Opdringerige schoonmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinder84, 5 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi vlinder,

ik weet niet of jij er wat aan hebt, je moet nog even en schoonmoe woont ver wg. Maar ik heb de laatse naanden van mijn eerste zwangerschap geen contact gehad. Mijn vriend heeft haar een beetje "beschermd"door te zeggen dat wel elkaar al niet lagen en dat ik genoeg aan mijn hormonen had. Ik had daar zo veel last van dat ik haar even niet aankon.

En ik moet zeggen het is heel goed bevallen en heeft veel ruzies voorkomen. Misschien kan je ALS JE HET WILT na excuses ook zo aan schoonma uitleggen. Luister heb veel last van hormomenen en denk dat ik daar de eerste weken veel last van hebt. Dan kan je maar beter niet op mijn lip zitten want dan ben ik snel boos...

Maar misschien is dit wel wat te ver uit de hand gelopen om het zo op te lossen...

Succes in iedergeval
    Jooze

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Maar Jooze, dan zou jij dus de 'schuld' bij jezelf leggen? Knap dat je dat kan hoor, maar ik heb toch te maken met een volwassen vrouw als schoonmoeder? Het zal zeker zo zijn dat ik dan veel last heb van mijn hormonen en dat ik haar dan helemaal niet om me heen kan verdragen. Misschien is dat nu ook wel de reden... Ik heb erg veel last van mijn hormonen en merk dat ik minder kan hebben. Maar dan nog probeer ik me tenminste nog normaal te gedragen (al kan ik haar wel aanvliegen) zij gedraagt zich als een klein kleutertje (en dat is een belediging voor de kleuter!). Dus dan ga ik niet de schuld bij mezelf leggen, want dan is het precies dat gedrag dat ik er nu niet bij kan hebben.

Ik weet niet of het te laat is om het te bespreken. Dat ligt aan haar en als ik me er goed bij voel (en mijn vriend natuurlijk) dan kunnen we best langzaam weer wat contact opbouwen. Maar voor nu wil ik haar niet in mijn buurt hebben.

3. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Ja Vlinder,

Is soms moeilijk schuld bij jezelf leggen maar dat doe ik voor mijn gevoel niet echt. Iedereen behalve mijn schoonouders wisten hoe het zat.

En het belangrijkste ik heb altijd al ruzie met ze en begrijpen gaan ze me toch nooit het is altijd gezeik.

Maar inderdaad je moet het alleen doen als je het voor jezelf kan! Doe het zelf ook niet altijd hoor want het houd echt een keer op! En ja sommige schoonouders zijn gewoon kleuters, maar helaas je kan ze niet veranderen. Dat proberen kost echt meer energie als dat het oplevert!

Succes en ik hoop dat de jouwe een beetje bijdraait..

Jooze

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt..en ik geef je groot gelijk. zou er ook niet aan moeten denken dat mijn (schoon)moeder hier 2 weken in huis komt.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Jooze, knap hoor dat je dat kan. En je hebt gelijk hoor, veranderen kan ik haar niet. Maar zoals ik al zei hoef ik voorlopig geen contact met haar. Ik vind het namelijk erg egoistisch wat ze doet. Voor mijn vriend en mij is het erg emotioneel om zwanger te zijn, gezien onze voorgeschiedenis met onze dochter. Bij haar kwamen we er rond deze tijd achter dat het helemaal mis was. Wij zijn daarom helemaal niet opgelucht als we die 'magische grens' voorbij zijn. Want die is er niet! En dat zij juist in deze tijd zo egoistisch is dat ze zich niet even in onze gevoelens kan verplaatsen, vind ik tekenend voor haar gedrag. Ik denk nog helemaal niet na over de bevalling, eerst maar eens kijken of dit kindje blijft leven. Dus daarom denk ik dat het mij dieper raakt dan normaal (want ze doet dit soort acties wel vaker). En vandaar dat ik er misschien ook iets groters van maak dan het is? Ik weet iig waar ik aan toe ben bij haar en zoals ze nu is, mag ze gewoon geen deel uitmaken van ons leven. Dat is heel ongezond voor mijn vriend, mijn kind en mij!

Deel Deze Pagina