ook uit elkaar dan? (misschien een stomme vraag)

2. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    hij zegt van niet hij zegt letterlijk:

Ik zeg niet dat ik niks meer voor je voel want dat doe ik nog steeds wel. Ik wil nu gewoon rust en ik wil wel onze relatie nog 1 kans geven maar dan wel met gesprekken bij maatschappelijkwek...

Dus zodoende

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Gewoon heel duidelijk zijn in wat je wel en niet wil.
    Als je het niet wil dan wil je het niet.
    Ik heb mijn moeder om 7 uur gebeld dat ze er was en die vroeg netjes of ze nog even mocht langs komen voordat ze moest werken.
    Tuurlijk mag dat geen probleem.
    Mijn vader kreeg ik pas tegen 8 uur te pakken en die kwam ook meteen hier naar toe, no problem.
    Mijn vriend heeft mijn schoonmoeder gebeld en aan mij eerst gevraagt of ze langs mocht komen maar dan wel in de middag tegen een uur of 2.
    Schoonzus wilde ook meteen in de auto springen maar die hebben we even de boot af gehouden tot de volgende dag want we wilde zelf ook even bijkomen van alle gebeurtenissen.
    Mijn oma had mazzel want die kwam alleen even langs om te kijken hoe het met me was maar had niet gebeld van te voren.
    Ik was net wakker na lekker 2 uurtjes slapen en toen stond ze op de stoep.
    Tja dat kan gebeuren en vonden we ook niet erg.
    Verder hebben we duidelijk opgeschreven wie waneer en hoe laat kwam zodat we geen huis vol visite hadden.
    We spreide het over de hele dag een beetje uit en dat beviel ons prima.

Afijn gewoon duidelijk zeggen en misschien al van te voren dat je zelf aan wil geven of je al zin heb in visite en je niets op laten dringen.
    Jou huis, jou leven, jullie kindje en jou kraambed.

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Een echt mama's kindje dus

5. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede

Ja dat is het zeker en ben het nu echt zat. Ik ga hem binnenkort als de rust wat terug is voor de keuze stellen je moeder of je gezin. En dan heeft hij de keuze het gezin hoor ik ook bij. Dus je moeder of ons. En dan is het zijn keuze. Als hij zegt ik kies voor de kinderen maar niet voor jou. Dan zal hij wel eerst een huis moeten hebben voordat de kinderen bij hem komen. Want ik wil ze niet meer aan die kant hebben. Ze hebben het nu echt goed verziekt bij me en ik vertrouw het niet meer als de kinderen daar zijn. Ik heb ze nu echt hun recht om de kinderen te zien echt ontnomen en kom daar neit snel meer op terug.

Wat al mega trots dat ik tegen hem zei je krijg de kinderen deze week niet! Dus ben er wel trots op:D

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Goed zo meid! Je moet echt op je strepen staan hoor.
    Hij moet maar eens duidelijk zijn in wat hij nou wil en daar dan ook de gevolgen van dragen. Want dit schiet niet op natuurlijk.

En ik zou mijn kind dan ook niet naar mijn schoonouders laten gaan hoor. Zal gek zijn, eerst loopt ze stoken en dan wordt ze nog beloond met bezoek van kleinkinderen ook zeker?!

7. marilouise

marilouise Niet meer actief

Helaas zijn er zoveel complicaties dat het allemaal heel erg gaat veranderen, Ik moet in het ziekenhuis bevallen en als het binnen nu en 13 dagen niet komt wordt ik ingeleid. De eerste dagen moet ik ook in het ziekenhuis verblijven. Mijn man mag er steeds bij zijn ook de nachten. verder is het afwachten hoe onze kleine frummel gaat reageren of ik het bij me mag hebben of het eerst op de kinderafdeling opgenomen gaat worden.
    We zien wel hoet het allemaal loopt. Wel vreemd hoor binnen nu en 2 weken papa en mama,
    Het is trouwens wel heel erg aan het rommelen al een paar dagen is al volledig ingedaald en heb veel last van harde buiken. Krijg 4 keer in de week een ctg en ze blijven verbaasd dat ik nog niet bevallen ben

8. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Bij mij werd er door de schoonfamilie kant gezegt dat ze er zo snel mogelijk zouden komen als onze dochter geboren was... En oma van mijn vriend zou meekomen zonder overleg met ons!? Nou dacht het dus van niet... Van te voren hebben we gezegt dat alleen opa en de 2 oma's mochten komen zodat de rest (tantes en ooms) later die dag naar ons huis konden komen! Maar die avond (moesten in het ziekenhuis blijven) hadden we besloten dat ook de tantes en ooms naar ons mochten komen! Overgroot oma is niet geweest en die kwam gewoon een dag later zoals onze wens is geweest!

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Marilouise Wat vervelend dat er complicaties zijn. Hopelijk gaat alles goed en ik hoop dat er voldoende rekening gehouden wordt met jullie wensen want extra gezuer heb je nu geen behoefte aan!

10. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    @marilouise: hoe gaat het nu met je???

@kimm1988: en met jou???

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Wij dachten er gelukkig ook hetzelfde over we wilde alleen de belangrijkste mensen en meer niet. Wat ik ook erg aso vind is dat bij de geboorte van onze eerste een paar uur na de geboorte he hele ziekenhuis kamer vol stond en ik kots misselijk was! Dan denk ik echt: snappen die mensen dat nu niet dat als je in het ziekenhuis moet blijven het niet zo goed met je gaat en geen zin hebt in ongewenst bezoek. Als ze bellen van te voren hadden ze het kunnen weten.

Je moet gewoon doen wat jou het beste lijkt het is jullie dag dus jullie bepalen wat er gebeurd:)

12. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hallo allemaal hier een trotse mama!!!!

Afgelopen zaterdag ben ik bevallen van een prachtige zoon!
    Het was een helse bevalling van ruim 48 uur die is geeindigd in een keizersnee onder algehele narcose. De kleine had een slechte start en is ook door mijn zwangerschapsdiabetes opgenomen op de kinderafdeling.
    Hij was 48 cm en 3530 gram.
    Hij heeft een dag in de couveuse doorgebracht en later nog 2 dagen in een gewoon bedje op de kinderafdeling.

Het bezoek ging redelijk. Achteraf valt het tegen. s'nachts 1 uur na de bevalling ben ik bij mijn mannetje gereden en heb hem gezien op de kamer had ik een monitor met de couveuse van de kleine.
    We hebben mijn mama en broertje gebeld deze zijn gekomen en mijn schoonouders ook. Helaas kon niemand bij de kleine dus de eerste kennismaking was via beeld. Later op de dag is de hele familie geweest en is mijn man met ze meegelopen ik mocht mijn bed nog niet uit. ( achteraf heb ik dit heel erg naar ervaren ) Maar nu ben ik vandaag thuisgekomen en hebben we even lekker rust met bezoek.

liefs marilouise

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Gefeliciteerd!

Klinkt als een moeilijke start.. Ik herken het dat je het als naar hebt ervaren dat je zelf je bed niet uit mocht en de visite wel bij je kleine ging kijken.. Vond dat ook vreselijk!
    Sterkte met je herstel en geniet zoveel je kan;) En kick ass naar de schoonfamilie8)

Deel Deze Pagina