Opdringerige schoonmoeder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Assi, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ben ik even blij met mijn oh zo geweldige schoonfamilie!
    Heerlijk, een familie die een eigen leven lijdt..
    In tegenstelling tot mijn eigen familie helaas.....

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik denk dat het helaas ook vrouweigen is om altijd maar rekening met de ander te houden.
    Maar ik merkte de afgelopen tijd dat ik ZOVEEL frustraties begon te voelen... En mijn schoonmoeder heb ik nooit gemogen, een dochter-moeder band zal ik met haar nooit krijgen, nooit! Dat gevoel is er gewoon absoluut niet. Sterker nog, ik zie haar liever niet!!

Dit zou ik niet snel in deze woorden duidelijk maken aan mijn vriend, maar ik kan de schijn ook niet langer ophouden.
    Ik hoop dat ik het na de afgelopen keer duidelijk heb gemaakt. Want een lieverdje die over zich heen laat lopen ben ik zeer zeker ook niet.
    Daarom probeer ik in deze kwestie meer op te passen met wat ik zeg en doe. Maar als mensen over mijn grenzen gaan, kunnen ze ruzie krijgen met me.
    Vooral nu ik steeds meer verder vorder in mijn zwangerschap, bijt ik steeds meer van me af. Heb de behoefte om mijn grenzen opnieuw en beter aan te geven.

Als vriendlief hier problemen mee heeft, so be it. Maar ik ga niet langer met frustraties lopen.

Ik ken hem... Hij nodigt ook met gemak zijn zusje en moeder uit om te blijven logeren zonder het met mij te overleggen. (hij zal het wel van zijn moeder geerfd hebben ofzo?)
    HELL NO dus he..

En ik heb het er met mijn eigen moeder over gehad..
    Zij heeft zoiets van: Wees wat socialer, die vrouw woont ver weg, ze heeft verder niemand, ze moet toch wel kunnen blijven logeren?
    Toen ik haar alles vertelde was het ineens: Ohhhh nee, straks wil ze ook nog bij mij blijven slapen, die vrouw..als ze ziet dat ik een grote lege zolderkamer heb!
    :)

3. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik zou dat hééél graag willen doen, maar mijn vriend en ik zitten wat dat betreft totaal niet op 1 lijn..Er zijn al heel wat ruzies om haar geweest de afgelopen maanden. :( maar het dringt totaal niet tot hem door dat sommige dingen te ver gaan.
    En ik snap het ook wel, het is zijn moeder.En hij wil haar niet kwetsen (ik ook niet) maar ze moet wel haar grenzen weten.Zo ingewikkeld als het niet goed gaat tussen jou en de schoonouders..had het graag anders gezien..

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Assi het blijft een lastige situatie maar ik ben zo iemand die geen blad voor de mond neemt. Ik heb al vaker gehoord dat mensen moeite met mij hebben, ik heb geen contact meer met mijn familie (bedoel ooms/tantes/neven/nichten) en ook met mijn schoonvader thank the Lord sinds kort niet meer. Heb ook niet veel vrienden maar dat komt gewoon omdat ik duidelijk laat merken wat ik wel en niet wil. Blijkbaar zijn er veel mensen die daar niet tegen kunnen..Jammer dan ik wil gelukkig zijn met mijn leven en niet constant maar andere mensen blij maken.
    Ik denk dat je altijd eerlijk moet zijn tegen je partner ook hierover, ik ben ook altijd eerlijk geweest ookal heeft hem dat wel eens gekwetst. Hij heeft mij ook weleens gekwetst maar je bent wel eerlijk. En jullie moeten toch samen leven en straks met een beeb. Maak hem duidelijk dat jullie samen een leven hebben en niet met je schoonmoeder er ook nog eens bij.....Sterkte en suc6 iig

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    kbloem ja toch zou ik het wel doen je kwetst nu toch jezelf?? dat moet wel kunnen kom voor jezelf op en maak duidelijk dat je dit niet wilt. Jullie zijn volwassen!! Geen kinderen meer toch?Jullie zijn zelf ouder en hebben geen schoonmoeder nodig die jullie huishouden en opvoeding regelt.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    @ Kbloem,

wat verschrikkelijk dat ze jullie sleutel heeft....!
    Maar vind je vriend het zo erg om de sleutel terug te vragen? Of voelt hij zich er meer ongemakkelijk door? Ja oke, het is zijn moeder... Maar dan nog, jij hebt toch wel wat in te brengen?!

Ik heb mijn schoonmoeder nooit de sleutel gegeven van mijn huis. Moet er niet aan denken, hoor. Die ziet dat meteen als een uitnodiging, volgens mij :S

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Je komt op mij over als een sterke zelfstandige vrouw die weet wat ze wilt.
    Helemaal goed, zo moet je je leven ook leven, zeker weten!
    Ik zal jou als voorbeeld moeten nemen ;)
    Maar vanaf nu is het zeker afgelopen met mijn tolerantie. Dat sowieso anders trek ik het ook niet langer en kan de relatie hierdoor misschien zelfs op de klippen lopen.
    Want sja, met een beeb erbij straks hecht je NOG meer waarde aan je privacy, lijkt me!

8. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    gelukkig heb ik helemaal geen last van mijn schoonfamilie! zij leven hun eigen leven!! heerlijk! ook mijn moeder laat ons lekker ons ding doen! als wij adviezen nodig hebben kunmen we altijd bij ze terecht!

maar dan komt het ( blijkbaar heeft iedereen een rotte appel in de familie :D )

Mijn vader en zijn vriendin.
    Mijn ouders zijn gescheiden en na die scheiding heb ik mijn vader een aantal jaar niet gezien. Vorig jaar weer met elkaar in contact gekomen en afgesproken dat ik alleen kom als het mij uitkomt en niet dat het zo'n verplichting wordt. Hele tijd goed gegaan maar nu ik in verwachting ben beginnen ze steeds meer te zeuren. we hebben lekker gezellig de box al staan ( zo'n leuk gezicht steeds als je de kamer in loopt) ach dat moesten we niet doen want het is toch veel leuker als er een baby inligt blah blah blah en steeds vaker van dat soort domme opmerkingen waardoor ik geen zin meer had ze zo vaak op te zoeken. dan krijg je ineens van dat gezeur dat we ze nooit opzoeken en dat we andere familieleden voortrekken ( wat logisch is want hun beteken gewoon meer voor me) GEK WORDT JE ERVAN!!!

ben nu dus weer zover dat het voor mij helemaal niet meer hoeft!!! wat een gezeur!
    heeft ie weer mooi voor elkaar!

wat we moeten doen is een eilandje kopen en dan al die bemoeials op dat eilandje stoppen kunnen ze zich lekker met elkaar gaan bemoeien!!! :)

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Assi hahah nou zo zelfstandig ben ik niet hoor ;) . Maar ja ik weet idd wel wat ik wil en ja dan kan ik mensen nogal voor hun kopstoten...
    Kom voor jezelf op meid!! Idd zoals ik het lees heb jij niet zoveel zin meer in jullie relatie alleen maar door je schoonmoeder en dat kan toch niet de bedoeling zijn?

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    :) idd daar ben ik het volledig mee eens

11. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Het is net of ik een verhaal lees over mijn schoonmoeder.
    Bah ook zo'n opdringerig mens.
    Wij moeten altijd ons schema omzetten omdat zij zo nodig moet langs komen.
    Ze zal nooit is een keer haar schema omgooien.
    Heb er toevallig vorige week nog knallende ruzie met m'n vriend over gehad, dat het de laatste keer is geweest dat IK mijn schema om ga gooien voor da idiote w**f.

Hihi word al pissig als ik alleen nog maar aan haar denk :evil:

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb ook wel een lastige schoonmoeder, maar ik vind dat vele hier toch wel heel hard zijn... ik zou echt nooit mijn schoonmoeder, tegenover wie dan ook een idioot wijf noemen, wat ze ook doet, het blijft toch de moeder van mijn man. En mijn man houdt veel van haar.
    Ik vind het echt respectloos om zo over de moeder van mijn man te praten... ik denk dat ik hem daarbij ook echt zo kwetsen als hij dat zou horen... andersom scheld ze mij ook niet uit.

Ik probeer altijd met mijn schoonmoeder te praten, al draait ze altijd alles om mag ze mij totaal niet. Vanaf de zwangerschap probeert ze wel toenadering te zoeken en voor haar doen doet ze haar best al kan ik haar af en toe wel schieten. Ik probeer gewoon, op een rustige manier te zeggen wat mij dwars zit en duidelijk mijn grenzen aan te geven zonder boos te worden.

Wij hebben een hele discussie gehad omdat zij graag wil oppassen en dan 1 keer per week hier slapen omdat het te ver weg is. Mijn man vind dat ze ook recht heeft op haar kleinkind (en ik vind dat hij daar best gelijk in heeft) maar ik zie het niet zitten om haar elke week hier over de vloer te hebben en dat ze hier slaapt terwijl mijn man s avonds werkt. Nu doen we dit dus niet, maar dat viel niet in goede aarde. Ze kan het niet laten er elke keer een opmerking over te maken. En dat maakt dat ik minder zin krijg om haar op te laten passen als wij een keer een avondje weg willen ofzo...

13. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Ik beschouw mijn schoonmoeder ook als lastig maar dan net op een wat andere manier... Ze toont echt geen interesse what so ever. Nooit gebeld, 1x gevraagd hoe het ging en verder NIKS. Bizar. Ze wordt voor de eerste keer oma! Nu had ik voor mijn zwangerschap al geen goeie band met haar maar ze heeft ook geen enkele poging gedaan om dit te veranderen, ook niet tijdens de zwangerschap.

Maar als ik deze verhalen zo lees mag ik er in mn handjes mee klappen... Zou dat echt vreselijk vinden zon opdringerig type. Het is wel zo dat je van je eigen familie gewoon meer kan hebben dan van je schoonfamilie. Succes drmee hoor.

14. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    En gelijk heb je : O. Schrik me soms wezenloos van die tactloze reacties. Heb er eerder wel eens een topic over geopend, maar ik heb ook zo het idee dat deze reactie ook niet in goede aarde zal vallen.

Ik ga niet ontkennen dat een moeder/schoonmoeder lastig (en dit is soms zacht uitgedrukt) kan zijn, maar om zo te praten!!!! Ik vind het verschrikkelijk!

Ik zou zelf nooit zo gauw op deze manier over mijn moeder en al helemaal niet over mijn schoonmoeder praten. En gelukkig heb ik een man die zich ook niet zo uitspreekt over mijn moeder (zou me namelijk enorm kwetsen)!!!!

Een beetje inlevingsvermogen, hoe zou jij het vinden als je kind of schoondochter/zoon zich zo tegen jou zou gedragen.

En ervan uit gaan dat jij wel een leuke (schoon)mama word is onrealistisch, want iedere (schoon)moeder zal ongetwijfeld zich altijd willen mengen in het leven van haar kinderen.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @ OemHudaifa ik heb jouw topic toen gelezen ik weet welke jij bedoelt ;) .

Maar je moet het ook zo zien ik zou ook nooit mijn schoonmoeder voor dat soort dingen uitschelden maar mijn schoonvader wel (die heeft mij tot op het bot beledigd en belachelijk gemaakt). Je kent de situatie niet waar zij zich in bevindt, alleen wat ze hier verteld heeft. Nee wij zullen ook vast geen perfecte schoonmoeders worden natuurlijk niet!
    Maar er is een verschil tussen normale omgang met respect en begrip en er is ook nog zoiets als jezelf op dringen. En dat gebeurt hier, althans van wat we kunnen lezen.
    Misschien is jouw schoonmoeder wel een engel vergeleken bij die van Assi en ja dan snap ik dat je nooit zo over jouw schoonmoeder zal praten ik zou dat ook nooit doen over die van mij.

Hoe zou jij het vinden als je schoonmoeder zich zo zou gedragen als die van Assi?! Zou je dan nog vol lof over haar praten? Ik denk het niet...Als ze zich zo opdringt en samen met haar zoon jouw agenda gaat bepalen en weet ik veel wat niet meer. Nee dat zou niemand pikken en dat zou ook niet moeten want je bent volwassen...
    En ik geloof nooit dat je in je hoofd nooit gedacht hebt (op zn minst) wat een trut ofzo.

Ik snap best wat jij bedoelt en idd er zijn erg veel topics over vervelende schoonmoeders en sommige dingen zijn ook wat overdreven en dan hoeft er ook niet gescholden te worden maar als mijn schoonmoeder zo met mij om zou gaan dan zou ik haar iig in mn hoofd ook uitschelden...

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Sorry hoor maar ik schrik van de reactie die je vriend je geeft als je hem verteld dat je het vervelend vind dat er dingen worden gedaan die jij niet weet en niet wil.
    Hij gaat zelf notabene niet eens mee naar zijn eigen schoonmoeder en dan durft ie zo sarcastisch te doen tegen je.
    Die vent heeft eens flink een schop onder zijn hol nodig en de waarheid naar zijn hoofd.
    Is ie nou helemaal gek geworden om zo te doen terwijl hij zich ook uit de voeten maakt als jij naar je moeder gaat.
    Nee tuurlijk hoeft hij niet steeds mee maar dring dan je eigen familie ook niet op aan de ander.

Ja ik iriteer me aan dat gedrag en had dat hier ook zeker weten niet gepikt.

17. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    grrrr ik word echt gefrusteerd als ik het zo allemaal lees

toen wij trouwden was onze huis nog (helaas niet af)
    dus logeerden we een tijdje bij mn schoonouders

toen ik wakker werd van onze huwelijksnacht mag je 3x raden wie er naast de bed stond
    yep mn schoonmoeder ik schrok me wezenloos
    die dacht dat ze de wekker was of zo want zo probeerde mn man wakker te maken voor ontbijt of zo weet het niet meer zo goed :S

ze heeft mijn spullen die ik heb gekocht met mn eigen geld die ik zelf verdiend hebben
    zittern verstoppen in haar eigen kasten zelfs mn schoensmeer (of hoe dat ook heet
    dat voor suede schoenen :( ), drinkglazen
    cadeaus die ik heb gekregen van mensen voor onze bruiloft heb ik haar met mn ogen zien wegstoppen in kasten :O

eerst had ik het niet door, dus ik vroeg waar die ene tas was
    zegt ze niet gezien
    misschieen heeft de visite het meegenomen ?
    ik heel blind en dom: ja hallo dat kan toch niet je neemt toch ook geen tasjes mee als je ergens op visite ga
    maar ja wist ik het dat ze dingen letterlijk van me STEELT.

ow ik kan zo uren doorgaan

verteld ze dingen over onze slaapkamer:
    oh mijn zoon slaapt alleen in een boxershort (alle dames uit de buurt weten wat wij snacht aan hebben of wat niet)
    oh mn schhondochter plakt aan mn zoon als hj thuiskomt ( hoorde ik van de kapper 2 straten verder :S )

ze verteld dat ik chaotisch ben, dat mn huis vies is (terwijl ze nooit langskomt ik laat haar ook niet binnen , tenminste ik vraag haar niet binnen als ze aanbelt, alleen wat ze wilt)
    dat ik nooit bij haar langsga en dat ik haar zoon tegen haar opzet

jullie kunnen wel gelijk hebben over je schoonmoeder niet zo noemen zou je zelf ook niet leuk vinden enz.
    sorry maar als mijn moeder zo zou doen had ik dat ZELF wel gezegd kom op!
    je kan hier niet alles schrijven wat er is gebeurd maar je voelt het wel
    vooral nu je het ook in woorden zet
    mijn schhonmoeder is dus ook een klote wijf en mag haar absoluut niet .
    dus assi ik kan je heel goed begrijpen.

ps : hoeveel moet je bijbetalen om iemand naar die eiland te sturen ? :p

18. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0

Ik weet heel goed hoe erg het kan zijn. En ja ik heb het getroffen met mijn schoonmoeder, maar mijn moeder is wel een ander verhaal. Hoe en wat is niet belangrijk, maar ondanks alles blijft die vrouw mijn moeder. De vrouw die mij 9 maanden gedragen heeft en gebaard heeft. Dat alleen al is reden genoeg om niet zo over haar te spreken (al is het op een forum).

Je hoeft echt niet altijd lief te glimlachen en alles te slikken, maar de manier waarop hier over gesproken wordt stoort mij en dat zal altijd wel zo blijven. Ik denk dat op deze manier er ook nooit een oplossing zal komen, want sorry, maar als je zelf niet in staat ben je op een nette en gedegen manier te gedragen...

En als het je eigen moeder niet is, bedenk dan dat het de moeder is van je man! Blijkbaar (te lezen in een aantal reacties) van de partner het niet altijd leuk dat er zo over zijn moeder gesproken wordt. Dan kun je er misschien tactvoller mee omgaan. Je bereikt altijd meer als je leert op een andere manier je ongenoegen te uiten. Zoals ik al zei, als mijn man zo over mijn moeder zou praten zou dat mij heel erg kwetsen. En andersom ook.

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn moeder heeft me dan niet 9 maanden gedragen ofzo maar dan nog. Mijn vriend praat ook wel eens over mijn moeder op een manier die ik niet leuk vind maar hij heeft wel gelijk...
    Zou jij ook nog zoveel respect hebben voor je moeder als ze je vroeger had mishandeld?? Of ergere dingen?
    Respect oke maar ik snap best dat sommige mensen bepaald gedrag gewoon helemaal zat zijn. En ja dan kan je soms oneerbiedig praten over de moeder van je partner maar goed dat is te verwachten en ik denk ook dat dat dan maar met een korreltje zout genomen moet worden, want ik neem aan dat niemand altijd maar alles zeg dat ie ook meent.

Maar goed onze meningen verschillen hier misschien heel erg in :) en we zullen het er niet over eens worden.

20. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Nee, we zullen het er inderdaad niet eens over worden. Maar dat is ook niet nodig. Verschillende mensen, verschillende meningen.

Maar goed, ik wil verder niet dit hele topic veranderen in een discussie. Vaak leidt het toch nergens naar toe.

Groetjes

Deel Deze Pagina